- Pro tuto VŠKP nejsou definovány žádné údaje, u kterých by bylo požadováno jejich vyplnění.
Hlavní téma
Současná situace žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ v kontextu speciálně pedagogické péče.
Hlavní téma v angličtině
The current situation of students with specific learning disabilities in the 1st. degree of Elementary school in the context of special education care.
Název dle studenta
Současná situace žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ v kontextu speciálně pedagogické péče.
Název dle studenta v angličtině
The current situation of students with specific learning disabilities in the 1st. degree of Elementary school in the context of special education care
Diplomová práce se zabývá zmapováním současného stavu a trendů v péči o jedince se specifickou poruchou učení na 1. stupni základní školy. Diplomová práce je rozdělena do části teoretické a části praktické. Teoretická část je zaměřena na rozdělení specifických poruch učení, reedukaci, diagnostiku, legislativu a podpůrná opatření. Praktická část diplomové práce je zaměřena na aktuální systém vzdělávání související s novou vyhláškou č. 27/2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných a na péči o žáky se specifickými poruchami učení.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the mapping of the current state and trends in the care for individuals with a specific learning disorder at the first level of elementary school in the Czech Republic. The thesis is divided into theoretical part and practical part. The theoretical part is focused on the distribution of specific learning disorders, reeducation, diagnostics, legislation and support measures. The practical part of the diploma thesis is focused on the current education system connected with the new Decree No. 27/2016 Coll. about the education of pupils with special educational needs and gifted pupils and on the care of pupils with specific learning disabilities.
Klíčová slova
specifické poruchy učení, podpůrná opatření, individuální vzdělávací plán, plán pedagogické podpory
Klíčová slova v angličtině
-
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá zmapováním současného stavu a trendů v péči o jedince se specifickou poruchou učení na 1. stupni základní školy. Diplomová práce je rozdělena do části teoretické a části praktické. Teoretická část je zaměřena na rozdělení specifických poruch učení, reedukaci, diagnostiku, legislativu a podpůrná opatření. Praktická část diplomové práce je zaměřena na aktuální systém vzdělávání související s novou vyhláškou č. 27/2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných a na péči o žáky se specifickými poruchami učení.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the mapping of the current state and trends in the care for individuals with a specific learning disorder at the first level of elementary school in the Czech Republic. The thesis is divided into theoretical part and practical part. The theoretical part is focused on the distribution of specific learning disorders, reeducation, diagnostics, legislation and support measures. The practical part of the diploma thesis is focused on the current education system connected with the new Decree No. 27/2016 Coll. about the education of pupils with special educational needs and gifted pupils and on the care of pupils with specific learning disabilities.
Klíčová slova
specifické poruchy učení, podpůrná opatření, individuální vzdělávací plán, plán pedagogické podpory
Klíčová slova v angličtině
-
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce bude zmapovat a pospat současný stav a trendy v péči o jedince se specifickou poruchou učení u nás.\\
Konkrétní úkoly:\\
- provést analýzu současného systému péče o žáky s SPU: platné legislativní a prováděcí předpisy, organizace péče, diagnostika a zařazování žáků do procesu vzdělávání, stávající systém podpory dětí s SPU ve školách a školských poradenských zařízeních.\\
- prostřednictvím dotazníkového šetření a rozhovorů zjistit, jak současný systém péče a podmínky pro vzdělávání žáků s SPU vnímají pedagogové (učitelé 1. stupně ZŠ) a pracovníci školského poradenského systému.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce bude zmapovat a pospat současný stav a trendy v péči o jedince se specifickou poruchou učení u nás.\\
Konkrétní úkoly:\\
- provést analýzu současného systému péče o žáky s SPU: platné legislativní a prováděcí předpisy, organizace péče, diagnostika a zařazování žáků do procesu vzdělávání, stávající systém podpory dětí s SPU ve školách a školských poradenských zařízeních.\\
- prostřednictvím dotazníkového šetření a rozhovorů zjistit, jak současný systém péče a podmínky pro vzdělávání žáků s SPU vnímají pedagogové (učitelé 1. stupně ZŠ) a pracovníci školského poradenského systému.
Seznam doporučené literatury
Bubeníčková,M. Muzikoterapie a specifické poruchy učení. Praha: Grada Publishing, 2011\\
Jucovičová, D.; Žáčková, H. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Praha: Portál, 2008\\
Slowik,J. Speciální pedagogika. Praha: Grada Publishing, 2007\\
Vítková,M. (ed.) Integrativní školní (speciální) pedagogika. Brno: MSD, 2004\\
Vitásková,K. Specifické poruchy učení pro výchovné pracovníky. Olomouc: UP, 2006
Seznam doporučené literatury
Bubeníčková,M. Muzikoterapie a specifické poruchy učení. Praha: Grada Publishing, 2011\\
Jucovičová, D.; Žáčková, H. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Praha: Portál, 2008\\
Slowik,J. Speciální pedagogika. Praha: Grada Publishing, 2007\\
Vítková,M. (ed.) Integrativní školní (speciální) pedagogika. Brno: MSD, 2004\\
Vitásková,K. Specifické poruchy učení pro výchovné pracovníky. Olomouc: UP, 2006