Tato bakalářská práce analyzuje podstatu a cíle finančního řízení podniku. Popisuje specifické činnosti personální agentury a její ekonomické aspekty. Poskytuje náhled do legislativních podmínek provozování personální agentury. Zaměřuje se také na vývoj trhu personálních agentur od počátku vzniku první agentury v České republice až do současnosti. Vývoj agentur souvisí rovněž se stoupajícím počtem volných pracovních míst. Práce dále hovoří o ukazatelích výkonnosti podniku, které jsou východiskem pro zhodnocení vybrané personální agentury.
Základní pojmy jsou specifikované v práci. Případová studie analyzuje vývoj hospodaření vybraného podniku na základě skutečných dat poskytnutých firmou.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis analyzes the nature and objectives of company financial management. It describes the specific activities of recruitment agencies and its economic aspects. It provides an insight into the legislative conditions for managing recruitment agencies. It also focuses on the development of the labour market and market of recruitment agencies from the beginning of the formation of the first agency in the Czech Republic to the present. The development of the agency market also relates to increasing number of vacancies. This thesis also describes business productivity indicators, that are the basis for evaluating of a selected recruitment agency.
The thesis contains case study that analyzes economic development and profitability of the selected recruitment agency based on actual data provided by the company.
Klíčová slova
personální agentura, ukazatelé výkonnosti podniku, trh personálních agentur, finanční analýza
Klíčová slova v angličtině
recruitment agency, business productivity indicators, market of recruitment agencies, financial analysis
Rozsah průvodní práce
87 s. (76 751 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce analyzuje podstatu a cíle finančního řízení podniku. Popisuje specifické činnosti personální agentury a její ekonomické aspekty. Poskytuje náhled do legislativních podmínek provozování personální agentury. Zaměřuje se také na vývoj trhu personálních agentur od počátku vzniku první agentury v České republice až do současnosti. Vývoj agentur souvisí rovněž se stoupajícím počtem volných pracovních míst. Práce dále hovoří o ukazatelích výkonnosti podniku, které jsou východiskem pro zhodnocení vybrané personální agentury.
Základní pojmy jsou specifikované v práci. Případová studie analyzuje vývoj hospodaření vybraného podniku na základě skutečných dat poskytnutých firmou.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis analyzes the nature and objectives of company financial management. It describes the specific activities of recruitment agencies and its economic aspects. It provides an insight into the legislative conditions for managing recruitment agencies. It also focuses on the development of the labour market and market of recruitment agencies from the beginning of the formation of the first agency in the Czech Republic to the present. The development of the agency market also relates to increasing number of vacancies. This thesis also describes business productivity indicators, that are the basis for evaluating of a selected recruitment agency.
The thesis contains case study that analyzes economic development and profitability of the selected recruitment agency based on actual data provided by the company.
Klíčová slova
personální agentura, ukazatelé výkonnosti podniku, trh personálních agentur, finanční analýza
Klíčová slova v angličtině
recruitment agency, business productivity indicators, market of recruitment agencies, financial analysis
Zásady pro vypracování
Cílem práce je uvést podstatu a cíle finančního řízení podniku. Popsat specifické činnosti personální agentury a jejich ekonomické aspekty. Uvést legislativní podmínky provozování personální agentury. Zhodnotit trh personálních agentur v České republice a analyzovat vývoj hospodaření vybraného subjektu v tomto odvětví.
Osnova:
1. Měření a řízení výkonnosti firem, definice, přístupy, historický kontext.
2. Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
3. Tradiční a moderní ukazatele hodnocení výkonnosti.
4. Personalní agentury a jejich specifika.
5. Legislativní podmínky provozování personálních agentur.
6. Trh personálních agentur v České republice.
7. Případová studie analýza vývoje hospodaření vybraného subjektu.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je uvést podstatu a cíle finančního řízení podniku. Popsat specifické činnosti personální agentury a jejich ekonomické aspekty. Uvést legislativní podmínky provozování personální agentury. Zhodnotit trh personálních agentur v České republice a analyzovat vývoj hospodaření vybraného subjektu v tomto odvětví.
Osnova:
1. Měření a řízení výkonnosti firem, definice, přístupy, historický kontext.
2. Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
3. Tradiční a moderní ukazatele hodnocení výkonnosti.
4. Personalní agentury a jejich specifika.
5. Legislativní podmínky provozování personálních agentur.
6. Trh personálních agentur v České republice.
7. Případová studie analýza vývoje hospodaření vybraného subjektu.
Seznam doporučené literatury
Bryson, A. (2007). Temporary Agency Workers and Workplace Performance in The Private Sector. Manpower Human Resources Lab, Centre for Economic Performance London School of Economics, 68. Retrieved from http://cep.lse.ac.uk/pubs/download/mhrldp0003.pdf
Pavelková. D. & Knápková. A. (2009). Výkonnost podniku z pohledu finančního manažera. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Linde.
Shand. D. (2000). Economic value added. Computerworld [online]. Praha: IDG Czech, a. s. Dostupné z: http://search.proquest.com/docview/216073118accountid=9646.
Vochozka. M. (2011). Metody komplexního hodnocení podniku. 1. vyd. Praha: Grada Publishing.
Seznam doporučené literatury
Bryson, A. (2007). Temporary Agency Workers and Workplace Performance in The Private Sector. Manpower Human Resources Lab, Centre for Economic Performance London School of Economics, 68. Retrieved from http://cep.lse.ac.uk/pubs/download/mhrldp0003.pdf
Pavelková. D. & Knápková. A. (2009). Výkonnost podniku z pohledu finančního manažera. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Linde.
Shand. D. (2000). Economic value added. Computerworld [online]. Praha: IDG Czech, a. s. Dostupné z: http://search.proquest.com/docview/216073118accountid=9646.
Vochozka. M. (2011). Metody komplexního hodnocení podniku. 1. vyd. Praha: Grada Publishing.