Tato bakalářská práce se zabývá problematikou multimédií ve výuce českého jazyka a literatury na 2. stupni základní školy. Jak je zvykem, práce se bude skládat z praktické a teoretické části. Teoretická část nabídne přehled možností multimédií pro výuku na ZŠ, jako jsou interaktivní výukové prostředky, využití internetu nebo softwarové výukové programy. Navazující empirická část bude vycházet ze zjištěných možností využití multimédií na základních školách. Samotný výzkum bude proveden návštěvami základních škol s využitím dotazníkové metody jak od žáků, tak od samotných pedagogů a bude mít za úkol zjistit samotnou úroveň využití multimédií ve výuce českého jazyka a literatury. Závěr bakalářské práce by měl přinést ucelený pohled na stav využívání multimédií v českém jazyce a literatuře na druhém stupni ZŠ a práce jako taková by svým obsahem měla přispět ke zlepšení tohoto stavu do budoucna.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issues of using multimedia in teaching the Czech language and literature on the second degree of elementary school. It will be consisted of theoretical and of practical part. The theoretical part will offer overview options of using multimedia in teaching in elementary school as interactive learning resources, an internet usage or software learning resources. The related empirical part will be based on the detected options of using multimedia in elementary school. The survey will be conducted by visiting elementary schools with using the questionnaire method from students and also from teachers. The aim of this method is will be finding the level of using multimedia in teaching the Czech language and literature. The conclusion of the thesis should bring a comprehensive view of using multimedia in the Czech language and literature on the second degree of elementary school. The thesis should contribute to improving this situation in the future.
Klíčová slova
multimédium, český jazyk a literatura, výuka, interaktivní, didaktika
Klíčová slova v angličtině
multimedia, Czech language and literature, teaching, interactive, didactics
Rozsah průvodní práce
66 s. (85 086 znaků vč. mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou multimédií ve výuce českého jazyka a literatury na 2. stupni základní školy. Jak je zvykem, práce se bude skládat z praktické a teoretické části. Teoretická část nabídne přehled možností multimédií pro výuku na ZŠ, jako jsou interaktivní výukové prostředky, využití internetu nebo softwarové výukové programy. Navazující empirická část bude vycházet ze zjištěných možností využití multimédií na základních školách. Samotný výzkum bude proveden návštěvami základních škol s využitím dotazníkové metody jak od žáků, tak od samotných pedagogů a bude mít za úkol zjistit samotnou úroveň využití multimédií ve výuce českého jazyka a literatury. Závěr bakalářské práce by měl přinést ucelený pohled na stav využívání multimédií v českém jazyce a literatuře na druhém stupni ZŠ a práce jako taková by svým obsahem měla přispět ke zlepšení tohoto stavu do budoucna.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issues of using multimedia in teaching the Czech language and literature on the second degree of elementary school. It will be consisted of theoretical and of practical part. The theoretical part will offer overview options of using multimedia in teaching in elementary school as interactive learning resources, an internet usage or software learning resources. The related empirical part will be based on the detected options of using multimedia in elementary school. The survey will be conducted by visiting elementary schools with using the questionnaire method from students and also from teachers. The aim of this method is will be finding the level of using multimedia in teaching the Czech language and literature. The conclusion of the thesis should bring a comprehensive view of using multimedia in the Czech language and literature on the second degree of elementary school. The thesis should contribute to improving this situation in the future.
Klíčová slova
multimédium, český jazyk a literatura, výuka, interaktivní, didaktika
Klíčová slova v angličtině
multimedia, Czech language and literature, teaching, interactive, didactics
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá problematikou multimédií ve výuce českého jazyka a literatury na 2. stupni základní školy. Bude se skládat z praktické a teoretické části. Teoretická část nabídne přehled možností multimédií pro výuku na ZŠ, jako jsou interaktivní výukové prostředky, využití internetu nebo softwarové výukové programy. Navazující empirická část bude vycházet ze zjištěných možností využití multimédií na základních školách. Samotný výzkum bude proveden návštěvami základních škol s využitím dotazníkové metody jak od žáků, tak od samotných pedagogů a bude mít za úkol zjistit samotnou úroveň využití multimédií ve výuce českého jazyka a literatury. Závěr bakalářské práce by měl přinést ucelený pohled na stav využívaní multimédií v českém jazyce a literatuře na druhém stupni ZŠ a práce jako taková by svým obsahem měla přispět ke zlepšení tohoto stavu do budoucna.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá problematikou multimédií ve výuce českého jazyka a literatury na 2. stupni základní školy. Bude se skládat z praktické a teoretické části. Teoretická část nabídne přehled možností multimédií pro výuku na ZŠ, jako jsou interaktivní výukové prostředky, využití internetu nebo softwarové výukové programy. Navazující empirická část bude vycházet ze zjištěných možností využití multimédií na základních školách. Samotný výzkum bude proveden návštěvami základních škol s využitím dotazníkové metody jak od žáků, tak od samotných pedagogů a bude mít za úkol zjistit samotnou úroveň využití multimédií ve výuce českého jazyka a literatury. Závěr bakalářské práce by měl přinést ucelený pohled na stav využívaní multimédií v českém jazyce a literatuře na druhém stupni ZŠ a práce jako taková by svým obsahem měla přispět ke zlepšení tohoto stavu do budoucna.
Seznam doporučené literatury
BÍNA, D. Hledání nových cest v didaktice slohu a literární výchovy. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, 2007. 117 s. ISBN 978-80-7394-059-1
HORNÝ, S., KRSEK, L. Úvod do multimédií. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009. 157 s. ISBN 978-80-245-1608-0.
HNÍK, O. Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy. 1. vyd. Jinočany: H a H, 2007. 158 s. ISBN 80-7319-067-2
MAREŠOVÁ, H. Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na ŽŠ. 1. vyd. Olomouc: UPOL, 2009, 326 s. ISBN 978-80-244-2435-4
PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Vyd. 5. Přeložil Štěpán Kovařík. Praha: Portál, 2008, 380 s. ISBN 9788073674274
SAK, Petr a Jiří MAREŠ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 290 s. ISBN
HORNÝ, S., KRSEK, L. Úvod do multimédií. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009. 157 s. ISBN 978-80-245-1608-0.
Vyhledání, studium a využití dalších relevantních zdrojů je součástí úkolu vypracování této bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
BÍNA, D. Hledání nových cest v didaktice slohu a literární výchovy. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, 2007. 117 s. ISBN 978-80-7394-059-1
HORNÝ, S., KRSEK, L. Úvod do multimédií. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009. 157 s. ISBN 978-80-245-1608-0.
HNÍK, O. Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy. 1. vyd. Jinočany: H a H, 2007. 158 s. ISBN 80-7319-067-2
MAREŠOVÁ, H. Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na ŽŠ. 1. vyd. Olomouc: UPOL, 2009, 326 s. ISBN 978-80-244-2435-4
PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Vyd. 5. Přeložil Štěpán Kovařík. Praha: Portál, 2008, 380 s. ISBN 9788073674274
SAK, Petr a Jiří MAREŠ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 290 s. ISBN
HORNÝ, S., KRSEK, L. Úvod do multimédií. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009. 157 s. ISBN 978-80-245-1608-0.
Vyhledání, studium a využití dalších relevantních zdrojů je součástí úkolu vypracování této bakalářské práce.