Práce se zabývá dětskou krizí a jejím řešením formou telefonické krizové intervence. Zaměřuje se na problematiku krize, její příčiny a průběh. Telefonickou krizovou intervenci charakterizuje z hlediska nejdůležitějších aspektů. Blíže se zaměřuje na zásady a strukturu vedení hovoru a seznamuje s důvody, které děti vedou k tomu, aby kontaktovaly linky důvěry. Součástí práce je problematika etických dilemat, se kterou se pracovníci linek důvěry potýkají. Závěrem popisuje průběh hovoru s dítětem které se nachází v obtížné životní situaci.
Anotace v angličtině
Thesis is dealing with children and youth crisis counseling through telephone intervention. It is focusing in crisis problematic, including crisis reasons and progress. In paper are summarized main aspects of telephone crisis intervention. Further are focused main principles and structure of counseling interview and declares reasons why do children contact safety lines. Paper includes ethical dilemma issues bound to safety line workers. Finally is described flow of interview with child in difficult life circumstance.
Práce se zabývá dětskou krizí a jejím řešením formou telefonické krizové intervence. Zaměřuje se na problematiku krize, její příčiny a průběh. Telefonickou krizovou intervenci charakterizuje z hlediska nejdůležitějších aspektů. Blíže se zaměřuje na zásady a strukturu vedení hovoru a seznamuje s důvody, které děti vedou k tomu, aby kontaktovaly linky důvěry. Součástí práce je problematika etických dilemat, se kterou se pracovníci linek důvěry potýkají. Závěrem popisuje průběh hovoru s dítětem které se nachází v obtížné životní situaci.
Anotace v angličtině
Thesis is dealing with children and youth crisis counseling through telephone intervention. It is focusing in crisis problematic, including crisis reasons and progress. In paper are summarized main aspects of telephone crisis intervention. Further are focused main principles and structure of counseling interview and declares reasons why do children contact safety lines. Paper includes ethical dilemma issues bound to safety line workers. Finally is described flow of interview with child in difficult life circumstance.
Osnova:
Úvod
1. Krize
2. Krizová intervence
3. Telefonická krizová intervence
4. Hovor na lince důvěry
5. Emoce a práce s nimi
6. Krizové situace u dětí a mladistvých
7. Intervence
8. Etické problémy v telefonické krizové intervenci
9. Linka důvěry jako součást širšího systému
10. Seznam použitých zdrojů
11. Seznam příloh
12. Přílohy
Kazuistiky
Zásady pro vypracování
Osnova:
Úvod
1. Krize
2. Krizová intervence
3. Telefonická krizová intervence
4. Hovor na lince důvěry
5. Emoce a práce s nimi
6. Krizové situace u dětí a mladistvých
7. Intervence
8. Etické problémy v telefonické krizové intervenci
9. Linka důvěry jako součást širšího systému
10. Seznam použitých zdrojů
11. Seznam příloh
12. Přílohy
Kazuistiky
Seznam doporučené literatury
VODÁČKOVÁ, D. a kol. Krizová intervence. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-696-9.
MATOUŠEK, O. a kol. Sociální práce v praxi. Praha: Portál 2005. ISBN 80-7367-002-X.
VAGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 3. rozšířené a přepracované vydání, Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.
EIS, Z. Krize všedního dne. Praha: Grada, 1994. ISBN 80-85423-56-8.
ŠPATENKOVÁ, N. A kol. Krizová intervence pro praxi. 2. a aktualizované vydání. Praha: Grada, 2011. ISBN 970-80-247-2624-3.
ŠPATENKOVÁ, N. A kol. Krize psychologický a sociologický fenomén. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0888-4.
KASTOVÁ, V. Typy životních krizí, jejich dynamika a možnosti krizové intervence. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-800-5.
HANUŠOVÁ, J. Násilí na dětech syndrom CAN. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí o.p.s., 2006. ISBN 80-86991-78-4.
PÖTHE, P. Dítě v ohrožení. Praha: G plus G, s.r.o., 1996. ISBN 80-901896-5-2.
MIKŠÍK, O. Psychologické teorie osobnosti. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1312-3.
Internetové zdroje:
Sociálně právní ochrana dětí. Dostupné na WWW: < http://www.mpsv.cz/cs/4y>.
O linkách důvěry. Dostupné na WWW:.
Seznam doporučené literatury
VODÁČKOVÁ, D. a kol. Krizová intervence. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-696-9.
MATOUŠEK, O. a kol. Sociální práce v praxi. Praha: Portál 2005. ISBN 80-7367-002-X.
VAGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 3. rozšířené a přepracované vydání, Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.
EIS, Z. Krize všedního dne. Praha: Grada, 1994. ISBN 80-85423-56-8.
ŠPATENKOVÁ, N. A kol. Krizová intervence pro praxi. 2. a aktualizované vydání. Praha: Grada, 2011. ISBN 970-80-247-2624-3.
ŠPATENKOVÁ, N. A kol. Krize psychologický a sociologický fenomén. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0888-4.
KASTOVÁ, V. Typy životních krizí, jejich dynamika a možnosti krizové intervence. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-800-5.
HANUŠOVÁ, J. Násilí na dětech syndrom CAN. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí o.p.s., 2006. ISBN 80-86991-78-4.
PÖTHE, P. Dítě v ohrožení. Praha: G plus G, s.r.o., 1996. ISBN 80-901896-5-2.
MIKŠÍK, O. Psychologické teorie osobnosti. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1312-3.
Internetové zdroje:
Sociálně právní ochrana dětí. Dostupné na WWW: < http://www.mpsv.cz/cs/4y>.
O linkách důvěry. Dostupné na WWW:.