Práce se zabývá kontrastními česko-německými kulturními standardy, a to jak obecně, tak i konkrétně v německé cestovní kanceláři Wolff Ost. Reisen, která má jednu z poboček v České republice. V práci jsou popsány a charakterizovány základní kulturní dimenze a standardy, a to včetně teoretiků, kteři se jednotlivými dimenzemi a standardy zabývají. Část práce je věnována charakteristice konkrétních kulturních česko-německých dimenzí a standardů, a to jak z českého, tak i z německého pohledu. Součástí práce je popis metodologie výzkumu a charakteristika podniku. Vyústěním celé práce je dotazníkové šetření, které bylo prováděno v mateřské společnosti Wolff Ost. Reisen v Německu i v pobočce Wolff Ost. Reisen v Praze. Samostatná kapitola je věnována vyhodnocení dotazníkového průzkumu.
Anotace v angličtině
The work deals with the contrasting the Czech-German cultural standards, both generally and specifically in the German travel agency Wolff Ost. Reisen, which has one of the branches in the Czech Republic. The study describes and characterizes the different cultural dimensions and standards, including theoreticians, who deals with the various dimensions. Part of the work is devoted to characterize the specific Czech-German cultural dimensions and standards, from the Czech and also from the German point of view. The outcome of this work is a survey, which was conducted by the company in Germany and a branch in Prague. The work also includes research methodology and characteristics of the enterprise. A separate chapter is devoted to evaluation of the survey.
Klíčová slova
Kulturní dimenze; kulturní standardy; interkulturní komunikace; interkulturní psychologie; česko-německé kulturní standardy; české kulturní standardy z německého pohledu; německé kulturní standardy z českého pohledu; dotazníkový výzkum
Klíčová slova v angličtině
Cultural dimesion; cultural standarts, intercultural communication; intercultural psychology; Czech German cultural standarts; the Czech cultural standarts of the German point of view; the German cultural standarts of the Czech point of view; a questionnaire survey
Rozsah průvodní práce
64 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá kontrastními česko-německými kulturními standardy, a to jak obecně, tak i konkrétně v německé cestovní kanceláři Wolff Ost. Reisen, která má jednu z poboček v České republice. V práci jsou popsány a charakterizovány základní kulturní dimenze a standardy, a to včetně teoretiků, kteři se jednotlivými dimenzemi a standardy zabývají. Část práce je věnována charakteristice konkrétních kulturních česko-německých dimenzí a standardů, a to jak z českého, tak i z německého pohledu. Součástí práce je popis metodologie výzkumu a charakteristika podniku. Vyústěním celé práce je dotazníkové šetření, které bylo prováděno v mateřské společnosti Wolff Ost. Reisen v Německu i v pobočce Wolff Ost. Reisen v Praze. Samostatná kapitola je věnována vyhodnocení dotazníkového průzkumu.
Anotace v angličtině
The work deals with the contrasting the Czech-German cultural standards, both generally and specifically in the German travel agency Wolff Ost. Reisen, which has one of the branches in the Czech Republic. The study describes and characterizes the different cultural dimensions and standards, including theoreticians, who deals with the various dimensions. Part of the work is devoted to characterize the specific Czech-German cultural dimensions and standards, from the Czech and also from the German point of view. The outcome of this work is a survey, which was conducted by the company in Germany and a branch in Prague. The work also includes research methodology and characteristics of the enterprise. A separate chapter is devoted to evaluation of the survey.
Klíčová slova
Kulturní dimenze; kulturní standardy; interkulturní komunikace; interkulturní psychologie; česko-německé kulturní standardy; české kulturní standardy z německého pohledu; německé kulturní standardy z českého pohledu; dotazníkový výzkum
Klíčová slova v angličtině
Cultural dimesion; cultural standarts, intercultural communication; intercultural psychology; Czech German cultural standarts; the Czech cultural standarts of the German point of view; the German cultural standarts of the Czech point of view; a questionnaire survey
Zásady pro vypracování
Problematika kulturních rozdílů mezi etniky je v obecné rovině zpracována v teoriích kulturních standardů a dimenzí. Na základě prostudování odborné literatury týkající se kontrastních česko-německých standardů a dimenzí bude vypracován dotazník, který bude aplikován v cestovní kanceláři Wolff Ost Reisen. Dotazníkový průzkum bude doplněn metodou řízeného rozhovoru. Výsledky budou následně zpracovány, vyhodnoceny a uvedeny v závěru práce.
Zásady pro vypracování
Problematika kulturních rozdílů mezi etniky je v obecné rovině zpracována v teoriích kulturních standardů a dimenzí. Na základě prostudování odborné literatury týkající se kontrastních česko-německých standardů a dimenzí bude vypracován dotazník, který bude aplikován v cestovní kanceláři Wolff Ost Reisen. Dotazníkový průzkum bude doplněn metodou řízeného rozhovoru. Výsledky budou následně zpracovány, vyhodnoceny a uvedeny v závěru práce.
Seznam doporučené literatury
Bolten, J.: Einführung in die Interkulturelle Wirtschaftskommunikation. Göttingen, 2007.
Ehnert, R. (Hrsg.): Wirtschaftkommunikation kontrastiv. Frankfurt am Main- Berlin-Bern- New York, 2000.
Heringer, Hans Jürgen, Interkulturelle Kommunikation. Tübingen-Basel: A. Francke Verlag, 2010.
Hofstede, G.: Culture's consequences. International differences in workrelated values. Beverly Hills Sage, 1980.
Jaklová, A.: Interkulturalita a interkulturní komunikace. In Člověk-jazyk-text Ed. A. Jaklová. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2008.
Nový, I. a Schroll- Machl, S.: Spolupráce přes hranice kultur. Praha: Management Press, 2005.
Nový, I. a Schroll- Machl, S. Interkulturní komunikace v řízení a podnikání: česko-německá. Praha: Management Press, 2007.
Seznam doporučené literatury
Bolten, J.: Einführung in die Interkulturelle Wirtschaftskommunikation. Göttingen, 2007.
Ehnert, R. (Hrsg.): Wirtschaftkommunikation kontrastiv. Frankfurt am Main- Berlin-Bern- New York, 2000.
Heringer, Hans Jürgen, Interkulturelle Kommunikation. Tübingen-Basel: A. Francke Verlag, 2010.
Hofstede, G.: Culture's consequences. International differences in workrelated values. Beverly Hills Sage, 1980.
Jaklová, A.: Interkulturalita a interkulturní komunikace. In Člověk-jazyk-text Ed. A. Jaklová. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2008.
Nový, I. a Schroll- Machl, S.: Spolupráce přes hranice kultur. Praha: Management Press, 2005.
Nový, I. a Schroll- Machl, S. Interkulturní komunikace v řízení a podnikání: česko-německá. Praha: Management Press, 2007.