Informace o kvalifikační práci Vzdělávání zaměstnanců prostřednictvím opatření 1.1 OP LZZ v období 2007 - 2013 a jeho souvislosti s regionálním rozvojem
Přehled řešené problematiky práce je zaměřen na lidské zdroje a vzdělanost. V práci je zachycena úloha vzdělanosti v regionálním rozvoji, role lidských zdrojů v ekonomickém růstu a podpora vzdělávání skrze veřejné výdajové programy a opatření 1.1 OP LZZ. Jsou charakterizovány metody hodnocení vzdělanosti a ekonomické výkonnosti regionů. Teoretickou část práce uzavírá znalostní ekonomika a vzdělávání v kontextu s problematikou Práce 4.0.
Cílem diplomové práce je zhodnocení vzdělanostní struktury obyvatelstva ČR a její vazby a souvislosti s podporou vzdělávání zaměstnanců ve firmách v rámci oblasti podpory 1.1 OP LZZ v období 2007 2013 a s rozvojem regionů. Součástí práce je zachycení vývoje HDP v jednotlivých krajích ČR v letech 2005 2014.
Teoretický přínos práce reflektuje provedené analýzy a potvrzuje, že přední místa v objemu vyčerpaných finančních zdrojů poskytnutých z 1.1 OP LZZ patří i strukturálně problémovým a zároveň vzdělanostně slabým krajům. Praktickým přínosem práce je možné využití poznatků v oblasti firemního vzdělávání a regionálního rozvoje v programovém období 2014 2020.
Anotace v angličtině
The overview of solved problems is focused on human resources and education. The role of education in regional development, the role of human resources in economic growth and the support of education through public expenditure programs and measure 1.1 of OP HRE are described. Methods of assessing the education and economic performance of the regions are characterized. The theoretical part of the thesis concludes the knowledge economy and education in the context of the problematic of Industry 4.0.
The aim of the thesis is to evaluate the educational structure of the population of the Czech Republic and its links with the support of employee training in companies within the area of support 1.1 OP HRE in the period 2007 - 2013 and with the development of regions. Part of the thesis is to capture GDP in individual regions of the Czech Republic in 2005 - 2014.
The theoretical work contribution reflects the analysis performed and confirms that the leading positions in the volume of depleted financial resources provided by the 1.1 OP HRE belongs to a structurally problematic and at the same time educationally weak regions. The practical benefits of this thesis are the use of knowledge in the area of corporate education and regional development in the programming period of 2014 - 2020.
Klíčová slova
Vzdělání, lidské zdroje, vzdělávání zaměstnanců, OP LZZ, regionální rozvoj, HDP
Klíčová slova v angličtině
Education, Human Resources, employee training, OP HRE (Operational Programme Human Resources and Employment), regional development, GDP
Rozsah průvodní práce
76 s., 7 s. (134 562 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Přehled řešené problematiky práce je zaměřen na lidské zdroje a vzdělanost. V práci je zachycena úloha vzdělanosti v regionálním rozvoji, role lidských zdrojů v ekonomickém růstu a podpora vzdělávání skrze veřejné výdajové programy a opatření 1.1 OP LZZ. Jsou charakterizovány metody hodnocení vzdělanosti a ekonomické výkonnosti regionů. Teoretickou část práce uzavírá znalostní ekonomika a vzdělávání v kontextu s problematikou Práce 4.0.
Cílem diplomové práce je zhodnocení vzdělanostní struktury obyvatelstva ČR a její vazby a souvislosti s podporou vzdělávání zaměstnanců ve firmách v rámci oblasti podpory 1.1 OP LZZ v období 2007 2013 a s rozvojem regionů. Součástí práce je zachycení vývoje HDP v jednotlivých krajích ČR v letech 2005 2014.
Teoretický přínos práce reflektuje provedené analýzy a potvrzuje, že přední místa v objemu vyčerpaných finančních zdrojů poskytnutých z 1.1 OP LZZ patří i strukturálně problémovým a zároveň vzdělanostně slabým krajům. Praktickým přínosem práce je možné využití poznatků v oblasti firemního vzdělávání a regionálního rozvoje v programovém období 2014 2020.
