Informace o kvalifikační práci ZPRACOVÁNÍ PROJEKTOVÉ DOKUMENTACE V RÁMCI PROGRAMU EVROPSKÉHO REGIONU DUNAJ VLTAVA: PŘÍPRAVA ČESKO-NĚMECKÉ NAUČNÉ STEZKY PRO ŽÁKY ZÁKLADNÍCH A STŘEDNÍCH ŠKOL "PO STOPÁCH CÍRKEVNÍ ARCHITEKTURY V ČESKÉM, RAKOUSKÉM A NĚMECKÉM PŘÍHRANIČÍ"
- Pro tuto VŠKP nejsou definovány žádné údaje, u kterých by bylo požadováno jejich vyplnění.
Hlavní téma
Zpracování projektové dokumentace v rámci programu Euroregion Dunaj - Vltava: Příprava česko-německé naučné stezky pro žáky základních a středních škol "Po stopách církevní architektury v českém, rakouském a německém příhraničí".
Hlavní téma v angličtině
Elaboration of project documentation within the project European region Danube-Vltava: Preparation of Czech-German educational trail for students of elementary and secondary schools, "In the footsteps of religious architecture in the Czech, Austrian and German border areas"
Název dle studenta
ZPRACOVÁNÍ PROJEKTOVÉ DOKUMENTACE V RÁMCI PROGRAMU EVROPSKÉHO REGIONU DUNAJ VLTAVA: PŘÍPRAVA ČESKO-NĚMECKÉ NAUČNÉ STEZKY PRO ŽÁKY ZÁKLADNÍCH A STŘEDNÍCH ŠKOL "PO STOPÁCH CÍRKEVNÍ ARCHITEKTURY V ČESKÉM, RAKOUSKÉM A NĚMECKÉM PŘÍHRANIČÍ"
Cílem této bakalářské práce je vytvořit projektovou dokumentaci pro fiktivní projekt. Autor se v první kapitole zabývá problematikou projektového managementu, aby pak mohl teoretické znalosti využít při tvorbě svého fiktivního projektu. Vysvětluje pojem projektový management i pojem projekt. V závěru kapitoly jsou popsány možné organizační struktury projektu. Dalším krokem autora je popis Evropského regionu Dunaj Vltava, kde se zabývá vznikem a samotným fungování regionu. Stěžejní částí práce je vypracování fiktivního projektu "Po stopách církevní architektury v českém, rakouském a německém příhraničí". V této části je vypracován popis projektu včetně jeho cílů, cílové skupiny a její oslovení, harmonogram, rizika projektu a především popis jednotlivých etap letní školy. Závěr práce tvoří ukázková naučná stezka včetně pracovních listů pro žáky.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor's thesis is create a project documentation for a fictitious project. In the first chapter the author devotes to question of project management to use these theoretical knowledge at creation of fictitious project. She describes concept of project management and also concept of project. In the end of this chapter are outlined possible organizational structures of project. The next step of author is description of European region Danube Vltava, where she concerns with a constitution and operation of this region. Main part of this bachelor's thesis is the creation fictitious project "In footsteps of church architecture in Czech, Austrian and German border area for a students of universities. In this part is elaborated description of project included his goals, target group and its address, time schedule, risk of this project and primarily description of the phases of the summer school. The end of the bachelor's thesis is composed of sample of educational trail included papers with tasks for pupils.
Klíčová slova
projektový management, projekt, Evropský region Dunaj Vltava, Česká republika, Rakouská republika, Spolková republika Německo, příhraničí, letní škola
Klíčová slova v angličtině
project management, project; European region Danube-Vltava, Czech Republic, Republic of Austria, Federal Republic of Germany, border areas, summer school
Rozsah průvodní práce
130 s. (127 077 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je vytvořit projektovou dokumentaci pro fiktivní projekt. Autor se v první kapitole zabývá problematikou projektového managementu, aby pak mohl teoretické znalosti využít při tvorbě svého fiktivního projektu. Vysvětluje pojem projektový management i pojem projekt. V závěru kapitoly jsou popsány možné organizační struktury projektu. Dalším krokem autora je popis Evropského regionu Dunaj Vltava, kde se zabývá vznikem a samotným fungování regionu. Stěžejní částí práce je vypracování fiktivního projektu "Po stopách církevní architektury v českém, rakouském a německém příhraničí". V této části je vypracován popis projektu včetně jeho cílů, cílové skupiny a její oslovení, harmonogram, rizika projektu a především popis jednotlivých etap letní školy. Závěr práce tvoří ukázková naučná stezka včetně pracovních listů pro žáky.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor's thesis is create a project documentation for a fictitious project. In the first chapter the author devotes to question of project management to use these theoretical knowledge at creation of fictitious project. She describes concept of project management and also concept of project. In the end of this chapter are outlined possible organizational structures of project. The next step of author is description of European region Danube Vltava, where she concerns with a constitution and operation of this region. Main part of this bachelor's thesis is the creation fictitious project "In footsteps of church architecture in Czech, Austrian and German border area for a students of universities. In this part is elaborated description of project included his goals, target group and its address, time schedule, risk of this project and primarily description of the phases of the summer school. The end of the bachelor's thesis is composed of sample of educational trail included papers with tasks for pupils.
