\\Cíl práce:
\\Cílem diplomové práce bude výzkum návštěvnosti turistů v daných turistických destinacích především se zaměřením na místo bydliště návštěvníka, délky pobytu v dané destinaci a bude proveden kvalifikovaný odhad jejich přínosu podle metodiky satelitního účtu cestovního ruchu. K výzkumu budou použity statistické metody a metody marketingového výzkumu. Bude hledán vztah mezi ekonomickými ukazateli přínosu cestovního ruchu dané destinaci a socio-demografickými údaji návštěvníků. Tímto způsobem bude porovnána atraktivita třech zvolených destinací.
\\Metodický postup:
\\1. Studium odborné literatury
\\2. Získání údajů o návštěvnosti vybraných turistických atraktivit ve zvolených destinacích
\\3. Marketingový výzkum mezi návštěvníky destinace v různých obdobích roku
\\4. Odhad ekonomického přínosu turistického ruchu pro danou destinaci
\\Rámcová osnova:
\\1. Úvod, 2. Literární přehled, 3.Metodika, 4. Výsledky terénních průzkumů a hodnocení, 5. Odhad ekonomického přínosu, 6. Porovnání destinací,7. Závěry, 8. Použitá literatura, přílohy
Zásady pro vypracování
\\Cíl práce:
\\Cílem diplomové práce bude výzkum návštěvnosti turistů v daných turistických destinacích především se zaměřením na místo bydliště návštěvníka, délky pobytu v dané destinaci a bude proveden kvalifikovaný odhad jejich přínosu podle metodiky satelitního účtu cestovního ruchu. K výzkumu budou použity statistické metody a metody marketingového výzkumu. Bude hledán vztah mezi ekonomickými ukazateli přínosu cestovního ruchu dané destinaci a socio-demografickými údaji návštěvníků. Tímto způsobem bude porovnána atraktivita třech zvolených destinací.
\\Metodický postup:
\\1. Studium odborné literatury
\\2. Získání údajů o návštěvnosti vybraných turistických atraktivit ve zvolených destinacích
\\3. Marketingový výzkum mezi návštěvníky destinace v různých obdobích roku
\\4. Odhad ekonomického přínosu turistického ruchu pro danou destinaci
\\Rámcová osnova:
\\1. Úvod, 2. Literární přehled, 3.Metodika, 4. Výsledky terénních průzkumů a hodnocení, 5. Odhad ekonomického přínosu, 6. Porovnání destinací,7. Závěry, 8. Použitá literatura, přílohy
Seznam doporučené literatury
\\Hrabánková, M.: Management cestovního ruchu, skripta JČU, ZF, ČB 2002
\\Hrabánková, M.,Vosejpková, M.: Management cestovního ruchu, skripta JČU, ZF, ČB 2002
\\Zbořil, K.: Marketingový výzkum. Praha: VŠE, 1994
\\Pecáková, I.: Statistické aspekty terénních průzkumů I. Praha: VŠE, 1995
\\Blatná, D.: Statistické aspekty terénních průzkumů II.. Praha: VŠE, 1994
\\Malý, I.: Vliv veřejného sektoru na efektivnost rozvoje regionů, Masarykova universita v Brně. Brno, 1999
\\Novák, I a kol.: Výzkumy veřejného mínění. Praha: VŠE, 1996
\\Martišek, F.: Základy marketingu, skripta JČU,ZF, ČB 1997
\\Přibová, M. a kol.: Marketingový výzkum v praxi. Praha: Grada, 1966
\\Statistické ročenky a další periodika vydávaná Českým statistickým úřadem
\\Vaníček, J.: Lze objektivně hodnotit atraktivitu obchodu? Marketing a komunikace 14/4,s.15
\\Vaníček, J.: Objektivní hodnocení atraktivity turistické destinace. 12. konference SHS ČMS "Nemovité kulturní památky - pozitivní faktor nebo přítěž ekonomického rozvoje" 23.-25. května 2002, Kadaň, Soubor přednášek, s.130-139 (2002)
Seznam doporučené literatury
\\Hrabánková, M.: Management cestovního ruchu, skripta JČU, ZF, ČB 2002
\\Hrabánková, M.,Vosejpková, M.: Management cestovního ruchu, skripta JČU, ZF, ČB 2002
\\Zbořil, K.: Marketingový výzkum. Praha: VŠE, 1994
\\Pecáková, I.: Statistické aspekty terénních průzkumů I. Praha: VŠE, 1995
\\Blatná, D.: Statistické aspekty terénních průzkumů II.. Praha: VŠE, 1994
\\Malý, I.: Vliv veřejného sektoru na efektivnost rozvoje regionů, Masarykova universita v Brně. Brno, 1999
\\Novák, I a kol.: Výzkumy veřejného mínění. Praha: VŠE, 1996
\\Martišek, F.: Základy marketingu, skripta JČU,ZF, ČB 1997
\\Přibová, M. a kol.: Marketingový výzkum v praxi. Praha: Grada, 1966
\\Statistické ročenky a další periodika vydávaná Českým statistickým úřadem
\\Vaníček, J.: Lze objektivně hodnotit atraktivitu obchodu? Marketing a komunikace 14/4,s.15
\\Vaníček, J.: Objektivní hodnocení atraktivity turistické destinace. 12. konference SHS ČMS "Nemovité kulturní památky - pozitivní faktor nebo přítěž ekonomického rozvoje" 23.-25. května 2002, Kadaň, Soubor přednášek, s.130-139 (2002)