Browse IS/STAG - Portál JU

Skip to page content
Website JU
Portal title page JU
Anonymous user Login Česky
User support contact
Browse IS/STAG
Login Česky
User support contact
  • Welcome
  • Browse IS/STAG
  • Evaluation results
  • Applicant
  • Graduate
  • IPS
  • E-learning
  • Aplikace StuduJU
Welcome
Browse IS/STAG
Management reactionGlobal survey resultsPublished survey resultsService evaluation results
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivalsCourse catalog
Getting startedAlumni ClubAbsolvent - website
IPS
E-learning
Aplikace StuduJU

1st level navigation

  • Welcome
  • Browse IS/STAG
  • Evaluation results
  • Applicant
  • Graduate
  • IPS
  • E-learning
  • Aplikace StuduJU
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in.
(Sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses, selected item
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a Thesis

Print/export:  Data export to PDF format - which you can print easily... Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.
Only logged-in user will see student personal numbers.

Dates found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Print Export to xls List URL
  Surname Name Title Thesis status   Supervisors Reviewers Type of thesis Date of def. Title
Student Type of thesis - - - - - - - - - -
Item shown in detail MEJDRECHOVÁ Includes the selected person into the timetable overlap calculation. Petra Students´ assessment in the instruction of vocational subjects in secondary school Students´ assessment in the instruction of vocational subjects in secondary school Thesis finished and defended successfully (DUO).   Žlábková Iva - Bachelor's thesis 1431900000000 18.05.2015 Students´ assessment in the instruction of vocational subjects in secondary school Thesis finished and defended successfully (DUO).
Petra MEJDRECHOVÁ Bachelor's thesis 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX

