Bakalářská práce se zabývá srovnáním prvků a funkcí čtyř komerčních programů určených k tvorbě obsahu eLearningových kurzů, tzv. Learning Content Management Systems (LCMS). Orientace povede primárně k aspektům důležitým u vytváření kurzů pro vzdělávání dospělých. Veškeré hodnocení je provedené na základě empirického výzkumu ve vybraných softwarech s přihlédnutím k technickým dokumentacím oftwarů. V závěru části lze nalézt naplněný cíl práce komplexní SWOT analýzu evaluovaných softwarů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis concerns with comparing the features and functions of four commercial software specified to creating the content of elearning courses, so-called Learning Content Management Systems (LCMS). Orientation will primary lead to the important aspects during creating of courses for education of adults. All classifications are realized on the basics of empirical research in selected software with having a respect to the technical documentations of these software. In the end of the thesis is it possible to find the completed pursuit - complex SWOT analysis of evaluated software.
Bakalářská práce se zabývá srovnáním prvků a funkcí čtyř komerčních programů určených k tvorbě obsahu eLearningových kurzů, tzv. Learning Content Management Systems (LCMS). Orientace povede primárně k aspektům důležitým u vytváření kurzů pro vzdělávání dospělých. Veškeré hodnocení je provedené na základě empirického výzkumu ve vybraných softwarech s přihlédnutím k technickým dokumentacím oftwarů. V závěru části lze nalézt naplněný cíl práce komplexní SWOT analýzu evaluovaných softwarů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis concerns with comparing the features and functions of four commercial software specified to creating the content of elearning courses, so-called Learning Content Management Systems (LCMS). Orientation will primary lead to the important aspects during creating of courses for education of adults. All classifications are realized on the basics of empirical research in selected software with having a respect to the technical documentations of these software. In the end of the thesis is it possible to find the completed pursuit - complex SWOT analysis of evaluated software.
Cílem bakalářské práce je srovnání prvků a funkcí programů určených k tvorbě obsahu e-Learningových kurzů, tzv. Learning Content Management Systems (LCMS). Orientace povede primárně k software vhodnému k vytváření kurzů pro vzdělávání dospělých. Teoretická část práce bude zahrnovat rozdíly mezi e-Learningovými systémy - Learning Management System a Learning Content Management System - jejich nejčastěji využívané funkce; dále zde bude uveden popis komparovaných programů s přihlédnutím k jejich reklamě inzerované samotnými výrobci - Captivate (Adobe), Lectora (Trivantis), Storyline (Articulate) a iSpring Suite (iSpring). V praktické části se autorka zaměří na prvky a funkce zmíněných e-Learningových software a jejich srovnání spojené s hodnocením. Komparace proběhne i na poli prostředků pro sazbu textu. Použití jednotlivých výukových objektů bude ověřováno na konkrétní realizaci e-Learningového kurzu, součástí práce budou i vytvořené kurzy, které by měly sloužit jako ukázka diskutovaných funkcí.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je srovnání prvků a funkcí programů určených k tvorbě obsahu e-Learningových kurzů, tzv. Learning Content Management Systems (LCMS). Orientace povede primárně k software vhodnému k vytváření kurzů pro vzdělávání dospělých. Teoretická část práce bude zahrnovat rozdíly mezi e-Learningovými systémy - Learning Management System a Learning Content Management System - jejich nejčastěji využívané funkce; dále zde bude uveden popis komparovaných programů s přihlédnutím k jejich reklamě inzerované samotnými výrobci - Captivate (Adobe), Lectora (Trivantis), Storyline (Articulate) a iSpring Suite (iSpring). V praktické části se autorka zaměří na prvky a funkce zmíněných e-Learningových software a jejich srovnání spojené s hodnocením. Komparace proběhne i na poli prostředků pro sazbu textu. Použití jednotlivých výukových objektů bude ověřováno na konkrétní realizaci e-Learningového kurzu, součástí práce budou i vytvořené kurzy, které by měly sloužit jako ukázka diskutovaných funkcí.
Seznam doporučené literatury
KUNEŠ, Michal. Adobe Captivate: Výukové lekce. Masarykova univerzita: Katedra technické a informační výchovy [online]. 2008. Dostupné z: http://wrack.ped.muni.cz/captivate/index.php?page=lekce