Cílem této bakalářské práce je ozřejmit problematiku vývojové krize pubescentů a v rámci posouzení výtvarné krize pak zhodnotit jejich podmínky pro uplatnění intuice a spontaneity v rámci školství, specielně v oblasti výtvarné výchovy.
Anotace v angličtině
The target of this work is elucidate the problem about a processing teenager's. After appraisal of this situation evaluate their consider to put their intuition and spontaneity into effect in basic school, especial in lessons of art's.
crisis, development crisis, pubescent, instinctive energy, separation, communication, type of visual, cooperation in the teaching, super symbol's.
Rozsah průvodní práce
41
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je ozřejmit problematiku vývojové krize pubescentů a v rámci posouzení výtvarné krize pak zhodnotit jejich podmínky pro uplatnění intuice a spontaneity v rámci školství, specielně v oblasti výtvarné výchovy.
Anotace v angličtině
The target of this work is elucidate the problem about a processing teenager's. After appraisal of this situation evaluate their consider to put their intuition and spontaneity into effect in basic school, especial in lessons of art's.
crisis, development crisis, pubescent, instinctive energy, separation, communication, type of visual, cooperation in the teaching, super symbol's.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zaměřena na projevy krize výtvarného projevu a na možné způsoby, jak s nimi lze v rámci výtvarné práce s pubescenty nakládat. V teoretické části se autorka zaměří na zachycení období pubescence, v jejím kontextu se pak pokusí popsat výtvarnou krizi. V teoretické části se prostřednictví tří kazuistik referujících o různém způsobu práce s pubescenty pokusí ukázat projevy výtvarné krize ve výtvarném zobrazování a možnosti, jak s nimi lze v rámci výtvarného vedení pracovat.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zaměřena na projevy krize výtvarného projevu a na možné způsoby, jak s nimi lze v rámci výtvarné práce s pubescenty nakládat. V teoretické části se autorka zaměří na zachycení období pubescence, v jejím kontextu se pak pokusí popsat výtvarnou krizi. V teoretické části se prostřednictví tří kazuistik referujících o různém způsobu práce s pubescenty pokusí ukázat projevy výtvarné krize ve výtvarném zobrazování a možnosti, jak s nimi lze v rámci výtvarného vedení pracovat.
Seznam doporučené literatury
Čáp, J.: Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy, ISV, Praha 1996\\
Fromm, E.: Strach ze svobody, Portál 2014\\
Kyzour, M. : O krizových jevech v dětské kresbě a malbě, čas. Estetická výchova\\
Nakonečný, M.: Psychologie osobnosti, Academia, Praha 2009\\
Perout, E. : Arteterapie se zrakově postiženými, Praha 2005\\
Vágnerová, M. : Vývojová psychologie, Portál, Praha 2007
Seznam doporučené literatury
Čáp, J.: Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy, ISV, Praha 1996\\
Fromm, E.: Strach ze svobody, Portál 2014\\
Kyzour, M. : O krizových jevech v dětské kresbě a malbě, čas. Estetická výchova\\
Nakonečný, M.: Psychologie osobnosti, Academia, Praha 2009\\
Perout, E. : Arteterapie se zrakově postiženými, Praha 2005\\
Vágnerová, M. : Vývojová psychologie, Portál, Praha 2007