Hlavním cílem bakalářské práce je ověření a vysvětlení vztahu mezi zaměstnaností a dopravní obslužností v daném regionu. Sekundárním cílem je popsat závislost mezi kvalitou dopravní infrastruktury a zaměstnaností v daném regionu. Pro první cíl je určen předpoklad, který říká, že obce s horší dopravní obslužností mají vyšší míru nezaměstnanosti. Toto zkoumání je doplněno dotazníkovým šetřením, které by mělo seznámit s názorem obyvatelstva a doplnit výsledky zkoumaných dat. V této práci jsou využity kvantitativní i kvalitativní metody. Kvantitativní metoda v podobě regresivní analýzy. Zkoumá závislost míry nezaměstnanosti na počtu dopravních spojů. Z kvalitativních metod je použit již zmíněný dotazník. Na závěr, práce obsahuje návrh opatření ke zlepšení stávajícího stavu.
Anotace v angličtině
The main aim of the thesis is to verify the relation between employment and transport services in the region. The secondary aim is to describe the dependence between the quality of transport infrastructure and employment in the region. The assumption, which says that villages with worse transport service have a higher rate of unemployment. Is compared with outcomes of the survey realised through questionnaires. They are submitted to people who use public transport to get to work. This thesis use quantitative and qualitative methods. The quantitative method is in the form of regression analysis. It explores the dependence of the unemployment rate on the number of transport links. For qualitative methods already mentioned questionnaire are used. In conclusion, the thesis includes proposals to improve the current situation.
Klíčová slova
dopravní poloha, dopravní obslužnost, nezaměstnanost, Písek
Klíčová slova v angličtině
willingness to commute, travel distance, current unemployment, Písek region
Rozsah průvodní práce
54
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem bakalářské práce je ověření a vysvětlení vztahu mezi zaměstnaností a dopravní obslužností v daném regionu. Sekundárním cílem je popsat závislost mezi kvalitou dopravní infrastruktury a zaměstnaností v daném regionu. Pro první cíl je určen předpoklad, který říká, že obce s horší dopravní obslužností mají vyšší míru nezaměstnanosti. Toto zkoumání je doplněno dotazníkovým šetřením, které by mělo seznámit s názorem obyvatelstva a doplnit výsledky zkoumaných dat. V této práci jsou využity kvantitativní i kvalitativní metody. Kvantitativní metoda v podobě regresivní analýzy. Zkoumá závislost míry nezaměstnanosti na počtu dopravních spojů. Z kvalitativních metod je použit již zmíněný dotazník. Na závěr, práce obsahuje návrh opatření ke zlepšení stávajícího stavu.
Anotace v angličtině
The main aim of the thesis is to verify the relation between employment and transport services in the region. The secondary aim is to describe the dependence between the quality of transport infrastructure and employment in the region. The assumption, which says that villages with worse transport service have a higher rate of unemployment. Is compared with outcomes of the survey realised through questionnaires. They are submitted to people who use public transport to get to work. This thesis use quantitative and qualitative methods. The quantitative method is in the form of regression analysis. It explores the dependence of the unemployment rate on the number of transport links. For qualitative methods already mentioned questionnaire are used. In conclusion, the thesis includes proposals to improve the current situation.
Klíčová slova
dopravní poloha, dopravní obslužnost, nezaměstnanost, Písek
Klíčová slova v angličtině
willingness to commute, travel distance, current unemployment, Písek region
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem práce je ověření vztahu a závislosti mezi zaměstnaností, dopravní polohou a obslužností v regionu Písecko. Sekundárním cílem je popsat závislost mezi kvalitou dopravní infrastruktury a zaměstnaností v daném regionu.
Teoretická část
1. Dopravní oblužnost, zaměstnanost
2. Silniční doprava
Praktická část
3. Popis regionu Písecko
4. Analýza vztahu a závislosti mezi zaměstnaností, dopravní polohou a obslužností v regionu Písecko
5. Vyhodnocení analýzy
6. Návrh opatření ke zlepšení stávajícího stavu
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem práce je ověření vztahu a závislosti mezi zaměstnaností, dopravní polohou a obslužností v regionu Písecko. Sekundárním cílem je popsat závislost mezi kvalitou dopravní infrastruktury a zaměstnaností v daném regionu.
Teoretická část
1. Dopravní oblužnost, zaměstnanost
2. Silniční doprava
Praktická část
3. Popis regionu Písecko
4. Analýza vztahu a závislosti mezi zaměstnaností, dopravní polohou a obslužností v regionu Písecko
5. Vyhodnocení analýzy
6. Návrh opatření ke zlepšení stávajícího stavu
Seznam doporučené literatury
Brienke, J. (1999). Úvod do geografie dopravy. Praha: Karolinum.
Marada, M. (2010). Doprava a geografická organizace společnosti v Česku. Praha: Česká geografická společnost.
Mirvald, S. (1999). Geografie dopravy. Plzeň: Západočeská univerzita.
Mirvald, S. (2000). Geografie dopravy. II, Silniční a železniční doprava. Plzeň: Západočeská univerzita.
Ouředníček, M., Špačková, P., Feřtrová, M. (2011): Změny sociálního prostředí a kvality života v depopulačních regionech České republiky. Sociologický časopis/Czech Sociological Review.
Toušek, V., Kunc, J. & Vystoupil, J. (2008). Ekonomická a sociální geografie. Plzeň: Nakladatelství a vydavatelství Aleš Čeněk.
Seznam doporučené literatury
Brienke, J. (1999). Úvod do geografie dopravy. Praha: Karolinum.
Marada, M. (2010). Doprava a geografická organizace společnosti v Česku. Praha: Česká geografická společnost.
Mirvald, S. (1999). Geografie dopravy. Plzeň: Západočeská univerzita.
Mirvald, S. (2000). Geografie dopravy. II, Silniční a železniční doprava. Plzeň: Západočeská univerzita.
Ouředníček, M., Špačková, P., Feřtrová, M. (2011): Změny sociálního prostředí a kvality života v depopulačních regionech České republiky. Sociologický časopis/Czech Sociological Review.
Toušek, V., Kunc, J. & Vystoupil, J. (2008). Ekonomická a sociální geografie. Plzeň: Nakladatelství a vydavatelství Aleš Čeněk.