Klíčová slova
projektový management, projekt, Evropský region Dunaj Vltava, Česká republika, Rakouská republika, Spolková republika Německo, příhraničí, letní škola
Klíčová slova v angličtině
project management, project; European region Danube-Vltava, Czech Republic, Republic of Austria, Federal Republic of Germany, border areas, summer school
Zásady pro vypracování
Tereza Žítková ve své bakalářské práci připraví dokumentaci k projektu, který bude možné podat v rámci programu Euroregion Dunaj - Vltava. Autorka tak při zpracování své bakalářské práce využije široké spektrum předmětů, které v rámci svého studia absolvovala.
V teoretické části práce představí Euroregion Dunaj - Vltava a soustředí se při tom na podporované aktivity. Zaměří se také na problematiku projektového managementu a v krátkosti nastíní obecné zásady přípravy projektů.
V empirické části své práce připraví dokumentaci projektu, jehož cílem bude příprava návrhu česko-německé naučné stezky "Po stopách církevní architektury v českém, rakouském a německém příhraničí". Autorka se soustředí na oblast Vyšší Brod/Lipno - Rohrbach - Neuschönau.
V rámci této bakalářské práce bude autorka vycházet z následující modelové situace: Naučnou stezku připraví vysokoškolští studující (vždy po deseti z České republiky, Rakouska a Německa) ve dvou fázích. V první fázi vybraní účastníci vytipují vhodné lokality, které na místě zdokumentují a zjistí jejich přístupnost, bezpečnost atd. Na tuto fázi přípravy bude zapotřebí vždy týden v každé zemi. Během druhé fáze budou účastníci projektu provádět rešerši zdrojů a připravovat trasu, texty a didaktické materiály. Na závěr druhé fáze proběhne druhé setkání (v délce jednoho týdne a primárně v Českých Budějovicích), během něhož budou veškeré práce finalizovány.
Úkolem Terezy Žítkové je připravit projektovou dokumentaci a zajistit financování tohoto projektu (tedy cestovné, ubytování, pojištění, spočítat materiální náklady atd.) a na základě vlastní volby připravit příkladové materiály k jedné z vytipovaných lokalit (trasa, parkování, ceny vstupného, pracovní listy atd.).
Zásady pro vypracování
Tereza Žítková ve své bakalářské práci připraví dokumentaci k projektu, který bude možné podat v rámci programu Euroregion Dunaj - Vltava. Autorka tak při zpracování své bakalářské práce využije široké spektrum předmětů, které v rámci svého studia absolvovala.
V teoretické části práce představí Euroregion Dunaj - Vltava a soustředí se při tom na podporované aktivity. Zaměří se také na problematiku projektového managementu a v krátkosti nastíní obecné zásady přípravy projektů.
V empirické části své práce připraví dokumentaci projektu, jehož cílem bude příprava návrhu česko-německé naučné stezky "Po stopách církevní architektury v českém, rakouském a německém příhraničí". Autorka se soustředí na oblast Vyšší Brod/Lipno - Rohrbach - Neuschönau.
V rámci této bakalářské práce bude autorka vycházet z následující modelové situace: Naučnou stezku připraví vysokoškolští studující (vždy po deseti z České republiky, Rakouska a Německa) ve dvou fázích. V první fázi vybraní účastníci vytipují vhodné lokality, které na místě zdokumentují a zjistí jejich přístupnost, bezpečnost atd. Na tuto fázi přípravy bude zapotřebí vždy týden v každé zemi. Během druhé fáze budou účastníci projektu provádět rešerši zdrojů a připravovat trasu, texty a didaktické materiály. Na závěr druhé fáze proběhne druhé setkání (v délce jednoho týdne a primárně v Českých Budějovicích), během něhož budou veškeré práce finalizovány.
Úkolem Terezy Žítkové je připravit projektovou dokumentaci a zajistit financování tohoto projektu (tedy cestovné, ubytování, pojištění, spočítat materiální náklady atd.) a na základě vlastní volby připravit příkladové materiály k jedné z vytipovaných lokalit (trasa, parkování, ceny vstupného, pracovní listy atd.).
Seznam doporučené literatury
BARKER, Stephen a Rob COLE. Projektový management pro praxi. Praha: Grada, 2009. ISBN
978-80-247-2838-4.
Dehio - Oberösterreich Mühlviertel. Horn/Wien: Berger, 2003. ISBN 978-3-85028-362-5.
BARKER, Stephen a Rob COLE. Projektový management pro praxi. Praha: Grada, 2009. ISBN
978-80-247-2838-4.
Dehio - Oberösterreich Mühlviertel. Horn/Wien: Berger, 2003. ISBN 978-3-85028-362-5.