Tématem této bakalářské práce je Matematické porovnání konečných cen zájezdů od First Minute k Last Minute. Hlavním cílem je porovnat výhodnost konečné ceny jednotlivých zájezdů od First Minute k Last Minute a zjistit, jaká cena je nejvýhodnější vzhledem k poptávce klienta.
K dosažení hlavního a vedlejšího cíle je využita matematická metoda, kdy jsou údaje získané jejich sběrem zaznamenávány do tabulky a následně vyhodnoceny pomocí grafické metody - tedy do spojnicového grafu. Primární data, která jsou použita při tvorbě již zmíněných grafů, vycházela z cen zájezdů 8 rozdílných cestovních kanceláří a 5 destinací, do nichž tyto cestovní kanceláře pořádají zájezdy. Z matematického porovnání pomocí grafů vyplývá, že se potvrdila cenová výhodnost First Minute a Last Minute zájezdů oproti ceníkovým cenám.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor paper is a Mathematical comparison of the final prices from the First Minute to Last Minute tours. The main aim is to compare the advantages of individual travels final prices from the First Minute to Last Minute tours and find out what price is the best for the client demand.
To the main and secondary aims achievement a mathematical method is used. The data which are gained by collecting data are inserted into the table and then evaluated by using graphical methods - ie the line chart.
The primary data are selected from prices of 8 different travel agences and 5 destinations to which travel agencies organize tours. The charts are based on these primary data.
From a mathematical comparison through the graphs the price advantages of First Minute and Last Minute tours in compare with the list price are confirmed.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
First Minute, Last Minute, price list, travel, departure, profitability of prices
Rozsah průvodní práce
103 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je Matematické porovnání konečných cen zájezdů od First Minute k Last Minute. Hlavním cílem je porovnat výhodnost konečné ceny jednotlivých zájezdů od First Minute k Last Minute a zjistit, jaká cena je nejvýhodnější vzhledem k poptávce klienta.
K dosažení hlavního a vedlejšího cíle je využita matematická metoda, kdy jsou údaje získané jejich sběrem zaznamenávány do tabulky a následně vyhodnoceny pomocí grafické metody - tedy do spojnicového grafu. Primární data, která jsou použita při tvorbě již zmíněných grafů, vycházela z cen zájezdů 8 rozdílných cestovních kanceláří a 5 destinací, do nichž tyto cestovní kanceláře pořádají zájezdy. Z matematického porovnání pomocí grafů vyplývá, že se potvrdila cenová výhodnost First Minute a Last Minute zájezdů oproti ceníkovým cenám.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor paper is a Mathematical comparison of the final prices from the First Minute to Last Minute tours. The main aim is to compare the advantages of individual travels final prices from the First Minute to Last Minute tours and find out what price is the best for the client demand.
To the main and secondary aims achievement a mathematical method is used. The data which are gained by collecting data are inserted into the table and then evaluated by using graphical methods - ie the line chart.
The primary data are selected from prices of 8 different travel agences and 5 destinations to which travel agencies organize tours. The charts are based on these primary data.
From a mathematical comparison through the graphs the price advantages of First Minute and Last Minute tours in compare with the list price are confirmed.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
First Minute, Last Minute, price list, travel, departure, profitability of prices
Zásady pro vypracování
Cílem práce je porovnat konečné ceny jednotlivých zájezdů od First Mimute k Last Minute a zjistit jaká cena je nejvýhodnější vzhledem k poptávce klienta.
Metodický postup:
Studium dostupné literatury - literární přehled,
Seznámení se se situací prodeje zájezdů, s pojmy First Minute a Last Minute.
Prostudování zákona o konečných cenách zájezdů.
Výběr cestovních kanceláří a turistických destinací.
Sběr dat.
Vlastní analytická část - porovnání konečné ceny zájezdu od First Minute k Last Minute pro vybrané skupiny zájemců.
Interpretace výsledků.
Posouzení výhodnosti jednotlivých zájezdů pro různé skupiny zájemců.
Závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je porovnat konečné ceny jednotlivých zájezdů od First Mimute k Last Minute a zjistit jaká cena je nejvýhodnější vzhledem k poptávce klienta.
Metodický postup:
Studium dostupné literatury - literární přehled,
Seznámení se se situací prodeje zájezdů, s pojmy First Minute a Last Minute.
Prostudování zákona o konečných cenách zájezdů.
Výběr cestovních kanceláří a turistických destinací.
Sběr dat.
Vlastní analytická část - porovnání konečné ceny zájezdu od First Minute k Last Minute pro vybrané skupiny zájemců.
Interpretace výsledků.
Posouzení výhodnosti jednotlivých zájezdů pro různé skupiny zájemců.
Závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
AČCKA. Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. accka.cz [online]. \copyright{
MRKVIČKA, Tomáš a Vladimíra PETRÁŠKOVÁ. Úvod do statistiky. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2006, 146 s. ISBN 8070408944.
Nový způsob zveřejnění konečné ceny zájezdu. In: Ministerstvo pro místní rozvoj pro ČR [online]. [cit. 2014-03-03]. Dostupné z: http://www.mmr.cz/cs/Podpora-regionu-a-cestovni-ruch/Cestovni-ruch/Pravo-Legislativa/Prehled-platnych-pravnich-predpisu/Novy-zpusob-zverejneni-konecne-ceny-zajezdu
Zákon o cenách. In: Podnikatel.cz [online]. [cit. 2014-03-03]. Dostupné z: http://www.podnikatel.cz/zakony/zakon-c-526-1990-sb-o-cenach/
Seznam doporučené literatury
AČCKA. Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. accka.cz [online]. \copyright{
MRKVIČKA, Tomáš a Vladimíra PETRÁŠKOVÁ. Úvod do statistiky. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2006, 146 s. ISBN 8070408944.
Nový způsob zveřejnění konečné ceny zájezdu. In: Ministerstvo pro místní rozvoj pro ČR [online]. [cit. 2014-03-03]. Dostupné z: http://www.mmr.cz/cs/Podpora-regionu-a-cestovni-ruch/Cestovni-ruch/Pravo-Legislativa/Prehled-platnych-pravnich-predpisu/Novy-zpusob-zverejneni-konecne-ceny-zajezdu
Zákon o cenách. In: Podnikatel.cz [online]. [cit. 2014-03-03]. Dostupné z: http://www.podnikatel.cz/zakony/zakon-c-526-1990-sb-o-cenach/