Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit fungování trhu cestovního ruchu pro vybranou menšinu žijící v České republice, čímž je Vietnamská menšina. Na základě terénního šetření připravit adekvátní produkt a zjistit možnosti dalšího rozvoje cestovního ruchu pro danou menšinu. Práce analyzuje tuto specifickou menšinu, která je velmi uzavřená, avšak nelze říci, že je zcela uzavřená okolnímu světu z hlediska cestování. Nakonec byla pomocí osobního dotazování připravena inovace ukázkového vhodného produktu.
Annotation in English
The main aim of the thesis is to investigate the function of the tourism market for the selected minority living in the Czech Republic, which is the Vietnamese minority. Based on field research to prepare an adequate product and find out the possibility of further tourism development for the minority. The thesis analyzes this particular minority, which is a very close-knit community. However, it would be an exaggeration to say that the Vietnamese community is entirely closed to the outside world when it comes to traveling. In the last chapter through a personal questioning was prepared sample suitable product innovation.
Keywords
cestovní ruchu, Česká republika, kulturní cestovní ruch, domácí cestovní ruch, Vietnamská komunita, trh cestovního ruchu pro zvolenou menšinu, produkt cestovního ruchu
Keywords in English
tourism, Czech Republic, cultural tourism, domestic tourism, Vietnamese community, tourism market for the chosen minority, tourism product.
Length of the covering note
47 s.
Language
CZ
Annotation
Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit fungování trhu cestovního ruchu pro vybranou menšinu žijící v České republice, čímž je Vietnamská menšina. Na základě terénního šetření připravit adekvátní produkt a zjistit možnosti dalšího rozvoje cestovního ruchu pro danou menšinu. Práce analyzuje tuto specifickou menšinu, která je velmi uzavřená, avšak nelze říci, že je zcela uzavřená okolnímu světu z hlediska cestování. Nakonec byla pomocí osobního dotazování připravena inovace ukázkového vhodného produktu.
Annotation in English
The main aim of the thesis is to investigate the function of the tourism market for the selected minority living in the Czech Republic, which is the Vietnamese minority. Based on field research to prepare an adequate product and find out the possibility of further tourism development for the minority. The thesis analyzes this particular minority, which is a very close-knit community. However, it would be an exaggeration to say that the Vietnamese community is entirely closed to the outside world when it comes to traveling. In the last chapter through a personal questioning was prepared sample suitable product innovation.
Keywords
cestovní ruchu, Česká republika, kulturní cestovní ruch, domácí cestovní ruch, Vietnamská komunita, trh cestovního ruchu pro zvolenou menšinu, produkt cestovního ruchu
Keywords in English
tourism, Czech Republic, cultural tourism, domestic tourism, Vietnamese community, tourism market for the chosen minority, tourism product.
Research Plan
Cíl práce:
Prostřednictvím analýzy zjistit fungování trhu cestovního ruchu pro menšiny žijící v České republice. Na základě terénního šetření navrhnout vhodná opatření ke zlepšení této situace.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Analýza trhu cestovního ruchu pro zvolenou menšinu
Terénní šetření cestovního ruchu
Návrhy a opaření
Příprava produktu
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury.
Research Plan
Cíl práce:
Prostřednictvím analýzy zjistit fungování trhu cestovního ruchu pro menšiny žijící v České republice. Na základě terénního šetření navrhnout vhodná opatření ke zlepšení této situace.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Analýza trhu cestovního ruchu pro zvolenou menšinu
Terénní šetření cestovního ruchu
Návrhy a opaření
Příprava produktu
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury.
Recommended resources
Charles, R. G., Ritchie, J. R. B. Tourism: Principles, Practices, Philosofies. Eleven edition. Wiley - John Wiley & Sons, 2009.
Hesková, M. a kol. Cestovní ruch pro vyšší odborné školy a vysoké školy. 2. upravené vydání. Praha: Fortuna, 2011.
Horáková, H. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003.
Horner, S., Swarbrooke,J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času - Aplikovaný marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2003.
Orieška, J. Služby v cestovním ruchu. 1. vydání. Praha: Idea Servis, 2010.
Recommended resources
Charles, R. G., Ritchie, J. R. B. Tourism: Principles, Practices, Philosofies. Eleven edition. Wiley - John Wiley & Sons, 2009.
Hesková, M. a kol. Cestovní ruch pro vyšší odborné školy a vysoké školy. 2. upravené vydání. Praha: Fortuna, 2011.
Horáková, H. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003.
Horner, S., Swarbrooke,J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času - Aplikovaný marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2003.
Orieška, J. Služby v cestovním ruchu. 1. vydání. Praha: Idea Servis, 2010.