Anotace v angličtině
The overview of solved problems is focused on human resources and education. The role of education in regional development, the role of human resources in economic growth and the support of education through public expenditure programs and measure 1.1 of OP HRE are described. Methods of assessing the education and economic performance of the regions are characterized. The theoretical part of the thesis concludes the knowledge economy and education in the context of the problematic of Industry 4.0.
The aim of the thesis is to evaluate the educational structure of the population of the Czech Republic and its links with the support of employee training in companies within the area of support 1.1 OP HRE in the period 2007 - 2013 and with the development of regions. Part of the thesis is to capture GDP in individual regions of the Czech Republic in 2005 - 2014.
The theoretical work contribution reflects the analysis performed and confirms that the leading positions in the volume of depleted financial resources provided by the 1.1 OP HRE belongs to a structurally problematic and at the same time educationally weak regions. The practical benefits of this thesis are the use of knowledge in the area of corporate education and regional development in the programming period of 2014 - 2020.
Klíčová slova
Vzdělání, lidské zdroje, vzdělávání zaměstnanců, OP LZZ, regionální rozvoj, HDP
Klíčová slova v angličtině
Education, Human Resources, employee training, OP HRE (Operational Programme Human Resources and Employment), regional development, GDP
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem diplomové práce je zhodnocení vazby a souvislostí podpory vzdělávání zaměstnanců ve firmách v rámci OP LZZ v období 2007 - 2013 s rozvojem regionů ČR.
Metodika práce:
1. Studium odborné literatury a sepsání literární rešerše vztahující se k dotčené problematice (kategorizace vzdělávání, role vzdělanosti, veřejné výdajové programy, role lidských zdrojů v ekonomickém růstu, metody hodnocení vzdělanosti a ekonomické výkonnosti regionů, Práce 4.0).
2. Podpora zvyšování kvalifikace zaměstnanců prostřednictvím opatření 1.1 OP LZZ v období 2007 - 2013. Objem finančních prostředků čerpaných v rámci krajů a prognóza vzdělanosti.
3. Součástí práce je provedení analýzy úrovně vzdělanosti v celé ČR se zaměřením na jednotlivé kraje, vývoj HDP a jeho vztah se vzdělanostní strukturou obyvatel a komparace zjištěných dat v rámci jednotlivých krajů.
4. Při zpracování diplomové práce jsou pro popis poznatků ve vývoji zpracovávané oblasti využívány metody historická a deskriptivní, při práci s literaturou jsou využívány metody komparace a analogie, dále induktivně-deduktivní metody, kdy jsou z jednotlivých poznatků vyvozeny obecné závěry. V praktické části práce jsou využívány metody analýzy a syntézy a sekundární analýza statistických dat.
5. Vyhodnocení a závěry. Výsledky a zhodnocení získaných údajů a informací. Náměty pro zlepšení vzdělanosti obyvatel.
Rámcová osnova:
1. Úvod, 2. Literární rešerše, 3. Zaměření, cíl, studie, hypotézy, 4. Analýza vzdělání obyvatel v ČR, 5. Vyhodnocení studie, 6. Závěr, 7. Přehled použité literatury a zdrojů, Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem diplomové práce je zhodnocení vazby a souvislostí podpory vzdělávání zaměstnanců ve firmách v rámci OP LZZ v období 2007 - 2013 s rozvojem regionů ČR.
Metodika práce:
1. Studium odborné literatury a sepsání literární rešerše vztahující se k dotčené problematice (kategorizace vzdělávání, role vzdělanosti, veřejné výdajové programy, role lidských zdrojů v ekonomickém růstu, metody hodnocení vzdělanosti a ekonomické výkonnosti regionů, Práce 4.0).
2. Podpora zvyšování kvalifikace zaměstnanců prostřednictvím opatření 1.1 OP LZZ v období 2007 - 2013. Objem finančních prostředků čerpaných v rámci krajů a prognóza vzdělanosti.
