V každém účetním subjektu jsou dodavatelé a odběratelé považováni za velmi důležitý článek. Díky jejich vztahům se firma snaží dosahovat co největšího zisku a maximalizovat tržní hodnotu svých produktů. Tuto problematiku řeší v rámci podnikových informačních systémů tyto subsystémy: CRM Customer Relationship Management a SCM Supply Chain Management.
Cílem bakalářské práce je analýza dodavatelsko-odběratelských vztahů ve vybrané firmě a zhodnocení jejich účetního programu. V praktické části jsou využívány následující metody: metoda analýzy a syntézy a SWOT analýza. V závěru práce jsou doporučeny návrhy pro přehlednější komunikaci mezi firmou a obchodními partnery a lepší využití subsystémů.
Anotace v angličtině
In each accounting unit the suppliers and customers are considered as a very important unit. Through their relationships the company tries to achieve the greatest profits and maximize the market value of products. The following subsystems: CRM - Customer Relationship Management and SCM - Supply Chain Management help to address this issue in the context of enterprise information systems.
The aim of this bachelor thesis is the analysis of supplier-customer relationships in the selected company and to evaluate of their accounting software. The following methods are used in the practical part: a method of analysis and synthesis and SWOT analysis. In the end of the thesis are recommended proposals to create clearer communication between the company and its business partners and better use of subsystems.
supplier-customer relationships, enterprise information systems, accounting software, bad debts
Rozsah průvodní práce
57 s. (95 281 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V každém účetním subjektu jsou dodavatelé a odběratelé považováni za velmi důležitý článek. Díky jejich vztahům se firma snaží dosahovat co největšího zisku a maximalizovat tržní hodnotu svých produktů. Tuto problematiku řeší v rámci podnikových informačních systémů tyto subsystémy: CRM Customer Relationship Management a SCM Supply Chain Management.
Cílem bakalářské práce je analýza dodavatelsko-odběratelských vztahů ve vybrané firmě a zhodnocení jejich účetního programu. V praktické části jsou využívány následující metody: metoda analýzy a syntézy a SWOT analýza. V závěru práce jsou doporučeny návrhy pro přehlednější komunikaci mezi firmou a obchodními partnery a lepší využití subsystémů.
Anotace v angličtině
In each accounting unit the suppliers and customers are considered as a very important unit. Through their relationships the company tries to achieve the greatest profits and maximize the market value of products. The following subsystems: CRM - Customer Relationship Management and SCM - Supply Chain Management help to address this issue in the context of enterprise information systems.
The aim of this bachelor thesis is the analysis of supplier-customer relationships in the selected company and to evaluate of their accounting software. The following methods are used in the practical part: a method of analysis and synthesis and SWOT analysis. In the end of the thesis are recommended proposals to create clearer communication between the company and its business partners and better use of subsystems.
supplier-customer relationships, enterprise information systems, accounting software, bad debts
Zásady pro vypracování
Význam tématu:
Řešení dodavatelsko-odběratelských vztahů v účetním subjektu se považuje za velmi důležité z hlediska dosažení co největšího zisku a maximalizace tržní hodnoty produktů. Tomu v současné době výrazně napomáhají v rámci podnikových informačních systémů dva subsystémy. Subsystém pro řízení vztahů se zákazníky (CRM - Customer relationship management) je podnikatelským přístupem, který se vyznačuje aktivní tvorbou a udržováním dlouhodobě prospěšných vztahů se zákazníky. Subsystém pro práci s dodavatelským řetězcem (SCM - Supply Chain Management) znamená propojování dodavatelských a ostatních kanálů podílejících se na celém hodnotovém řetězci na základě výměny informací mezi všemi zúčastněnými. Efektivně zvolený distribuční kanál zaručuje nejvyšší míru konkurenceschopnosti při zkrácené době realizace.
Cíl práce:
Analyzovat dodavatelsko-odběratelské vztahy vybraného účetního subjektu, zhodnotit využití účetního softwaru v konkrétní firmě při řešení dodavatelsko-odběratelských vztahů a navrhnout možné zlepšení tohoto zpracování dat pomocí moderních metod automatizovaného zpracování dat.
Postup zpracování:
1. Dodavatelsko-odběratelské vztahy v účetnictví.
2. Problémové oblasti v rámci dodavatelsko-odběratelských vztahů (např. nedobytné pohledávky).
3. Charakteristika vybraného účetního programu - modul fakturace, evidence závazků a pohledávek v účetním programu, přehledy uhrazených a neuhrazených závazků a pohledávek.
4. Zhodnocení možností, výhod a nevýhod vybraného účetního programu při zpracování dodavatelsko-odběratelských vztahů.
5. Návrh možného zlepšení zpracování dat v oblasti dodavatelsko-odběratelských vztahů v rámci podnikových informačních systémů v subsystémech SCM (Supply Chain Management) a CRM (Customer relationship management).
