- Pro tuto VŠKP nejsou definovány žádné údaje, u kterých by bylo požadováno jejich vyplnění.
Hlavní téma
Problematika interpunkce ve výuce českého jazyka na 2. stupni ZŠ
Problematika interpunkce ve výuce českého jazyka na 2. stupni ZŠ
Problematika interpunkce ve výuce českého jazyka na 2. stupni ZŠ
Problematika interpunkce ve výuce českého jazyka na 2. stupni ZŠ
Problematika interpunkce ve výuce českého jazyka na 2. stupni ZŠ
Hlavní téma v angličtině
The issue of punctuation in the teaching of the Czech language at the second grade of primary school
Název dle studenta
Problematika interpunkce ve výuce českého jazyka na 2. stupni ZŠ
Název dle studenta v angličtině
The issue of punctuation in the teaching of the Czech language at the second grade of primary school
Bakalářská práce se zabývá problematikou interpunkce ve výuce českého jazyka na 2. stupni základní školy. Teoretická část pojednává o obecných pravidlech užívání interpunkce ve větě jednoduché i v souvětí a její součástí je také porovnání výkladu interpunkce a typů cvičení v současných učebnicích pro 8. a 9. ročník základních škol. Výzkumná část ověřuje úroveň dosažených znalostí z oblasti interpunkce u žáků 8. a 9. ročníků.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the issue of punctuation in the teaching of the Czech language at the second grade of primary school. The theoretical part deals with general rules of using punctuation in simple sentence, compound sentence and complex sentence. The second part of theory deals with comparison of interpretation and the type of exercises in chosen contemporary textbooks of Czech language for eighth and ninth grade children. The practical part is about checking a level of achieved knowledge of punctuation at the eighth and ninth grade children.
Klíčová slova
pravopis, interpunkce, porovnání učebnic, pravidla užívání interpunkce
Klíčová slova v angličtině
orthography, punctuation, comparison of textbooks, rules of punctuation
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou interpunkce ve výuce českého jazyka na 2. stupni základní školy. Teoretická část pojednává o obecných pravidlech užívání interpunkce ve větě jednoduché i v souvětí a její součástí je také porovnání výkladu interpunkce a typů cvičení v současných učebnicích pro 8. a 9. ročník základních škol. Výzkumná část ověřuje úroveň dosažených znalostí z oblasti interpunkce u žáků 8. a 9. ročníků.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the issue of punctuation in the teaching of the Czech language at the second grade of primary school. The theoretical part deals with general rules of using punctuation in simple sentence, compound sentence and complex sentence. The second part of theory deals with comparison of interpretation and the type of exercises in chosen contemporary textbooks of Czech language for eighth and ninth grade children. The practical part is about checking a level of achieved knowledge of punctuation at the eighth and ninth grade children.
Klíčová slova
pravopis, interpunkce, porovnání učebnic, pravidla užívání interpunkce
Klíčová slova v angličtině
orthography, punctuation, comparison of textbooks, rules of punctuation
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce je problematika interpunkce ve výuce českého jazyka na 2. stupni základní školy. Zaměřuji se zde především na žáky 8. a 9. tříd. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na výklad k problematice interpunkce v různých učebnicích českého jazyka pro 2. stupeň základních škol. Výzkumná část bude zaměřena na vlastní myšlenkovou aktivitu žáků, do zadaného textu bez interpunkčních znamének zanesou žáci čárky tak, aby se pokaždé změnil kontext (záležitost volných a těsných přívlastků). Výzkumný test bude zadán žákům 8. a 9. tříd a bude mapovat znalosti v této problematice na konci povinné školní docházky.
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce je problematika interpunkce ve výuce českého jazyka na 2. stupni základní školy. Zaměřuji se zde především na žáky 8. a 9. tříd. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na výklad k problematice interpunkce v různých učebnicích českého jazyka pro 2. stupeň základních škol. Výzkumná část bude zaměřena na vlastní myšlenkovou aktivitu žáků, do zadaného textu bez interpunkčních znamének zanesou žáci čárky tak, aby se pokaždé změnil kontext (záležitost volných a těsných přívlastků). Výzkumný test bude zadán žákům 8. a 9. tříd a bude mapovat znalosti v této problematice na konci povinné školní docházky.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVÁ, Marie a kol.: Čeština - řeč a jazyk. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2011.
ČECHOVÁ, Marie a Vlastimil STYBLÍK. Čeština a její vyučování. Praha: SPN, 2010.
JANOVEC, Ladislav. Na co se často ptáte: jak používat čárku a další interpunkční znaménka. Praha: Klett, 2006.
kol. autorů: Příruční mluvnice češtiny. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 1997
Pravidla českého pravopisu. Praha: Fin, 2008.
Učebnice ČJ pro 8. a 9. ročník ZŠ
Seznam doporučené literatury
ČECHOVÁ, Marie a kol.: Čeština - řeč a jazyk. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2011.
ČECHOVÁ, Marie a Vlastimil STYBLÍK. Čeština a její vyučování. Praha: SPN, 2010.
JANOVEC, Ladislav. Na co se často ptáte: jak používat čárku a další interpunkční znaménka. Praha: Klett, 2006.
kol. autorů: Příruční mluvnice češtiny. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 1997
Pravidla českého pravopisu. Praha: Fin, 2008.
Učebnice ČJ pro 8. a 9. ročník ZŠ