Hlavním cílem této diplomové práce bylo vypracování studie proveditelnosti. Tato studie byla zadáním vymezena na cestovní ruch s lokalizací na oblast Třeboňska. Dílčími cíly práce bylo identifikovat příležitosti na trhu cestovního ruchu na Třeboňsku, určit optimální technické a majetkové zajištění projektu a vymezení variant finančního zajištění projektu. Příležitosti na trhu cestovního ruchu na Třeboňsku byly stanoveny na základě průzkumu trhu pomocí dotazníkového šetření, které bylo prováděno v bakalářské práci. Na základě uvedených analýz bylo rozhodnuto o vhodném produktu cestovního ruchu. Tím je poskytování služby vyhlídkových letů horkovzdušným balónem. Variantami finančního zajištění projektu jsou dotace z Jihočeského kraje pro malé a střední podniky, případně dotace z Regionálního operačního programu NUTS II Jihozápad na období 2007-2013, případně je možné zajistit spolupráci se sponzorem
Anotace v angličtině
The main aim of this diploma thesis was to work out a feasibility study. This work was defined by the tourism located in the Trebon area. Next important aims were the opportunity identification at the tourism market in the Trebon area, the determination of the right technical and funded protection of this project and finally the definition of the financial side of the project. The market tourism opportunities in Trebon area were determined by a market exploration which was provided by the questionnaire from my bachelor thesis. I defined the best product of the tourism market which was based on the analyses. By that product, it was the service in sightseeing flight in a hot air balloon. There are some options of the funding. For my project it could be a grant from the South Bohemia region for small and medium business or the grant from the Southwest Regional Operational Program NUTS II in session 2007 ? 2013. Next possibility could be the cooperation with the sponsors.
Tourism, Trebon region, project management, hot air balloons.
Rozsah průvodní práce
114 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem této diplomové práce bylo vypracování studie proveditelnosti. Tato studie byla zadáním vymezena na cestovní ruch s lokalizací na oblast Třeboňska. Dílčími cíly práce bylo identifikovat příležitosti na trhu cestovního ruchu na Třeboňsku, určit optimální technické a majetkové zajištění projektu a vymezení variant finančního zajištění projektu. Příležitosti na trhu cestovního ruchu na Třeboňsku byly stanoveny na základě průzkumu trhu pomocí dotazníkového šetření, které bylo prováděno v bakalářské práci. Na základě uvedených analýz bylo rozhodnuto o vhodném produktu cestovního ruchu. Tím je poskytování služby vyhlídkových letů horkovzdušným balónem. Variantami finančního zajištění projektu jsou dotace z Jihočeského kraje pro malé a střední podniky, případně dotace z Regionálního operačního programu NUTS II Jihozápad na období 2007-2013, případně je možné zajistit spolupráci se sponzorem
Anotace v angličtině
The main aim of this diploma thesis was to work out a feasibility study. This work was defined by the tourism located in the Trebon area. Next important aims were the opportunity identification at the tourism market in the Trebon area, the determination of the right technical and funded protection of this project and finally the definition of the financial side of the project. The market tourism opportunities in Trebon area were determined by a market exploration which was provided by the questionnaire from my bachelor thesis. I defined the best product of the tourism market which was based on the analyses. By that product, it was the service in sightseeing flight in a hot air balloon. There are some options of the funding. For my project it could be a grant from the South Bohemia region for small and medium business or the grant from the Southwest Regional Operational Program NUTS II in session 2007 ? 2013. Next possibility could be the cooperation with the sponsors.
Tourism, Trebon region, project management, hot air balloons.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Vypracování projektu rozvoje cestovního ruchu ve vybrané oblasti. Identifikace příležitostí na trhu cestovního ruchu ve vybrané oblasti. Určení optimálního technického a majetkového zajištění projektu. Vymezení variant finančního zajištění projektu.
Metodický postup:
Studium literatury
Sběr a utřídění sekundárních a primárních dat
Analýza trhu
Finanční analýza projektu
Vypracování studie proveditelnosti
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Cíle práce a metodika. 3. Literární rešerše. 4. Příležitosti na trhu. 5. Návrh projektu. 6. Závěr. 7. Seznam pramenů a použité literatury. 8. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Vypracování projektu rozvoje cestovního ruchu ve vybrané oblasti. Identifikace příležitostí na trhu cestovního ruchu ve vybrané oblasti. Určení optimálního technického a majetkového zajištění projektu. Vymezení variant finančního zajištění projektu.
Metodický postup:
Studium literatury
Sběr a utřídění sekundárních a primárních dat
Analýza trhu
Finanční analýza projektu
Vypracování studie proveditelnosti
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Cíle práce a metodika. 3. Literární rešerše. 4. Příležitosti na trhu. 5. Návrh projektu. 6. Závěr. 7. Seznam pramenů a použité literatury. 8. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Goeldner, C. R., Ritchie, J. R. B. Tourism: Principles, Practices, Philosophies. 11th Edition. New York: Wiley, 2008.
Horner, S., Swarbrooke, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003.
Moutinho, L. (ed.) Strategic Management in Tourism. Oxon: CABI Publishing, 2000.
Němec, V. Projektový management. Praha: Grada Publishing, 2002.
Ritchie, J. R. B., Crouch G. I. The Competitive Destination: A Sustainable Tourism Perspective. Oxon: CABI Publishing, 2003.
Robinson, M., Picard D. Tourism, Culture and Sustainable Development. Paříž: UNESCO, 2006.
Seznam doporučené literatury
Goeldner, C. R., Ritchie, J. R. B. Tourism: Principles, Practices, Philosophies. 11th Edition. New York: Wiley, 2008.
Horner, S., Swarbrooke, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003.
Moutinho, L. (ed.) Strategic Management in Tourism. Oxon: CABI Publishing, 2000.
Němec, V. Projektový management. Praha: Grada Publishing, 2002.
Ritchie, J. R. B., Crouch G. I. The Competitive Destination: A Sustainable Tourism Perspective. Oxon: CABI Publishing, 2003.
Robinson, M., Picard D. Tourism, Culture and Sustainable Development. Paříž: UNESCO, 2006.