Zásady pro vypracování
Význam tématu:
Řešení dodavatelsko-odběratelských vztahů v účetním subjektu se považuje za velmi důležité z hlediska dosažení co největšího zisku a maximalizace tržní hodnoty produktů. Tomu v současné době výrazně napomáhají v rámci podnikových informačních systémů dva subsystémy. Subsystém pro řízení vztahů se zákazníky (CRM - Customer relationship management) je podnikatelským přístupem, který se vyznačuje aktivní tvorbou a udržováním dlouhodobě prospěšných vztahů se zákazníky. Subsystém pro práci s dodavatelským řetězcem (SCM - Supply Chain Management) znamená propojování dodavatelských a ostatních kanálů podílejících se na celém hodnotovém řetězci na základě výměny informací mezi všemi zúčastněnými. Efektivně zvolený distribuční kanál zaručuje nejvyšší míru konkurenceschopnosti při zkrácené době realizace.
Cíl práce:
Analyzovat dodavatelsko-odběratelské vztahy vybraného účetního subjektu, zhodnotit využití účetního softwaru v konkrétní firmě při řešení dodavatelsko-odběratelských vztahů a navrhnout možné zlepšení tohoto zpracování dat pomocí moderních metod automatizovaného zpracování dat.
Postup zpracování:
1. Dodavatelsko-odběratelské vztahy v účetnictví.
2. Problémové oblasti v rámci dodavatelsko-odběratelských vztahů (např. nedobytné pohledávky).
3. Charakteristika vybraného účetního programu - modul fakturace, evidence závazků a pohledávek v účetním programu, přehledy uhrazených a neuhrazených závazků a pohledávek.
4. Zhodnocení možností, výhod a nevýhod vybraného účetního programu při zpracování dodavatelsko-odběratelských vztahů.
5. Návrh možného zlepšení zpracování dat v oblasti dodavatelsko-odběratelských vztahů v rámci podnikových informačních systémů v subsystémech SCM (Supply Chain Management) a CRM (Customer relationship management).
Seznam doporučené literatury
1. BASL, J., BLAŽÍČEK, R. (2012).Podnikové informační systémy: podnik v informační společnosti. Praha: Grada Publishing, a.s.
2. BAŘINOVÁ, D.,VOZŇÁKOVÁ, I.(2007).Pohledávky - právně - daňově - účetně. Praha: Grada Publishing, a.s.
3. DRBOHLAV, J.,POHL, T.(2011).Pohledávky z právního, účetního a daňového pohledu. Olomouc: ANAG s.r.o.
4. FALDYNA, F.,HUŠEK J.,POHL, T.(2007).Zajištění a zánik obchodních závazků. Praha: Wolters Kluwer.
5. GÁLA, L.,POUR, J., TOMAN, P.(2011).Podniková informatika. Praha: Grada Publishing, a.s.
6. JORDOVÁ, V.(2010). Fakturace a skladové hospodářství. Olomouc: ANAG s.r.o.
7. PATEL, M. (2015). SAP ERP Financials. Brno: Computer Press.
8. ŠANTRŮČEK, J.(2012). Pohledávky, jejich cese a hodnota. Praha: Oeconomica.
9. VELTE, A. T., ELSENPETER, R., VELTE, T. J. (2015). Cloud Computing. Brno: Computer Press.
Seznam doporučené literatury
1. BASL, J., BLAŽÍČEK, R. (2012).Podnikové informační systémy: podnik v informační společnosti. Praha: Grada Publishing, a.s.
2. BAŘINOVÁ, D.,VOZŇÁKOVÁ, I.(2007).Pohledávky - právně - daňově - účetně. Praha: Grada Publishing, a.s.
3. DRBOHLAV, J.,POHL, T.(2011).Pohledávky z právního, účetního a daňového pohledu. Olomouc: ANAG s.r.o.
4. FALDYNA, F.,HUŠEK J.,POHL, T.(2007).Zajištění a zánik obchodních závazků. Praha: Wolters Kluwer.
5. GÁLA, L.,POUR, J., TOMAN, P.(2011).Podniková informatika. Praha: Grada Publishing, a.s.
6. JORDOVÁ, V.(2010). Fakturace a skladové hospodářství. Olomouc: ANAG s.r.o.
7. PATEL, M. (2015). SAP ERP Financials. Brno: Computer Press.
8. ŠANTRŮČEK, J.(2012). Pohledávky, jejich cese a hodnota. Praha: Oeconomica.
9. VELTE, A. T., ELSENPETER, R., VELTE, T. J. (2015). Cloud Computing. Brno: Computer Press.