Práce se zabývá trávením volného času na počítači u dětí na prvním stupni základní školy. V teoretické části je představena věková skupina dětí mladšího školního věku a vysvětlení pojmu komputerizace. V této části je také vysvětlen pojem volného času a představení výsledků dosavadních výzkumů.
Praktická část obsahuje výzkum týkající se tohoto tématu. Na začátku této části jsou hypotézy, které byly na začátku stanoveny. Poté je zde seznámení s metodickým postupem výzkumného šetření. Dále obsahuje již samotný výzkum a výsledky, které vyšly z tohoto výzkumu.
Anotace v angličtině
The thesis follows up primary school children's free time spending on the computer. The theoretical section explains the term computerization, leisure and also introduces the age group of primary school children and existing research on the topic.
The practical section contains research concerning the topic. There are specified hypotheses in the beginning of the section. Then there is a familiarization with the methodical approach of the research. The conclusion of the thesis consists of the respective research and its results.
Klíčová slova
děti mladšího školního věku, počítač, volný čas, komputerizace
Klíčová slova v angličtině
primary school children, computer, leisure, computerization
Rozsah průvodní práce
39 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá trávením volného času na počítači u dětí na prvním stupni základní školy. V teoretické části je představena věková skupina dětí mladšího školního věku a vysvětlení pojmu komputerizace. V této části je také vysvětlen pojem volného času a představení výsledků dosavadních výzkumů.
Praktická část obsahuje výzkum týkající se tohoto tématu. Na začátku této části jsou hypotézy, které byly na začátku stanoveny. Poté je zde seznámení s metodickým postupem výzkumného šetření. Dále obsahuje již samotný výzkum a výsledky, které vyšly z tohoto výzkumu.
Anotace v angličtině
The thesis follows up primary school children's free time spending on the computer. The theoretical section explains the term computerization, leisure and also introduces the age group of primary school children and existing research on the topic.
The practical section contains research concerning the topic. There are specified hypotheses in the beginning of the section. Then there is a familiarization with the methodical approach of the research. The conclusion of the thesis consists of the respective research and its results.
Klíčová slova
děti mladšího školního věku, počítač, volný čas, komputerizace
Klíčová slova v angličtině
primary school children, computer, leisure, computerization
Zásady pro vypracování
První část bakalářské práce bude obsahovat shrnutí výsledků dosavadních šetření týkajících se trávení volného času dětí mladšího školního věku, a to se zaměřením na užívání počítače. Druhá část bude ověřovat tyto výsledky na konkrétním příkladu vybrané základní školy v Jihočeském kraji.
Zásady pro vypracování
První část bakalářské práce bude obsahovat shrnutí výsledků dosavadních šetření týkajících se trávení volného času dětí mladšího školního věku, a to se zaměřením na užívání počítače. Druhá část bude ověřovat tyto výsledky na konkrétním příkladu vybrané základní školy v Jihočeském kraji.
Seznam doporučené literatury
SAK, Petr a Jiří MAREŠ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0.
SAK, Petr a Karolína KOLESÁROVÁ. Mládež na křižovatce: sociologická analýza postavení mládeže ve společnosti a její úlohy v procesech evropeizace a informatizace. Praha: Svoboda servis, 2004. ISBN 80-86320-33-2.
Děti a online rizika. Sborník studií. Praha: Linka bezpečí 2012.ISBN: 978-80-904920-3-5
Seznam doporučené literatury
SAK, Petr a Jiří MAREŠ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0.
SAK, Petr a Karolína KOLESÁROVÁ. Mládež na křižovatce: sociologická analýza postavení mládeže ve společnosti a její úlohy v procesech evropeizace a informatizace. Praha: Svoboda servis, 2004. ISBN 80-86320-33-2.
Děti a online rizika. Sborník studií. Praha: Linka bezpečí 2012.ISBN: 978-80-904920-3-5