3. Součástí práce je provedení analýzy úrovně vzdělanosti v celé ČR se zaměřením na jednotlivé kraje, vývoj HDP a jeho vztah se vzdělanostní strukturou obyvatel a komparace zjištěných dat v rámci jednotlivých krajů.
4. Při zpracování diplomové práce jsou pro popis poznatků ve vývoji zpracovávané oblasti využívány metody historická a deskriptivní, při práci s literaturou jsou využívány metody komparace a analogie, dále induktivně-deduktivní metody, kdy jsou z jednotlivých poznatků vyvozeny obecné závěry. V praktické části práce jsou využívány metody analýzy a syntézy a sekundární analýza statistických dat.
5. Vyhodnocení a závěry. Výsledky a zhodnocení získaných údajů a informací. Náměty pro zlepšení vzdělanosti obyvatel.
Rámcová osnova:
1. Úvod, 2. Literární rešerše, 3. Zaměření, cíl, studie, hypotézy, 4. Analýza vzdělání obyvatel v ČR, 5. Vyhodnocení studie, 6. Závěr, 7. Přehled použité literatury a zdrojů, Přílohy.
Seznam doporučené literatury
1. GAWANDE E. N. (2004). Value oriented education. Vision for better living. World Bank.
2. GROOTAERT Christian ; BASTELAER van Thierry. (2002). Understanding and Measuring Social Capital : A Multi-Disciplinary Tool for Practitioners. Sarup & Sons.
3. HRONÍK, F. (2007). Rozvoj a vzdělávání pracovníků. (1.vyd.). Praha: Grada Publishing.
4. JENÍČEK, V. et al. (2010). Vyvážený rozvoj na globální a regionální úrovni. (1.vyd.). Praha: C. H. Beck.
5. KOTÝNKOVÁ, M.; NĚMEC, O. (2003). Lidské zdroje na trhu práce: Vývoj a tendence v souvislosti se vstupem České republiky do EU. (1.vyd.). Havlíčkův Brod: Professional Publishing.
6. LANGHAMROVÁ, J., et al. (2011). Prognóza lidského kapitálu obyvatelstva České republiky do roku 2050. Praha: Oeconomica.
7. MAZOUCH, P.; FISCHER J. (2011). Lidský kapitál - měření, souvislosti, prognózy. (1.vyd.). Praha: C. H. Beck.
8. VOMÁČKOVÁ, H.; BARTÁK M. (2007). Ekonomický rozměr lidského a sociálního kapitálu. Ústí nad Labem: Univ. Jana Evangelisty Purkyně.
Seznam doporučené literatury
1. GAWANDE E. N. (2004). Value oriented education. Vision for better living. World Bank.
2. GROOTAERT Christian ; BASTELAER van Thierry. (2002). Understanding and Measuring Social Capital : A Multi-Disciplinary Tool for Practitioners. Sarup & Sons.
3. HRONÍK, F. (2007). Rozvoj a vzdělávání pracovníků. (1.vyd.). Praha: Grada Publishing.
4. JENÍČEK, V. et al. (2010). Vyvážený rozvoj na globální a regionální úrovni. (1.vyd.). Praha: C. H. Beck.
5. KOTÝNKOVÁ, M.; NĚMEC, O. (2003). Lidské zdroje na trhu práce: Vývoj a tendence v souvislosti se vstupem České republiky do EU. (1.vyd.). Havlíčkův Brod: Professional Publishing.
6. LANGHAMROVÁ, J., et al. (2011). Prognóza lidského kapitálu obyvatelstva České republiky do roku 2050. Praha: Oeconomica.
7. MAZOUCH, P.; FISCHER J. (2011). Lidský kapitál - měření, souvislosti, prognózy. (1.vyd.). Praha: C. H. Beck.
8. VOMÁČKOVÁ, H.; BARTÁK M. (2007). Ekonomický rozměr lidského a sociálního kapitálu. Ústí nad Labem: Univ. Jana Evangelisty Purkyně.