Má bakalářská práce se zabývá dětmi se syndromem CAN. Následkem špatné rodičovské péče děti musely být umístěny do zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Mým cílem je vyzdvihnout roli Dětského centra Jihočeského kraje jako subjektu v péči o ohrožené dítě.
V teoretické části se zabývám rodinami, které mají problémy s výchovou a péčí o své děti. Popisuji, co je syndrom zanedbaného, týraného a zneužívaného dítěte. Poté nastiňuji proces, díky kterému se traumatizované dítě dostane do zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Poukazuji, co to ZDVOP je a k čemu pomáhá.
Do praktické části jsem vybrala tři rodiny se zanedbávanými a týranými dětmi, které byly umístěny do Dětského centra. Popisuji, jakými složitými podmínkami si nezletilé děti musely projít a jakou pomoc jim zařízení nabídlo.
Anotace v angličtině
My thesis is about children with CAN syndrome. Result of bad parenting children had to be placed in a facility for children requiring immediate assistance. My goal is to highlight the role of the Children's Center South Bohemian region as a subject in the care of the child at risk.
The theoretical part deals with families who have problems with education and care for their children. I describe what the syndrome is neglected, maltreated and abused child. I describe the process of how a traumatized child gets into the facility for children needing immediate assistance. I am writing as the center helps.
The practical part, I chose three families neglected and maltreated children who were placed in the Children's Center. I describe the complex conditions of the children and how the children in the children's center helped.
Klíčová slova
Rodina, CAN, zanedbávání, týrání, Dětské centrum, Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
Klíčová slova v angličtině
Family, CAN, neglect, maltreatment, Children's center, facility for children requiring immediate assistance
Rozsah průvodní práce
46 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Má bakalářská práce se zabývá dětmi se syndromem CAN. Následkem špatné rodičovské péče děti musely být umístěny do zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Mým cílem je vyzdvihnout roli Dětského centra Jihočeského kraje jako subjektu v péči o ohrožené dítě.
V teoretické části se zabývám rodinami, které mají problémy s výchovou a péčí o své děti. Popisuji, co je syndrom zanedbaného, týraného a zneužívaného dítěte. Poté nastiňuji proces, díky kterému se traumatizované dítě dostane do zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Poukazuji, co to ZDVOP je a k čemu pomáhá.
Do praktické části jsem vybrala tři rodiny se zanedbávanými a týranými dětmi, které byly umístěny do Dětského centra. Popisuji, jakými složitými podmínkami si nezletilé děti musely projít a jakou pomoc jim zařízení nabídlo.
Anotace v angličtině
My thesis is about children with CAN syndrome. Result of bad parenting children had to be placed in a facility for children requiring immediate assistance. My goal is to highlight the role of the Children's Center South Bohemian region as a subject in the care of the child at risk.
The theoretical part deals with families who have problems with education and care for their children. I describe what the syndrome is neglected, maltreated and abused child. I describe the process of how a traumatized child gets into the facility for children needing immediate assistance. I am writing as the center helps.
The practical part, I chose three families neglected and maltreated children who were placed in the Children's Center. I describe the complex conditions of the children and how the children in the children's center helped.
Klíčová slova
Rodina, CAN, zanedbávání, týrání, Dětské centrum, Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
Klíčová slova v angličtině
Family, CAN, neglect, maltreatment, Children's center, facility for children requiring immediate assistance
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zaměřena na aktivitu a spolupráci DCJK, o.p.s. v systému péče o týrané, zneužívané, zanedbávané děti (CAN). Předmětem teoretické části bude problematika týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte, přičemž v první části toto téma teoreticky popíši a v další části se zaměřím na potřebu spolupráce jednotlivých organizací při řešení dané problematiky, zvláště na úlohu DCJK, o.p.s. v rámci multidisciplinárního týmu. V praktické části bude realizováno vlastní výzkumné šetření, kdy prostřednictvím vybraných kazuistik poukáži na roli DCJK, o.p.s. v multidisciplinárním týmu.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zaměřena na aktivitu a spolupráci DCJK, o.p.s. v systému péče o týrané, zneužívané, zanedbávané děti (CAN). Předmětem teoretické části bude problematika týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte, přičemž v první části toto téma teoreticky popíši a v další části se zaměřím na potřebu spolupráce jednotlivých organizací při řešení dané problematiky, zvláště na úlohu DCJK, o.p.s. v rámci multidisciplinárního týmu. V praktické části bude realizováno vlastní výzkumné šetření, kdy prostřednictvím vybraných kazuistik poukáži na roli DCJK, o.p.s. v multidisciplinárním týmu.
Seznam doporučené literatury
DUNOVSKÝ, J. a kol. Týrané, zanedbávané a zneužívané dítě. Praha: Grada, 1995
MATOUŠEK, O. a kol. Podpora rodiny. Praha: Portál, 2014
MATOUŠEK, O. a kol. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2003
ZAKOUŘILOVÁ, E. Speciální techniky sociální terapie rodin. Praha: Portál, 2014
www.dcjk.cz
Seznam doporučené literatury
DUNOVSKÝ, J. a kol. Týrané, zanedbávané a zneužívané dítě. Praha: Grada, 1995
MATOUŠEK, O. a kol. Podpora rodiny. Praha: Portál, 2014
MATOUŠEK, O. a kol. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2003
ZAKOUŘILOVÁ, E. Speciální techniky sociální terapie rodin. Praha: Portál, 2014
www.dcjk.cz