Informace o kvalifikační práci Analýza uplatnění arteterapeutických technik při navozování a diagnostice subjektivní pohody (subjective well-being) u dětí v hipoterapii.
Cílem mé bakalářské práce bude zjištění, jak se promítají hipoterapeutické zážitky a zážitky z práce s koňmi do obsahu a formy jejich výtvarné činnosti a jakými postupy je možné arteterapeuticky navozovat a diagnostikovat subjektivní pohodu (subjective well-being) u dětí při hipoterapii i při jiné práci s koňmi. Nástrojem pro navozování a diagnostiku subjektivní pohody budou arteterapeutické výtvarné techniky, které budou dětem předkládány před prací s koňmi a následně po ní. Vše bude doplněno verbální komunikací. Budu se snažit najít, zda se zážitek z práce s koňmi projevuje do výtvarného projevu dětí a zda se podařilo či nepodařilo navodit subjektivní pohodu.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis is the findings, how hippotherapy experiences and the experiences of work with horses are projected in the content and form of children artistic expression, and the procedures by which it is possible to evoke and diagnose subjective well-being in hippotherapy or in similar work with horses by artetherapy at children.
Artetherapeutic art techniques will be applied to children before and after work with horses in order to evoke and diagnose subjective well-being.
Everything will be accompanied by a verbal component. I will try to find, whether the experiences of work with horses are projected in artistic expression of children and whether evoking of well-being was succeeded or failed.
Cílem mé bakalářské práce bude zjištění, jak se promítají hipoterapeutické zážitky a zážitky z práce s koňmi do obsahu a formy jejich výtvarné činnosti a jakými postupy je možné arteterapeuticky navozovat a diagnostikovat subjektivní pohodu (subjective well-being) u dětí při hipoterapii i při jiné práci s koňmi. Nástrojem pro navozování a diagnostiku subjektivní pohody budou arteterapeutické výtvarné techniky, které budou dětem předkládány před prací s koňmi a následně po ní. Vše bude doplněno verbální komunikací. Budu se snažit najít, zda se zážitek z práce s koňmi projevuje do výtvarného projevu dětí a zda se podařilo či nepodařilo navodit subjektivní pohodu.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis is the findings, how hippotherapy experiences and the experiences of work with horses are projected in the content and form of children artistic expression, and the procedures by which it is possible to evoke and diagnose subjective well-being in hippotherapy or in similar work with horses by artetherapy at children.
Artetherapeutic art techniques will be applied to children before and after work with horses in order to evoke and diagnose subjective well-being.
Everything will be accompanied by a verbal component. I will try to find, whether the experiences of work with horses are projected in artistic expression of children and whether evoking of well-being was succeeded or failed.
Cílem bakalářské práce bude zjištění, jak se promítají hipoterapeutické zážitky dětí z práce s koňmi do obsahu a formy jejich výtvarné činnosti a jakými postupy je možné arteterapeuticky navozovat a diagnostikovat subjektivní pohodu (subjective well-being) u dětí při hipoterapii. Nástrojem pro navozování a diagnostiky subjektivní pohody budou arteterapeutické techniky (včetně jejich reflektivní verbální složky) použité před a práci s koňmi a následně po ní. Studentka bude tyto práce analyzovat standardními metodami používanými na českobudějovickém pracovišti. Studentka své zkoumání doloží výtvarnými artefakty a doprovodnou dokumentací (záznamy z pozorování, příp. analýzy videozáznamů).
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude zjištění, jak se promítají hipoterapeutické zážitky dětí z práce s koňmi do obsahu a formy jejich výtvarné činnosti a jakými postupy je možné arteterapeuticky navozovat a diagnostikovat subjektivní pohodu (subjective well-being) u dětí při hipoterapii. Nástrojem pro navozování a diagnostiky subjektivní pohody budou arteterapeutické techniky (včetně jejich reflektivní verbální složky) použité před a práci s koňmi a následně po ní. Studentka bude tyto práce analyzovat standardními metodami používanými na českobudějovickém pracovišti. Studentka své zkoumání doloží výtvarnými artefakty a doprovodnou dokumentací (záznamy z pozorování, příp. analýzy videozáznamů).
Seznam doporučené literatury
Caseová, C., Dalleyová, T.:. Arteterapie s dětmi. Praha, Portál 1995.\\
Davido, R. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha, Portál 2008.\\
Drvota,S. Osobnost a tvorba.Avicenum 1973.\\
Koblicová, A.:. Arteterapie a psychoterapie v období dospívání. In Současná arteterapie v ČR a v zahraničí. PF UK, Praha 2000, s. 20 - 28.\\
Kyzour, M.:. O krizových jevech v dětské malbě a kresbě. Výtvarná výchova 2/II,3/II, 1969-1970.\\
Piaget, J., Inhelderová, B.:. Psychologie dítěte. Praha 1997.\\
Roeselová, V.:. Techniky ve výtvarné výchově. Satan, Praha 1996.\\
Smith, R.:. Encyklopedie výtvarných technik a materiálů. Slovart, Praha 2000.\\
Šicková - Fabrici, J.:. Základy arteterapie. Praha, Portál 2002.\\
Workforce/Workplace Mismatch: Work, Health, and Well-being (2003 : Washington, D.C.)
Seznam doporučené literatury
Caseová, C., Dalleyová, T.:. Arteterapie s dětmi. Praha, Portál 1995.\\
Davido, R. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha, Portál 2008.\\
Drvota,S. Osobnost a tvorba.Avicenum 1973.\\
Koblicová, A.:. Arteterapie a psychoterapie v období dospívání. In Současná arteterapie v ČR a v zahraničí. PF UK, Praha 2000, s. 20 - 28.\\
Kyzour, M.:. O krizových jevech v dětské malbě a kresbě. Výtvarná výchova 2/II,3/II, 1969-1970.\\
Piaget, J., Inhelderová, B.:. Psychologie dítěte. Praha 1997.\\
Roeselová, V.:. Techniky ve výtvarné výchově. Satan, Praha 1996.\\
Smith, R.:. Encyklopedie výtvarných technik a materiálů. Slovart, Praha 2000.\\
Šicková - Fabrici, J.:. Základy arteterapie. Praha, Portál 2002.\\
Workforce/Workplace Mismatch: Work, Health, and Well-being (2003 : Washington, D.C.)