Tato práce se zabývá spiritualitou adolescentů a jejím uměleckým projevem ve vztahu k biblické tradici. Téma diplomové práce částečně navazuje na mou bakalářskou práci. Práce je členěna do dvou částí teoretické a výzkumné. V teoretické části práce popisuje základní pojmy, vývojově-psychologickou charakteristiku adolescentů, spiritualitu a umění (hudební, výtvarné umění, poezii, žalmy a symboly). Výzkumná část je věnovaná práci s vybranou skupinou a vyhodnocení výsledků pomocí obsahové analýzy.
Anotace v angličtině
This thesis deals with spirituality in adolescents and its artistic expression in relation to the biblical tradition. The theme of the thesis partly builds on my bachelor thesis. The thesis is divided into two parts - theoretical and research. The theoretical part describes the basic concepts, the developmental-psychological characteristics of adolescents, spirituality and art (music, fine arts, poetry, Psalms and symbols). The experimental part is devoted to work with a selected group and the evaluation of the results using content analysis.
Klíčová slova
spiritualita, adolescenti, umění, žalm, symbol
Klíčová slova v angličtině
spirituality, adolescents, art, psalm, symbol
Rozsah průvodní práce
101 s. (164 196 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá spiritualitou adolescentů a jejím uměleckým projevem ve vztahu k biblické tradici. Téma diplomové práce částečně navazuje na mou bakalářskou práci. Práce je členěna do dvou částí teoretické a výzkumné. V teoretické části práce popisuje základní pojmy, vývojově-psychologickou charakteristiku adolescentů, spiritualitu a umění (hudební, výtvarné umění, poezii, žalmy a symboly). Výzkumná část je věnovaná práci s vybranou skupinou a vyhodnocení výsledků pomocí obsahové analýzy.
Anotace v angličtině
This thesis deals with spirituality in adolescents and its artistic expression in relation to the biblical tradition. The theme of the thesis partly builds on my bachelor thesis. The thesis is divided into two parts - theoretical and research. The theoretical part describes the basic concepts, the developmental-psychological characteristics of adolescents, spirituality and art (music, fine arts, poetry, Psalms and symbols). The experimental part is devoted to work with a selected group and the evaluation of the results using content analysis.
Klíčová slova
spiritualita, adolescenti, umění, žalm, symbol
Klíčová slova v angličtině
spirituality, adolescents, art, psalm, symbol
Zásady pro vypracování
Úvod
1. Vývojově-psychologická charakteristika adolescentů
1.1 Charakteristika malé sociální skupiny
2. Vývoj křesťanské spirituality
2.1 Hledání identity
3. Umělecké prostředky
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1. Vývojově-psychologická charakteristika adolescentů
1.1 Charakteristika malé sociální skupiny
2. Vývoj křesťanské spirituality
2.1 Hledání identity
3. Umělecké prostředky
Závěr
Seznam doporučené literatury
MACEK, P. Adolescence: Psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-348-X.
MYERS, David G. Social psychology. 4th ed. New York: McGraw-Hill, 1993. ISBN 0-07-044292-4.
MUCHOVÁ, L. Budete mými svědky: Dialogické rozvíjení křesťanské identity ve světonázorově pluralitní společnosti pedagogická výzva. Brno: Kartuziánské nakladatelství a vydavatelství, 2011. ISBN 978-80-86953-82-3.
MUCHOVÁ, L. Vyslovit nevyslovitelné: Didaktika uvádění do světa symbolů. Brno: CDK, 2005. ISBN 80-7325-075-6.
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. 2. aktual. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1284-0.
ŘÍČAN, P. Cesta životem. 2. přeprac. vyd. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-829-5.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
MACEK, P. Adolescence: Psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-348-X.
MYERS, David G. Social psychology. 4th ed. New York: McGraw-Hill, 1993. ISBN 0-07-044292-4.
MUCHOVÁ, L. Budete mými svědky: Dialogické rozvíjení křesťanské identity ve světonázorově pluralitní společnosti pedagogická výzva. Brno: Kartuziánské nakladatelství a vydavatelství, 2011. ISBN 978-80-86953-82-3.
MUCHOVÁ, L. Vyslovit nevyslovitelné: Didaktika uvádění do světa symbolů. Brno: CDK, 2005. ISBN 80-7325-075-6.
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. 2. aktual. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1284-0.
ŘÍČAN, P. Cesta životem. 2. přeprac. vyd. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-829-5.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.