Cílem mé diplomové práce je srovnání současného stavu výuky gymnastiky u oboru Tělesná výchova na veřejných vysokých tělovýchovných školách v České republice. Součástí práce je analytická část, která popisuje zastoupení gymnastiky při studiu tělesné výchovy. Analytická část obsahuje údaje o jednotlivých předmětech, jejich obsahu a hodinových dotacích. V syntetické části je srovnání hodinové dotace gymnastických předmětů na vysokých tělovýchovných školách.
Anotace v angličtině
The aim of my diploma thesis is to compare the current state of gymnastics education in field Physical education at public sport universities in the Czech Republic. The thesis has an analytical part describing the representation of gymnastics in the study of physical education. The analytical part also contains syllabus data of individual subjects. In the synthetic part is the comparison of the hour rates of gymnastic subjects at the sports universities.
Cílem mé diplomové práce je srovnání současného stavu výuky gymnastiky u oboru Tělesná výchova na veřejných vysokých tělovýchovných školách v České republice. Součástí práce je analytická část, která popisuje zastoupení gymnastiky při studiu tělesné výchovy. Analytická část obsahuje údaje o jednotlivých předmětech, jejich obsahu a hodinových dotacích. V syntetické části je srovnání hodinové dotace gymnastických předmětů na vysokých tělovýchovných školách.
Anotace v angličtině
The aim of my diploma thesis is to compare the current state of gymnastics education in field Physical education at public sport universities in the Czech Republic. The thesis has an analytical part describing the representation of gymnastics in the study of physical education. The analytical part also contains syllabus data of individual subjects. In the synthetic part is the comparison of the hour rates of gymnastic subjects at the sports universities.
1. Studium odborné literatury a dalších materiálů. Historické i novodobé pojetí této discipliny.\\
2. Na základě studia literatury a konzultací s vedoucím diplomové práce sestavit obsahovou náplň práce, která by tvořila dostatečně široký záběr vysokých škol s výukou oboru TV.\\
3. Analýza a syntéza získaných údajů.\\
4. Vyhodnocení zpracovaného přehledu výuky gymnastiky na VŠ u oboru TV.\\
5. Závěry pro praxi - doporučení pro ideální sestavení dotace gymnastiky pro obor TV na VŠ.\\
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury a dalších materiálů. Historické i novodobé pojetí této discipliny.\\
2. Na základě studia literatury a konzultací s vedoucím diplomové práce sestavit obsahovou náplň práce, která by tvořila dostatečně široký záběr vysokých škol s výukou oboru TV.\\
3. Analýza a syntéza získaných údajů.\\
4. Vyhodnocení zpracovaného přehledu výuky gymnastiky na VŠ u oboru TV.\\
5. Závěry pro praxi - doporučení pro ideální sestavení dotace gymnastiky pro obor TV na VŠ.\\
Seznam doporučené literatury
Frömel, K. (2002). Kompendium psaní a publikování v kinantropologii. Olomouc: Univerzita Palackého.\\
Krištofič, J. (2000). Gymnastika pro kondiční a zdravotní účely. Praha: ISV nakladatelství.\\
Krištofič, J. (2004). Gymnastická průprava sportovce. Praha: Grada.\\
Krištofič, J. (2006). Pohybová příprava dětí. Praha: Grada.\\
Krištofič, J. (2008). Nářaďová gymnastika. Praha: ČOS.\\
Měkota, K., & Novosad, J. (2005). Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého.\\
Neuman, J. (2003). Cvičení a testy obratnosti, vytrvalosti a síly. Praha: Portál.\\
Skopová, M., & Zítko, M. (2005). Základní gymnastika. Praha: Karolinum.\\
Schmidt, R. A. (1991). Motor learning and performance. From principles to practice.
Champaign, IL: Human Kinetics.\\
Zítko, M. et al. (2004). Všeobecná gymnastika. Praha: ČASPV.\\
Zítko, M., & Chrudimský, J. (2006). Akrobacie. Praha: ČASPV.\\
Seznam doporučené literatury
Frömel, K. (2002). Kompendium psaní a publikování v kinantropologii. Olomouc: Univerzita Palackého.\\
Krištofič, J. (2000). Gymnastika pro kondiční a zdravotní účely. Praha: ISV nakladatelství.\\
Krištofič, J. (2004). Gymnastická průprava sportovce. Praha: Grada.\\
Krištofič, J. (2006). Pohybová příprava dětí. Praha: Grada.\\
Krištofič, J. (2008). Nářaďová gymnastika. Praha: ČOS.\\
Měkota, K., & Novosad, J. (2005). Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého.\\
Neuman, J. (2003). Cvičení a testy obratnosti, vytrvalosti a síly. Praha: Portál.\\
Skopová, M., & Zítko, M. (2005). Základní gymnastika. Praha: Karolinum.\\
Schmidt, R. A. (1991). Motor learning and performance. From principles to practice.
Champaign, IL: Human Kinetics.\\
Zítko, M. et al. (2004). Všeobecná gymnastika. Praha: ČASPV.\\
Zítko, M., & Chrudimský, J. (2006). Akrobacie. Praha: ČASPV.\\
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Posluchačka prezentovala cíle, úkoly, metody, výsledky a závěry své práce v elektronické podobě pomocí dataprojektoru. Komise konstatovala velké množství formálních a věcných chyb. Mezi nejzávažnější patří např. chybné názvy řady řešených vysokých škol, chyby v referenčním seznamu. Citace jsou převážně z internetu. Tečky za poslední číslicí všech nadpisů. Mezi řešenými fakultami chybí PF UK, ačkoliv je v textu zmíněna.