Thesis info Hodnocení žáků při výuce odborných předmětů na stření škole

  • Basic data
The document you are accessing is protected by copyright law. Unauthorised use may lead to criminal sanctions.
Name MEJDRECHOVÁ Petra Includes the selected person into the timetable overlap calculation.
Acad. Yr. 2013/2014
Assigning department KPE
Date of defence May 18, 2015
Type of thesis Bachelor's thesis
Thesis status Thesis finished and defended successfully (DUO). Thesis finished and defended successfully (DUO).
Completeness of mandatory entries - No mandatory fields for this Thesis.
Main topic Hodnocení žáků při výuce odborných předmětů na střední škole
Main topic in English Students´ assessment in the instruction of vocational subjects in secondary school
Title according to student Hodnocení žáků při výuce odborných předmětů na stření škole
English title as given by the student -
Parallel name -
Subtitle -
Supervisor Žlábková Iva, PhDr. Ph.D.
Annotation Bakalářská práce se věnuje tématu hodnocení žáků při výuce odborných předmětů na střední škole. Práce má teoreticko-empirický charakter. V úvodu se práce zabývá vymezením pojmu hodnocení, typům a funkcím školního hodnocení. Na to průběžně navazují části věnující se metodám a formám hodnocení. Zvláštní pozornost je věnována klasifikaci a slovnímu hodnocení. Práce se též zabývá vymezením sebehodnocení a vrstevnického hodnocení. V empirické části práce je výsledek případové studie, která měla za cíl zjistit, jakým způsobem učitelé žáky hodnotí a jaké metody a formy hodnocení využívají. Případová studie vychází z pozorování výuky odborných předmětů na střední škole záznam pomocí videonahrávek, z dotazníkového šetření mezi učiteli a žáky.
Annotation in English This bachelor thesis focuses on the topic of assessment of students when teaching vocational subjects at high school. The work has theoretical and empirical character. In the beginning it deals with the definition of term, types and the function of the school evaluation. Following parts deal with methods and forms of assessment. A special attention is paid to the classification and verbal evaluation. The thesis also deals with the definition of self-assessment and peer assessment. In empirical part of the thesis there is the result of a case study which was intended to find out how teachers and students evaluate and what methods and forms of assessment are used. This case study is based on the observation of teaching vocational subjects at high school using video recording, questionnaire survey among teachers and students.
Keywords Hodnocení, typy hodnocení, funkce hodnocení, hodnotící proces,metody hodnocení, didaktický test, zkoušky, formy hodnocení, klasifikace, slovní hodnocení, vrstevnické hodnocení, sebehodnocení.
Keywords in English Assessment, types of assessment, functions of assessment, assessment process, methods of assessment, didactic test, exams, forms of assessment, classification, verbal assessment, peer assessment, self assessment.
Length of the covering note 68 s.
Language CZ
Annotation
Bakalářská práce se věnuje tématu hodnocení žáků při výuce odborných předmětů na střední škole. Práce má teoreticko-empirický charakter. V úvodu se práce zabývá vymezením pojmu hodnocení, typům a funkcím školního hodnocení. Na to průběžně navazují části věnující se metodám a formám hodnocení. Zvláštní pozornost je věnována klasifikaci a slovnímu hodnocení. Práce se též zabývá vymezením sebehodnocení a vrstevnického hodnocení. V empirické části práce je výsledek případové studie, která měla za cíl zjistit, jakým způsobem učitelé žáky hodnotí a jaké metody a formy hodnocení využívají. Případová studie vychází z pozorování výuky odborných předmětů na střední škole záznam pomocí videonahrávek, z dotazníkového šetření mezi učiteli a žáky.
Annotation in English
This bachelor thesis focuses on the topic of assessment of students when teaching vocational subjects at high school. The work has theoretical and empirical character. In the beginning it deals with the definition of term, types and the function of the school evaluation. Following parts deal with methods and forms of assessment. A special attention is paid to the classification and verbal evaluation. The thesis also deals with the definition of self-assessment and peer assessment. In empirical part of the thesis there is the result of a case study which was intended to find out how teachers and students evaluate and what methods and forms of assessment are used. This case study is based on the observation of teaching vocational subjects at high school using video recording, questionnaire survey among teachers and students.
Keywords
Hodnocení, typy hodnocení, funkce hodnocení, hodnotící proces,metody hodnocení, didaktický test, zkoušky, formy hodnocení, klasifikace, slovní hodnocení, vrstevnické hodnocení, sebehodnocení.
Keywords in English
Assessment, types of assessment, functions of assessment, assessment process, methods of assessment, didactic test, exams, forms of assessment, classification, verbal assessment, peer assessment, self assessment.
Research Plan Bakalářská práce bude mít teoreticko-empirický charakter. Cílem teoretické části bude teoreticky popsat problematiku hodnocení žáka učitelem při výuce odborných předmětů. Bude popsána metoda systematického pozorování žáka v rámci procesu hodnocení, možnosti analýzy a vyhodnocení žákova výkonu, formy vyjadřování výsledného hodnocení. Budou popsány možnosti sebehodnocení žáka a zapojení spolužáků do hodnotícího procesu.\\ V empirické části práce bude provedena případová studie s cílem zjistit, jakým způsobem učitelé žáky hodnotí a jaké metody a formy hodnocení využívají. Bude provedeno pozorování vyučovacích hodin. Pozorování bude doplněno metodou dotazování u učitelů a žáků, kteří byli pozorováni.
Research Plan
Bakalářská práce bude mít teoreticko-empirický charakter. Cílem teoretické části bude teoreticky popsat problematiku hodnocení žáka učitelem při výuce odborných předmětů. Bude popsána metoda systematického pozorování žáka v rámci procesu hodnocení, možnosti analýzy a vyhodnocení žákova výkonu, formy vyjadřování výsledného hodnocení. Budou popsány možnosti sebehodnocení žáka a zapojení spolužáků do hodnotícího procesu.\\ V empirické části práce bude provedena případová studie s cílem zjistit, jakým způsobem učitelé žáky hodnotí a jaké metody a formy hodnocení využívají. Bude provedeno pozorování vyučovacích hodin. Pozorování bude doplněno metodou dotazování u učitelů a žáků, kteří byli pozorováni.
Recommended resources ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-4.\\ GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.\\ KALHOUS, Z.; OBST, O. et al. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.\\ KOLÁŘ, Z.; ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0885-X.\\ SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. 2. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1821-7.\\ SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.\\ VALIŠOVÁ, A.; KASÍKOVÁ, H. (eds.) Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.\\ ZIEGENSPECK, J. W. K problémům známkování ve škole. Pardubice: EFFE, 2002. ISBN 80-7194-402-5.
Recommended resources
ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-4.\\ GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.\\ KALHOUS, Z.; OBST, O. et al. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.\\ KOLÁŘ, Z.; ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0885-X.\\ SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. 2. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1821-7.\\ SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.\\ VALIŠOVÁ, A.; KASÍKOVÁ, H. (eds.) Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.\\ ZIEGENSPECK, J. W. K problémům známkování ve škole. Pardubice: EFFE, 2002. ISBN 80-7194-402-5.
Týká se praxe No
Enclosed appendices 1 CD
Appendices bound in thesis illustrations, graphs, tables
Taken from the library Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record -
Defence procedure record file

University

  • About university
  • Management
  • Faculties
  • Other constituent parts
  • University bodies
  • Development
  • Media and PR
  • Official notice board
  • Documents
  • Partners and cooperation
  • Employees
  • Alumni
  • Careers
  • Calendar
  • FAQs
  • ServiceDesk JU
  • Cookies

Admissions

  • Admission procedure
  • Language, preparatory & other courses
  • FAQs
  • Contacts for applicants

Study at USB

  • About studies
  • Student life
  • Services and facilities
  • Degree programmes
  • Double/joint degrees
  • Exchange programmes
  • Language, preparatory & other courses
  • Lifelong learning - general description
  • Summer schools
  • FAQs
  • Contact us

Science and Research

  • Scientific board
  • Honorary doctorates
  • Technology transfer
  • Faculty magazines
  • EURAXESS Service Centre
  • HR AWARD - HRS4R

Login

  • IS/STAG
  • E-learning
  • Office 365+
Logo EU