Diplomová práce je zaměřena na analýzu procesu řízení kvality ve vybrané společnosti. Existuje množství důvodů, proč by společnosti měly zavést systém managementu kvality. Z pohledu výrobců představuje kvalita prostředek, pomocí něhož je dosaženo loajality zákazníků, snížena jejich citlivost na případnou změnu ceny produktů a udržena konkurenční pozice společnosti. Cílem diplomové práce byla analýza procesu řízení kvality ve vybrané organizaci a stanovení návrhů vedoucích ke zlepšení tohoto procesu. Opatření, která jsem navrhla, by mohla zkvalitnit procesy realizace slévárenských produktů, zvýšit spokojenost zákazníků, zvýšit loajalitu pracovníků a přispět tak k celkovému zlepšení systému managementu kvality společnosti.
Anotace v angličtině
This graduation thesis deals with the analysis of the process quality management in the chosen organization. There exist many reasons why should the companies implement the system of the quality management. From the point of view of the producers the quality represents a tool. Thanks to this tool is reached the loyalty of the customers, reduced their perceptiveness on a potential price change and kept the competitive position of the company. The goal of the dissertation was the analysis of the process quality management in the chosen organization and determination of the proposals leading to the improvement of this process. The measures which I proposed could improve the processes of the realization of the foundry products, increase the customers' satisfaction, increase the loyalty of the workers and contribute to the overall improvement of the quality management system of the company Sytech.
Quality management, quality management system, competitive advantage, improvement, certifikation, satisfaction of the customer.
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na analýzu procesu řízení kvality ve vybrané společnosti. Existuje množství důvodů, proč by společnosti měly zavést systém managementu kvality. Z pohledu výrobců představuje kvalita prostředek, pomocí něhož je dosaženo loajality zákazníků, snížena jejich citlivost na případnou změnu ceny produktů a udržena konkurenční pozice společnosti. Cílem diplomové práce byla analýza procesu řízení kvality ve vybrané organizaci a stanovení návrhů vedoucích ke zlepšení tohoto procesu. Opatření, která jsem navrhla, by mohla zkvalitnit procesy realizace slévárenských produktů, zvýšit spokojenost zákazníků, zvýšit loajalitu pracovníků a přispět tak k celkovému zlepšení systému managementu kvality společnosti.
Anotace v angličtině
This graduation thesis deals with the analysis of the process quality management in the chosen organization. There exist many reasons why should the companies implement the system of the quality management. From the point of view of the producers the quality represents a tool. Thanks to this tool is reached the loyalty of the customers, reduced their perceptiveness on a potential price change and kept the competitive position of the company. The goal of the dissertation was the analysis of the process quality management in the chosen organization and determination of the proposals leading to the improvement of this process. The measures which I proposed could improve the processes of the realization of the foundry products, increase the customers' satisfaction, increase the loyalty of the workers and contribute to the overall improvement of the quality management system of the company Sytech.
Quality management, quality management system, competitive advantage, improvement, certifikation, satisfaction of the customer.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem diplomové práce je analýza procesu řízení kvality ve vybrané organizaci, návrhy vedoucí ke zlepšení těchto procesů.
Metodika práce:
Studium, získání a shromáždění primárních a sekundárních dat, zpracování a vyhodnocení odborné literatury, zdrojů a teoretických východisek zabývajících se danou problematikou; provedení analýzy současného systému řízení procesu zvyšování kvality s cílem zvyšování výkonnosti organizace, zvýšení spokojenosti zákazníka; komparace a syntéza dat spočívající v propojení výsledků a východisek z provedených analýz; návrhy a doporučení na zlepšení zkoumané oblasti.
Rámcová osnova:
1.Úvod,
2. Literární přehled,
3. Cíl práce a metodika zpracování,
4. Analýza současného systému řízení kvality,
5. Diskuze a návrhy na zlepšení řízení sledované oblasti,
6. Závěr.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem diplomové práce je analýza procesu řízení kvality ve vybrané organizaci, návrhy vedoucí ke zlepšení těchto procesů.
Metodika práce:
Studium, získání a shromáždění primárních a sekundárních dat, zpracování a vyhodnocení odborné literatury, zdrojů a teoretických východisek zabývajících se danou problematikou; provedení analýzy současného systému řízení procesu zvyšování kvality s cílem zvyšování výkonnosti organizace, zvýšení spokojenosti zákazníka; komparace a syntéza dat spočívající v propojení výsledků a východisek z provedených analýz; návrhy a doporučení na zlepšení zkoumané oblasti.
Rámcová osnova:
1.Úvod,
2. Literární přehled,
3. Cíl práce a metodika zpracování,
4. Analýza současného systému řízení kvality,
5. Diskuze a návrhy na zlepšení řízení sledované oblasti,
6. Závěr.
Seznam doporučené literatury
Blecharz, P. ( 2011). Základy moderního řízení kvality. Praha: Ekopress.
Dale, B. G. , Wiele, T. V. D., & Iwaarden, J. V. ( 2013). Managing quality. Otobicoke: John Wiley & Sons.
Dědina, J., & Odcházel, J. ( 2007). Management a moderní organizování firmy. Praha: Grada Publishing.
Kaplan, R. S., & Norton, D. P. (2010). Efektivní systém řízení strategie: nový nástroj zvyšování výkonnosti a vytváření konkurenční výhody. Praha: Management Press.
Veber, J. (2007). Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. Praha: Grada Publishing.
Seznam doporučené literatury
Blecharz, P. ( 2011). Základy moderního řízení kvality. Praha: Ekopress.
Dale, B. G. , Wiele, T. V. D., & Iwaarden, J. V. ( 2013). Managing quality. Otobicoke: John Wiley & Sons.
Dědina, J., & Odcházel, J. ( 2007). Management a moderní organizování firmy. Praha: Grada Publishing.
Kaplan, R. S., & Norton, D. P. (2010). Efektivní systém řízení strategie: nový nástroj zvyšování výkonnosti a vytváření konkurenční výhody. Praha: Management Press.
Veber, J. (2007). Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. Praha: Grada Publishing.