Hlavním cílem diplomové práce bylo vypracovat situační analýzu rozvoje cestovního ruchu ve Velešíně. Stanovit marketingové cíle, zvolit marketingovou strategii a sestavit marketingový plán. Na tomto základě pak vypracovat návrh konkrétního projektu rozvoje cestovního ruchu ve Velešíně. Dílčími cíli pak zatraktivnění města Velešín v oblasti cestovního ruchu pro účastníky cestovního ruchu i místní obyvatele a zviditelnění a lepší propagace města Velešín. V průběhu roku 2008 byla vedena jednání s Povodím Vltavy, s.p. o zpřístupnění
některých lokalit pro šetrnou turistiku, která skončila úspěšně. Podmínkou pro využití nově zpřístupněných lokalit je však vybudování pěší trasy po těchto místech a zajištění informovanosti návštěvníků. Na základě uvedené skutečnosti vznikl projekt, jehož cílem bylo vytvořit turistickou trasu po zpřístupněných místech v bezprostředním okolí římovské přehrady a na vyhlídkách instalovat naučné tabule s texty a fotografiemi, vypovídajícími o tom, jak dané místo vypadalo před vybudováním římovské přehrady.
Anotace v angličtině
The main target of the Diploma Thesis was to develop situational analyses of
progressing tourism in Velešín. To determine marketing aims, to choose marketing
strategy and to build up marketing plan. On this base there has been evolved a proposal of a concrete project of tourism development in Velešín. The partial targets were to create the city Velešín for tourists and local inhabitants more attractive in tourism area and to make the city Velešín more visible. In 2008 there were negotiations with River basin Vltava (Povodí Vltavy s.p.) about
accessing to some localities for regardful tourism which ended up successfully. The condition for usage of new available localities is to construct paths for pedestrians and to provide information for tourists. Based on that fact there was established a project. Its target was to create a touristic route along accessible places in close proximity of Římov´s dam and to install educational boards with texts and photographs on views. The photographs would give evidence about how the place looked like before Římov´s dam was built up.
Klíčová slova
cestovní ruch, projekt, Velešín, turistická trasa, naučná trasa, vodní nádrž Římov
Klíčová slova v angličtině
tiurism, project, Velesin, touristic route, Římov´s dam
Rozsah průvodní práce
95 s., 12 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem diplomové práce bylo vypracovat situační analýzu rozvoje cestovního ruchu ve Velešíně. Stanovit marketingové cíle, zvolit marketingovou strategii a sestavit marketingový plán. Na tomto základě pak vypracovat návrh konkrétního projektu rozvoje cestovního ruchu ve Velešíně. Dílčími cíli pak zatraktivnění města Velešín v oblasti cestovního ruchu pro účastníky cestovního ruchu i místní obyvatele a zviditelnění a lepší propagace města Velešín. V průběhu roku 2008 byla vedena jednání s Povodím Vltavy, s.p. o zpřístupnění
některých lokalit pro šetrnou turistiku, která skončila úspěšně. Podmínkou pro využití nově zpřístupněných lokalit je však vybudování pěší trasy po těchto místech a zajištění informovanosti návštěvníků. Na základě uvedené skutečnosti vznikl projekt, jehož cílem bylo vytvořit turistickou trasu po zpřístupněných místech v bezprostředním okolí římovské přehrady a na vyhlídkách instalovat naučné tabule s texty a fotografiemi, vypovídajícími o tom, jak dané místo vypadalo před vybudováním římovské přehrady.
Anotace v angličtině
The main target of the Diploma Thesis was to develop situational analyses of
progressing tourism in Velešín. To determine marketing aims, to choose marketing
strategy and to build up marketing plan. On this base there has been evolved a proposal of a concrete project of tourism development in Velešín. The partial targets were to create the city Velešín for tourists and local inhabitants more attractive in tourism area and to make the city Velešín more visible. In 2008 there were negotiations with River basin Vltava (Povodí Vltavy s.p.) about
accessing to some localities for regardful tourism which ended up successfully. The condition for usage of new available localities is to construct paths for pedestrians and to provide information for tourists. Based on that fact there was established a project. Its target was to create a touristic route along accessible places in close proximity of Římov´s dam and to install educational boards with texts and photographs on views. The photographs would give evidence about how the place looked like before Římov´s dam was built up.
Klíčová slova
cestovní ruch, projekt, Velešín, turistická trasa, naučná trasa, vodní nádrž Římov
Klíčová slova v angličtině
tiurism, project, Velesin, touristic route, Římov´s dam
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Vypracování návrhu vybraného projektu rozvoje cestovního ruchu ve Velešíně. Vypracování situační analýzy rozvoje cestovního ruchu ve Velešíně. Stanovení marketingových cílů, volba marketingových strategií a sestavení marketingového plánu.
Vypracování návrhu konkrétního projektu.\\
Metodický postup:\\
Studium teoretických východisek
Sběr a utřídění sekundárních a primárních dat
Plánovací etapa strategického marketingu
Metody projektového řízení
\\
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metodika. 4. Situační analýza. 5. Cíle, strategie, plán. 6. Projekt. 7. Závěr. 8. Seznam literatury. 9. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Vypracování návrhu vybraného projektu rozvoje cestovního ruchu ve Velešíně. Vypracování situační analýzy rozvoje cestovního ruchu ve Velešíně. Stanovení marketingových cílů, volba marketingových strategií a sestavení marketingového plánu.
Vypracování návrhu konkrétního projektu.\\
Metodický postup:\\
Studium teoretických východisek
Sběr a utřídění sekundárních a primárních dat
Plánovací etapa strategického marketingu
Metody projektového řízení
\\
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metodika. 4. Situační analýza. 5. Cíle, strategie, plán. 6. Projekt. 7. Závěr. 8. Seznam literatury. 9. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Hesková, M. a kol.: Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006.\\
Horáková, H.: Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003.\\
Morrison, M.: Marketing pohostinství a cestovního ruchu. Praha: Victoria Publishing, 1995.\\
Němec, V.: Projektový management. Praha: Grada Publishing, 2002.\\
Palatková, M.: Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Grada Publishing, Praha, 2006.
Seznam doporučené literatury
Hesková, M. a kol.: Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006.\\
Horáková, H.: Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003.\\
Morrison, M.: Marketing pohostinství a cestovního ruchu. Praha: Victoria Publishing, 1995.\\
Němec, V.: Projektový management. Praha: Grada Publishing, 2002.\\
Palatková, M.: Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Grada Publishing, Praha, 2006.