Tato dipolomová práce má teoreticko-empirický charakter. V teoretické části práce je popsána n azákladě odborné literatury problematika nudy ve škole a ve volném čase. Definován a charakterizován pojem nuda, ve vztahu k nudě je popsána problematika motivace ve vyučování a způsobu trávení volného času se zaměřením na žáky středních škol.
V empirické části práce je provedeno výzkumné šetření s cílem zjistit souvislosti mezi nudou ve volném čase a nudou ve škole u žáků středních škol. Výzkumné šetření bylo realizováno prostřednictvím dotazníkového šetření u žáků středních škol na Jindřichohradecku.
Anotace v angličtině
This thesis has a theoretical-empirical character. In the theoretical part of the thesis there si described on the basis of professional literature the issues of boredom at school and it free time. The notion of boredom is defined and characterized, in relation to boredom, the issue of motivation in teaching ana leisure time with a focus on pupils of secondaty school is described.
In the epricial part of the thesis research is carried out in order to find out the connections between the boredom in the free time and the boredom in the school at the pupils of secondary schools. The research was carried out by means of a questionnaire survey conducted at secondary school pupils in Jinřichův Hradec.
Klíčová slova
nuda, volný čas, motivace, adolescence
Klíčová slova v angličtině
boredom, leisure time, motivation, adolescente
Rozsah průvodní práce
77 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato dipolomová práce má teoreticko-empirický charakter. V teoretické části práce je popsána n azákladě odborné literatury problematika nudy ve škole a ve volném čase. Definován a charakterizován pojem nuda, ve vztahu k nudě je popsána problematika motivace ve vyučování a způsobu trávení volného času se zaměřením na žáky středních škol.
V empirické části práce je provedeno výzkumné šetření s cílem zjistit souvislosti mezi nudou ve volném čase a nudou ve škole u žáků středních škol. Výzkumné šetření bylo realizováno prostřednictvím dotazníkového šetření u žáků středních škol na Jindřichohradecku.
Anotace v angličtině
This thesis has a theoretical-empirical character. In the theoretical part of the thesis there si described on the basis of professional literature the issues of boredom at school and it free time. The notion of boredom is defined and characterized, in relation to boredom, the issue of motivation in teaching ana leisure time with a focus on pupils of secondaty school is described.
In the epricial part of the thesis research is carried out in order to find out the connections between the boredom in the free time and the boredom in the school at the pupils of secondary schools. The research was carried out by means of a questionnaire survey conducted at secondary school pupils in Jinřichův Hradec.
Klíčová slova
nuda, volný čas, motivace, adolescence
Klíčová slova v angličtině
boredom, leisure time, motivation, adolescente
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude mít teoreticko-empirický charakter. V teoretické části práce bude na základě odborné literatury popsána problematika nudy ve škole a ve volném čase. Bude definován a charakterizován pojem nuda, ve vztahu k nudě bude popsána problematika motivace ve vyučování a způsobu trávení volného času se zaměřením na žáky středních škol.\\
V empirické části práce bude provedeno výzkumné šetření s cílem zjistit souvislosti mezi nudou ve volném čase a nudou ve škole u žáků středních škol. Výzkumné šetření bude realizováno prostřednictvím dotazníkového šetření u žáků středních škol na Jindřichohradecku.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude mít teoreticko-empirický charakter. V teoretické části práce bude na základě odborné literatury popsána problematika nudy ve škole a ve volném čase. Bude definován a charakterizován pojem nuda, ve vztahu k nudě bude popsána problematika motivace ve vyučování a způsobu trávení volného času se zaměřením na žáky středních škol.\\
V empirické části práce bude provedeno výzkumné šetření s cílem zjistit souvislosti mezi nudou ve volném čase a nudou ve škole u žáků středních škol. Výzkumné šetření bude realizováno prostřednictvím dotazníkového šetření u žáků středních škol na Jindřichohradecku.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.\\
HÁJEK, B.; HOFBAUER, B.; PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.\\
HÁJEK, B.; HOFBAUER, B.; PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-7290-128-1.\\
HRABAL, V.; PAVELKOVÁ, I. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-755-8.\\
KRYKORKOVÁ, H.; VÁŇOVÁ, R. et al. Učitel v současné škole. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-7308-301-4.\\
MAREŠ, J. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.\\
PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení. Perspektivní orientace žáků a časový prostor v žákovské motivaci. Praha: PedF UK, 2002. ISBN 80-7290-092-7.\\
PÁVKOVÁ, J. et al. Pedagogika volného času. 3. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.\\
SAK, P.; SAKOVÁ, K. Mládež na křižovatce. Praha: Svoboda Servis, 2004. ISBN 80-86320-33-2.\\
SAK, P. Proměny české mládeže v pohledu sociologických výzkumů. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8.\\
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.\\
HÁJEK, B.; HOFBAUER, B.; PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.\\
HÁJEK, B.; HOFBAUER, B.; PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-7290-128-1.\\
HRABAL, V.; PAVELKOVÁ, I. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-755-8.\\
KRYKORKOVÁ, H.; VÁŇOVÁ, R. et al. Učitel v současné škole. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-7308-301-4.\\
MAREŠ, J. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.\\
PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení. Perspektivní orientace žáků a časový prostor v žákovské motivaci. Praha: PedF UK, 2002. ISBN 80-7290-092-7.\\
PÁVKOVÁ, J. et al. Pedagogika volného času. 3. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.\\
SAK, P.; SAKOVÁ, K. Mládež na křižovatce. Praha: Svoboda Servis, 2004. ISBN 80-86320-33-2.\\
SAK, P. Proměny české mládeže v pohledu sociologických výzkumů. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8.\\
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.