Bakalářská práce ?Začlenění autisty do vzdělávání? je případovou studií žáka
s autismem integrovaného do běžného vzdělávání. Cílem je seznámit s možností začlenění žáka s vysokofunkčním autismem mezi ostatní žáky.
Teoretická část práce je zaměřena na dosud zjištěné a prověřené poznatky o poruchách autismu, používané terapie a možnosti integrace z řady dostupných zdrojů.
Praktická část je analýzou dat získaných z rozhovorů, dotazníků i pozorování.
Podstatná část je věnována kladnému vývoji žáka během vzdělávání.
Anotace v angličtině
This thesis "Integration of an autistic person into the education? is a case study of a child with autism integrated into the standard education.
The aim is to introduce the possibility of integrating a child with autism among other students.
The theoretical part is aimed to the applicated theories, discovered and proven knowledge of autism disorders and the possibilities of integrating from available scientific resources.
The practical part is an analysis of data collected from interviews, questionnaires and observation. A cardinal part is devoted to the positive development during the student's education.
Bakalářská práce ?Začlenění autisty do vzdělávání? je případovou studií žáka
s autismem integrovaného do běžného vzdělávání. Cílem je seznámit s možností začlenění žáka s vysokofunkčním autismem mezi ostatní žáky.
Teoretická část práce je zaměřena na dosud zjištěné a prověřené poznatky o poruchách autismu, používané terapie a možnosti integrace z řady dostupných zdrojů.
Praktická část je analýzou dat získaných z rozhovorů, dotazníků i pozorování.
Podstatná část je věnována kladnému vývoji žáka během vzdělávání.
Anotace v angličtině
This thesis "Integration of an autistic person into the education? is a case study of a child with autism integrated into the standard education.
The aim is to introduce the possibility of integrating a child with autism among other students.
The theoretical part is aimed to the applicated theories, discovered and proven knowledge of autism disorders and the possibilities of integrating from available scientific resources.
The practical part is an analysis of data collected from interviews, questionnaires and observation. A cardinal part is devoted to the positive development during the student's education.
V teoretické části bakalářské práce bude charakterizován autismus na základě odborné literatury se zaměřením na problémy s touto poruchou spojené.\\
V praktické části bude prostřednictvím rozhovorů s rodinou, učiteli a vychovateli zjišťováno, za jakých podmínek a s jakým úspěchem je možné začlenit žáka s autismem do běžného života s ostatními žáky. Pozorováním prostředí, ve kterém se sledovaný autista pohybuje, bude sledováno začlenění autisty do přirozeného běžného prostředí. V závěru budou prezentovány přístupy, které se v praxi osvědčily a které nikoliv.
Zásady pro vypracování
V teoretické části bakalářské práce bude charakterizován autismus na základě odborné literatury se zaměřením na problémy s touto poruchou spojené.\\
V praktické části bude prostřednictvím rozhovorů s rodinou, učiteli a vychovateli zjišťováno, za jakých podmínek a s jakým úspěchem je možné začlenit žáka s autismem do běžného života s ostatními žáky. Pozorováním prostředí, ve kterém se sledovaný autista pohybuje, bude sledováno začlenění autisty do přirozeného běžného prostředí. V závěru budou prezentovány přístupy, které se v praxi osvědčily a které nikoliv.
Seznam doporučené literatury
BEYER, Janík: Autismus a hra. Portál, 2006\\
CLERQ, Hilde: Mami, je to člověk nebo zvíře? Portál, 2007\\
HOWLIN, Patricia: Autismus u dospívajících a dospělých. Portál, 2005\\
SCHILLER, Eric: Příběhy dětí s autismem a příbuznými poruchami vývoje. Portál, 2005
Seznam doporučené literatury
BEYER, Janík: Autismus a hra. Portál, 2006\\
CLERQ, Hilde: Mami, je to člověk nebo zvíře? Portál, 2007\\
HOWLIN, Patricia: Autismus u dospívajících a dospělých. Portál, 2005\\
SCHILLER, Eric: Příběhy dětí s autismem a příbuznými poruchami vývoje. Portál, 2005