Cílem bakalářské práce je zpracovat možnosti tvorby počítačových her s využitím HTML5, JavaScriptové knihovny jQuery a engine pro simulaci fyziky Box2D. Hry využívající HTML5 fungují na počítačích, chytrých telefonech i tabletech, včetně iPhonů a iPadů. Jsou psané pomocí JavaScriptu, kaskádových stylů CSS3 a elementů HTML5. Díky této formě her se vyřešil problém s kompatibilitou u webových prohlížečů Applu. Tyto prohlížeče (včetně u mobilních zařízení) nepodporují dosavadní a tradiční technologii Flash. Součástí této práce bude popis principu vytváření her pomocí těchto technologií a postup při jejich následném publikování na internetu. Dále v bakalářské práci bude porovnání výhod a nevýhod vývoje a nasazení HTML5 herních aplikací oproti obdobným hrám, realizovaných pomocí tradiční technologie Flash. Praktická část bude obsahovat několik online her, na kterých bude otestována podpora této nové technologie v dostupných verzích webových prohlížečů a zpracována podrobná dokumentace a tutoriál.
Annotation in English
The aim of this bachelor thesis is to process possibilities of creating computer games with application of HTML 5, JQuery (JavaScript library), and Box2D (an engine for physics simulation) . Games using HTML 5 work on computers, smartphones and tablets, including IPhones, and IPads. They are written in JavaScript, cascading styles CSS3 and elements of HTML5. Due to this form of games, the compatibility problem of Apple's web browsers is solved.. These web browsers (including those of mobile devices) don´t support existing and traditional Flash technology. A part of this work is a description of principle of creating games using technologies, which are mentioned above, and the process of their later publication on the Internet. In another part of this bachelor thesis, positives and negatives of development and use of HTML 5 gaming applications are compared against those of other similar games using traditional Flash technology. The practical part of this thesis includes testing of support of this new technology in available web browser version on several online games, and also a detailed documentation and a tutorial to the testing.
Keywords
HTML5, hry, jQuery, Box2D, JavaScript, CSS3, technologie Flash
Cílem bakalářské práce je zpracovat možnosti tvorby počítačových her s využitím HTML5, JavaScriptové knihovny jQuery a engine pro simulaci fyziky Box2D. Hry využívající HTML5 fungují na počítačích, chytrých telefonech i tabletech, včetně iPhonů a iPadů. Jsou psané pomocí JavaScriptu, kaskádových stylů CSS3 a elementů HTML5. Díky této formě her se vyřešil problém s kompatibilitou u webových prohlížečů Applu. Tyto prohlížeče (včetně u mobilních zařízení) nepodporují dosavadní a tradiční technologii Flash. Součástí této práce bude popis principu vytváření her pomocí těchto technologií a postup při jejich následném publikování na internetu. Dále v bakalářské práci bude porovnání výhod a nevýhod vývoje a nasazení HTML5 herních aplikací oproti obdobným hrám, realizovaných pomocí tradiční technologie Flash. Praktická část bude obsahovat několik online her, na kterých bude otestována podpora této nové technologie v dostupných verzích webových prohlížečů a zpracována podrobná dokumentace a tutoriál.
Annotation in English
The aim of this bachelor thesis is to process possibilities of creating computer games with application of HTML 5, JQuery (JavaScript library), and Box2D (an engine for physics simulation) . Games using HTML 5 work on computers, smartphones and tablets, including IPhones, and IPads. They are written in JavaScript, cascading styles CSS3 and elements of HTML5. Due to this form of games, the compatibility problem of Apple's web browsers is solved.. These web browsers (including those of mobile devices) don´t support existing and traditional Flash technology. A part of this work is a description of principle of creating games using technologies, which are mentioned above, and the process of their later publication on the Internet. In another part of this bachelor thesis, positives and negatives of development and use of HTML 5 gaming applications are compared against those of other similar games using traditional Flash technology. The practical part of this thesis includes testing of support of this new technology in available web browser version on several online games, and also a detailed documentation and a tutorial to the testing.
Keywords
HTML5, hry, jQuery, Box2D, JavaScript, CSS3, technologie Flash
Cílem bakalářské práce bude zpracovat možnosti tvorby počítačových her s využitím HTML5, JavaScriptové knihovny jQuery a engine pro simulaci fyziky Box2D. V bakalářské práci bude popsán princip vytváření her pomocí těchto technologií a postup při jejich následném publikování na internetu. Součástí práce bude také porovnání výhod a nevýhod vývoje a nasazení HTML5 herních aplikací oproti obdobným hrám, realizovaných pomocí tradiční technologie Flash, která není podporována v iOS (tedy na zařízeních firmy Apple). V praktické části práce bude vytvořeno několik online her, na kterých bude otestována podpora této nové technologie v dostupných verzích webových prohlížečů a zpracována podrobná dokumentace a tutoriál
Research Plan
Cílem bakalářské práce bude zpracovat možnosti tvorby počítačových her s využitím HTML5, JavaScriptové knihovny jQuery a engine pro simulaci fyziky Box2D. V bakalářské práci bude popsán princip vytváření her pomocí těchto technologií a postup při jejich následném publikování na internetu. Součástí práce bude také porovnání výhod a nevýhod vývoje a nasazení HTML5 herních aplikací oproti obdobným hrám, realizovaných pomocí tradiční technologie Flash, která není podporována v iOS (tedy na zařízeních firmy Apple). V praktické části práce bude vytvořeno několik online her, na kterých bude otestována podpora této nové technologie v dostupných verzích webových prohlížečů a zpracována podrobná dokumentace a tutoriál
Recommended resources
MAKZAN. HTML5 games development by example: beginner's guide ; create six fun games using the latest HTML5, Canvas, CSS, and JavaScript techniques. Birmingham, U.K: Packt Pub, 2011, ix, 331 s. ISBN 978-1-849691-26-0.
FERONATO, Emanuele. Flash game development by example: build 9 classic Flash games and learn game development along the way. Olton, Birmingham, 2011, 311 s. Community experience distilled. ISBN 978-184-9690-904.
THAU. Velký průvodce JavaScriptem: tvorba interaktivních webových stránek v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 516 s. ISBN 978-80-247-2211-5.
Html5.cz: vše co potřebujete vědět o HTML5. [online]. 2011 [cit. 2014-03-25]. Dostupné z: http://www.html5.cz/
Box2D: A 2D Physics Engine for Games. [online]. 2011, 23.3.2014 [cit. 2014-03-25]. Dostupné z: http://box2d.org/
Box2DFlash: A 2D Physics Engine for Games. [online]. 2010 [cit. 2014-03-25]. Dostupné z: http://www.box2dflash.org/
Recommended resources
MAKZAN. HTML5 games development by example: beginner's guide ; create six fun games using the latest HTML5, Canvas, CSS, and JavaScript techniques. Birmingham, U.K: Packt Pub, 2011, ix, 331 s. ISBN 978-1-849691-26-0.
FERONATO, Emanuele. Flash game development by example: build 9 classic Flash games and learn game development along the way. Olton, Birmingham, 2011, 311 s. Community experience distilled. ISBN 978-184-9690-904.
THAU. Velký průvodce JavaScriptem: tvorba interaktivních webových stránek v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 516 s. ISBN 978-80-247-2211-5.
Html5.cz: vše co potřebujete vědět o HTML5. [online]. 2011 [cit. 2014-03-25]. Dostupné z: http://www.html5.cz/