Bakalářská práce se zabývá využitím projektu fiktivní firmy při výuce ekonomických předmětů na střední škole, zejména na obchodní akademii. Cílem je zavedení projektu fiktivní firmy ve výuce ekonomických předmětů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsán projekt fiktivní firmy, jeho cíle, organizační formy, vyučovací metody, hodnocení a sebehodnocení žáků a možné výstupy z projektu. V praktické části je realizován projekt fiktivní firmy při vyučování ekonomických předmětů na obchodní akademii, jako experiment, který je zhodnocen prostřednictvím evaluačního dotazníku pro žáky.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with the use of a fictitious company project in teaching economic subjects at secondary school, especially at the business academy. The aim is to introduce a fictitious company project in teaching economic subjects. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part describes the project of a fictitious company, its aims, organizational forms, teaching methods, evaluation and self-evaluation of pupils and possible outcomes of the project. In the practical part, the project of a fictitious company for teaching economic subjects at a business academy is realized as an experiment, which is evaluated through an evaluation questionnaire for pupils.
Bakalářská práce se zabývá využitím projektu fiktivní firmy při výuce ekonomických předmětů na střední škole, zejména na obchodní akademii. Cílem je zavedení projektu fiktivní firmy ve výuce ekonomických předmětů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsán projekt fiktivní firmy, jeho cíle, organizační formy, vyučovací metody, hodnocení a sebehodnocení žáků a možné výstupy z projektu. V praktické části je realizován projekt fiktivní firmy při vyučování ekonomických předmětů na obchodní akademii, jako experiment, který je zhodnocen prostřednictvím evaluačního dotazníku pro žáky.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with the use of a fictitious company project in teaching economic subjects at secondary school, especially at the business academy. The aim is to introduce a fictitious company project in teaching economic subjects. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part describes the project of a fictitious company, its aims, organizational forms, teaching methods, evaluation and self-evaluation of pupils and possible outcomes of the project. In the practical part, the project of a fictitious company for teaching economic subjects at a business academy is realized as an experiment, which is evaluated through an evaluation questionnaire for pupils.
Bakalářská práce se bude skládat ze dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části práce bude popsán projekt fiktivní firmy, jeho cíle, organizační formy, vyučovací metody, hodnocení a sebehodnocení žáků a možné výstupy z projektu.\\
V praktické části práce bude realizován projekt fiktivní firmy při vyučování ekonomických předmětů na obchodní akademii, jako experiment, který bude zhodnocen prostřednictvím evaluačních dotazníků pro žáky.
Research Plan
Bakalářská práce se bude skládat ze dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části práce bude popsán projekt fiktivní firmy, jeho cíle, organizační formy, vyučovací metody, hodnocení a sebehodnocení žáků a možné výstupy z projektu.\\
V praktické části práce bude realizován projekt fiktivní firmy při vyučování ekonomických předmětů na obchodní akademii, jako experiment, který bude zhodnocen prostřednictvím evaluačních dotazníků pro žáky.
Recommended resources
BUČKOVÁ V. a kolektiv Ekonomika pro střední školy.Vyd. 1. Didaktis, Praha 2013. ISBN 978-80-7358-203-6.\\
ČADÍLEK, M.; LOVEČEK, A. Didaktika odborných předmětů [online]. Brno, 2005, Dostupný z internetu:\\ http://boss.ped.muni.cz/vyuka/materiál/puvodni/skripta/dop/didodbpr. pdf\\
HYRŠLOVÁ, J.; KLEČKA J. Ekonomika podniku. Vyd. 1. Praha, 2008. Vysoká škola ekonomie a managementu. ISBN 9788086730363.\\
KALHOUS, Z.; OBST, O. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009, 447 s. ISBN 9788073675714.\\
SKÁLOVÁ, P. Podniková ekonomika 1. Západočeská univerzita v Plzni, 2005, 80 s. ISBN 8070434031.\\
ŠVARCOVÁ J. a kolektiv Ekonomie - stručný přehled. Vyd. 2014/2015, Zlín 2014. ISBN 978-80-87301-19-7.\\
VOCHOZKA M.; MULAČ P. a kolektiv Podniková ekonomika. Vyd. 1. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4372-1.
Recommended resources
BUČKOVÁ V. a kolektiv Ekonomika pro střední školy.Vyd. 1. Didaktis, Praha 2013. ISBN 978-80-7358-203-6.\\
ČADÍLEK, M.; LOVEČEK, A. Didaktika odborných předmětů [online]. Brno, 2005, Dostupný z internetu:\\ http://boss.ped.muni.cz/vyuka/materiál/puvodni/skripta/dop/didodbpr. pdf\\
HYRŠLOVÁ, J.; KLEČKA J. Ekonomika podniku. Vyd. 1. Praha, 2008. Vysoká škola ekonomie a managementu. ISBN 9788086730363.\\
KALHOUS, Z.; OBST, O. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009, 447 s. ISBN 9788073675714.\\
SKÁLOVÁ, P. Podniková ekonomika 1. Západočeská univerzita v Plzni, 2005, 80 s. ISBN 8070434031.\\
ŠVARCOVÁ J. a kolektiv Ekonomie - stručný přehled. Vyd. 2014/2015, Zlín 2014. ISBN 978-80-87301-19-7.\\
VOCHOZKA M.; MULAČ P. a kolektiv Podniková ekonomika. Vyd. 1. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4372-1.