Tato bakalářská práce se zabývá space managementem obchodní jednotky Kaufland v Jindřichově Hradci. V teoretické části popisuje také category management, jeho části, výhody a bariéry. Krátce je zde zmíněno něco o merchandisingu, zejména o jeho taktikách nebo umístění zboží v regálech.
Důležitou složku hraje atmosféra nakupování. V práci je také popsáno, jak ovlivní zákazníky nejen hudba a vůně, ale také barvy a osvětlení. Zmíněné jsou také často používané prezentační techniky, které vedou k upoutání pozornosti zákazníka na výrobek a následné koupi výrobku.
Jedna z kapitol je věnována nákupnímu chování spotřebitelů.
Praktická část je zaměřena na spokojenost zákazníků s uspořádáním prodejní plochy. Dále se práce zaměřuje na spokojenost s umístěním zboží v regálech, frekvenci nákupu, a v neposlední řadě zahrnuje i faktory, které nejvíce ovlivňují zákazníky při nákupu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the space management. It also describes the category management, its parts, benefits and barriers. It is stated shortly something about merchandising, especially about his tactics or the placing of goods on the shelves.
An important component plays an atmosphere of shopping. You will learn how to operate the customer not only music or smell, but also the colors and lighting. There is also a frequently used presentation techniques that lead to alert the customer to the product and follow purchase of the product. To find there are also factors that can influence customers both a positive and also negative impression.
One chapter is devoted to purchasing behavior of consumers for which it is very important to know the shopping and consumption behavior of customers.
The practical part focuses on the customer satisfaction with the arrangements of selling space.
It is also focused at the satisfaction of ordering goods on the shelves, frequency of purchase, and last but not least, the factors that most influence the customers to buy.
Klíčová slova
Space management, category management, merchandisig, nákupní atmosféra, zákazníci, nákupní chování spotřebitelů.
Klíčová slova v angličtině
Space management, category management, merchandising, shopping atmosphere, customer, buying behavior of consumers.
Rozsah průvodní práce
49 s. (50 561 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá space managementem obchodní jednotky Kaufland v Jindřichově Hradci. V teoretické části popisuje také category management, jeho části, výhody a bariéry. Krátce je zde zmíněno něco o merchandisingu, zejména o jeho taktikách nebo umístění zboží v regálech.
Důležitou složku hraje atmosféra nakupování. V práci je také popsáno, jak ovlivní zákazníky nejen hudba a vůně, ale také barvy a osvětlení. Zmíněné jsou také často používané prezentační techniky, které vedou k upoutání pozornosti zákazníka na výrobek a následné koupi výrobku.
Jedna z kapitol je věnována nákupnímu chování spotřebitelů.
Praktická část je zaměřena na spokojenost zákazníků s uspořádáním prodejní plochy. Dále se práce zaměřuje na spokojenost s umístěním zboží v regálech, frekvenci nákupu, a v neposlední řadě zahrnuje i faktory, které nejvíce ovlivňují zákazníky při nákupu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the space management. It also describes the category management, its parts, benefits and barriers. It is stated shortly something about merchandising, especially about his tactics or the placing of goods on the shelves.
An important component plays an atmosphere of shopping. You will learn how to operate the customer not only music or smell, but also the colors and lighting. There is also a frequently used presentation techniques that lead to alert the customer to the product and follow purchase of the product. To find there are also factors that can influence customers both a positive and also negative impression.
One chapter is devoted to purchasing behavior of consumers for which it is very important to know the shopping and consumption behavior of customers.
The practical part focuses on the customer satisfaction with the arrangements of selling space.
It is also focused at the satisfaction of ordering goods on the shelves, frequency of purchase, and last but not least, the factors that most influence the customers to buy.
Klíčová slova
Space management, category management, merchandisig, nákupní atmosféra, zákazníci, nákupní chování spotřebitelů.
Klíčová slova v angličtině
Space management, category management, merchandising, shopping atmosphere, customer, buying behavior of consumers.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je zmapovat situaci prostorového uspořádání prodejní plochy vybrané obchodní jednotky a navrhnout změny.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr dat a analýza prostorového uspořádání obchodní jednotky
Syntéza výsledků a poznatků
Vyhodnocení analýzy, návrh a doporučení řešení na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je zmapovat situaci prostorového uspořádání prodejní plochy vybrané obchodní jednotky a navrhnout změny.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr dat a analýza prostorového uspořádání obchodní jednotky
Syntéza výsledků a poznatků
Vyhodnocení analýzy, návrh a doporučení řešení na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury.
Seznam doporučené literatury
HESKOVÁ, M. Category management. Praha: Profess Consulting s r.o., 2006. ISBN 80-7259-049-9.
KOZEL, R., et al. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-0966-X.
LEVY, M. a B. A. Weitz. Retailing management. New Work, N.Y: McGraw-Hill/Irwin, 2009. ISBN 978-007-1284-240.
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0393-9.
Seznam doporučené literatury
HESKOVÁ, M. Category management. Praha: Profess Consulting s r.o., 2006. ISBN 80-7259-049-9.
KOZEL, R., et al. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-0966-X.
LEVY, M. a B. A. Weitz. Retailing management. New Work, N.Y: McGraw-Hill/Irwin, 2009. ISBN 978-007-1284-240.
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0393-9.