Cílem této bakalářské práce bylo zhodnocení primární a sekundární nabídky produktů cestovního ruchu ve Strakonicích. Analyzovat segment seniorů, zhodnotit úroveň poskytovaných služeb cestovního ruchu ve Strakonicích a navrhnout opatření ke zlepšení stavu. K analýze současného stavu Strakonic sloužila primární a sekundární data. Primární data byla získána z dotazníkového šetření, jehož výsledky jsou v práci zpracovány. Z dotazníkového šetření byla dále získána analýza segmentu seniorů. Výsledky výzkumu jsou shrnuty v syntéze výsledků a poznatků. Na základě výsledků dotazníkového šetření byla navržena opatření, která by přispěla k rozvoji cestovního ruchu ve Strakonicích. Pro zlepšení současného stavu byly navrženy úpravy Infocentra pro seniory, konkrétně vybudovat bezbariérový přístup pomocí pojízdného schodišťového křesla a nový reklamní poutač. Dále byl navržen bezbariérový přístup a více bezpečných laviček také na autobusovém nádraží ve Strakonicích. Poslední návrh se týká nákupu elektrokol.
Anotace v angličtině
The aim of this work was to evaluate the primary and secondary offer of tourism products in Strakonice. Analyse segment of seniors, to evaluate the level of service of tourism in Strakonice and propose measures to improve the situation. Primary and secondary data served to analyse the current state of Strakonice. Primary data were obtained from the survey, which results are in this work. The analysis segment of seniors was also obtained by survey. The research results are summarized in the synthesis of the results and findings. Measures were proposed based on the survey results that would contribute to the development of tourism in Strakonice. To improve the current situation, it is suggested editing centers for the elderly, namely to build a barrier-less access via mobile stair chair and a new promotional banner. It is suggested wheelchair access and greater number of secure benches at the bus station in Strakonice. The latest proposal concerns the purchase of electric bikes.
Klíčová slova
cestovní ruch, segmentace, cestovní ruch seniorů, chování turistů ve Strakonicích
Cílem této bakalářské práce bylo zhodnocení primární a sekundární nabídky produktů cestovního ruchu ve Strakonicích. Analyzovat segment seniorů, zhodnotit úroveň poskytovaných služeb cestovního ruchu ve Strakonicích a navrhnout opatření ke zlepšení stavu. K analýze současného stavu Strakonic sloužila primární a sekundární data. Primární data byla získána z dotazníkového šetření, jehož výsledky jsou v práci zpracovány. Z dotazníkového šetření byla dále získána analýza segmentu seniorů. Výsledky výzkumu jsou shrnuty v syntéze výsledků a poznatků. Na základě výsledků dotazníkového šetření byla navržena opatření, která by přispěla k rozvoji cestovního ruchu ve Strakonicích. Pro zlepšení současného stavu byly navrženy úpravy Infocentra pro seniory, konkrétně vybudovat bezbariérový přístup pomocí pojízdného schodišťového křesla a nový reklamní poutač. Dále byl navržen bezbariérový přístup a více bezpečných laviček také na autobusovém nádraží ve Strakonicích. Poslední návrh se týká nákupu elektrokol.
Anotace v angličtině
The aim of this work was to evaluate the primary and secondary offer of tourism products in Strakonice. Analyse segment of seniors, to evaluate the level of service of tourism in Strakonice and propose measures to improve the situation. Primary and secondary data served to analyse the current state of Strakonice. Primary data were obtained from the survey, which results are in this work. The analysis segment of seniors was also obtained by survey. The research results are summarized in the synthesis of the results and findings. Measures were proposed based on the survey results that would contribute to the development of tourism in Strakonice. To improve the current situation, it is suggested editing centers for the elderly, namely to build a barrier-less access via mobile stair chair and a new promotional banner. It is suggested wheelchair access and greater number of secure benches at the bus station in Strakonice. The latest proposal concerns the purchase of electric bikes.
Klíčová slova
cestovní ruch, segmentace, cestovní ruch seniorů, chování turistů ve Strakonicích
Cíl práce:
Zhodnotit nabídku produktů cestovního ruchu ve zkoumané oblasti. Analyzovat segment návštěvníků. Zhodnotit úroveň nabídky a poptávky pro zkoumaný segment. Navrhnout opatření ke zlepšení stavu.
Metodický postup:
Studium odborné literatury a pramenů
Analýza segmentu a návštěvníků
Analýza nabídky a poptávky
Situační analýza
Příprava a realizace terénního šetření
Návrhy opatření
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Zhodnotit nabídku produktů cestovního ruchu ve zkoumané oblasti. Analyzovat segment návštěvníků. Zhodnotit úroveň nabídky a poptávky pro zkoumaný segment. Navrhnout opatření ke zlepšení stavu.
Metodický postup:
Studium odborné literatury a pramenů
Analýza segmentu a návštěvníků
Analýza nabídky a poptávky
Situační analýza
Příprava a realizace terénního šetření
Návrhy opatření
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury.
Seznam doporučené literatury
Beránek, J. (2013). Ekonomika cestovního ruchu. Praha: Mag Consulting.
Goeldner, C. R., Ritchie, J. R. B. (2009). Tourism: Principles, Practices, Philosophies. Hoboken: Wiley.
Hesková, M. & kol. (2010). Cestovní ruch pro vyšší a odborné školy. Praha: Fortuna.
Horner, S., Swarbrooke, J. (2003). Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing.
Kiráľová, A. (2003). Marketing: destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress.
Orieška, J. (2010). Služby v cestovním ruchu.Praha: Idea servis.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinací. Praha: Grada Publishing.
Seznam doporučené literatury
Beránek, J. (2013). Ekonomika cestovního ruchu. Praha: Mag Consulting.
Goeldner, C. R., Ritchie, J. R. B. (2009). Tourism: Principles, Practices, Philosophies. Hoboken: Wiley.
Hesková, M. & kol. (2010). Cestovní ruch pro vyšší a odborné školy. Praha: Fortuna.
Horner, S., Swarbrooke, J. (2003). Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing.
Kiráľová, A. (2003). Marketing: destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress.
Orieška, J. (2010). Služby v cestovním ruchu.Praha: Idea servis.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinací. Praha: Grada Publishing.