Bakalářská práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou část. Předmětem bakalářské práce teoretické části je vymezení základních pojmů, teoretické poznatky. Popis rozdílů mezi biopotravinami a konvenčními potravinami. Dále ekologické zemědělství, marketing biopotravin, historie trhu s biopotravinami, zavedené označování biopotravin, marketing jako takový, marketingový mix a proces nákupního chování spotřebitele.
Praktická část se zaměřuje na představení uskutečněného marketingového výzkumu dotazníkového šetření a analýzu získaných informací. Dále posouzení dvanácti vybraných vzorků biopotravin dostupných na regionálním trhu v Jihočeském kraji a roz-hovor s majitelem českobudějovického obchodu s biopotravinami - Zdravá spižírna. V neposlední řadě návrh marketingové strategie pro vybranou řadu biopotravin formou pěstování vhodného vztahu k biopotravinám od ranného školního věku přes hlavní zjištěnou spotřebitelskou skupinu. Strategie pro šíření spotřeby bioproduktů. Na závěr jsou shrnuty výsledky analýzy a praktického výzkumu. Doporučení pro spotřebitele, distributory a marketing.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is divided to two parts theoretical and practical part. Main object of theoretical thesis is definition of basic concepts and theoretical knowledge. Description of the differences between organic food and conventional food. This thesis also inc-ludes ecological agriculture, marketing of organic food, history of the market with organic food, established labeling of organic food, marketing as itself, marketing mix and process of the consumer behavior.
Main object of practical thesis is focused on performace of carried out market research survey and analysis of the gained information. Practical thesis also includdes assessment of the twelve selected samples of organic food, which are available on regional market in south Bohemian region and interview with owner of organic food shop "Zdravá spižírna" in České Budějovice. Finally, a draft marketing strategy for a selected range of organic food through the cultivation of suitable relation to organic food from early school age through the main findings of a consumer group. Strategy for spreading the consumption of organic products. In the end of the thesis there is a summary of results of analysis and practical research. Recommendations for consumers, distributors and marketing.
Klíčová slova
biopotraviny, regionální trh, marketing, marketingový výzkum, rozhovor, bioprodukty, strategie
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou část. Předmětem bakalářské práce teoretické části je vymezení základních pojmů, teoretické poznatky. Popis rozdílů mezi biopotravinami a konvenčními potravinami. Dále ekologické zemědělství, marketing biopotravin, historie trhu s biopotravinami, zavedené označování biopotravin, marketing jako takový, marketingový mix a proces nákupního chování spotřebitele.
Praktická část se zaměřuje na představení uskutečněného marketingového výzkumu dotazníkového šetření a analýzu získaných informací. Dále posouzení dvanácti vybraných vzorků biopotravin dostupných na regionálním trhu v Jihočeském kraji a roz-hovor s majitelem českobudějovického obchodu s biopotravinami - Zdravá spižírna. V neposlední řadě návrh marketingové strategie pro vybranou řadu biopotravin formou pěstování vhodného vztahu k biopotravinám od ranného školního věku přes hlavní zjištěnou spotřebitelskou skupinu. Strategie pro šíření spotřeby bioproduktů. Na závěr jsou shrnuty výsledky analýzy a praktického výzkumu. Doporučení pro spotřebitele, distributory a marketing.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is divided to two parts theoretical and practical part. Main object of theoretical thesis is definition of basic concepts and theoretical knowledge. Description of the differences between organic food and conventional food. This thesis also inc-ludes ecological agriculture, marketing of organic food, history of the market with organic food, established labeling of organic food, marketing as itself, marketing mix and process of the consumer behavior.
Main object of practical thesis is focused on performace of carried out market research survey and analysis of the gained information. Practical thesis also includdes assessment of the twelve selected samples of organic food, which are available on regional market in south Bohemian region and interview with owner of organic food shop "Zdravá spižírna" in České Budějovice. Finally, a draft marketing strategy for a selected range of organic food through the cultivation of suitable relation to organic food from early school age through the main findings of a consumer group. Strategy for spreading the consumption of organic products. In the end of the thesis there is a summary of results of analysis and practical research. Recommendations for consumers, distributors and marketing.
Klíčová slova
biopotraviny, regionální trh, marketing, marketingový výzkum, rozhovor, bioprodukty, strategie
Cíl práce: Cílem bakalářské práce je analýza současného stavu trhu biopotravin na regionálním trhu s využitím marketingových metod analýzy trhu a navrhnout marketingovou strategii pro vybranou řadu biopotravin. V teoretické části autorka vymezí základní marketingové pojmy a metody, které budou dále použity v praktické části. V praktické části pak autorka zhodnotí současný stav trhu biopotravin na vybraném regionálním trhu a navrhne marketingovou strategii pro vybranou řadu biopotravin.\\
Metodický postup:\\
1. Studium teoretických pojmů souvisejících s tématem práce.\\
2. Definice problému a marketingová analýza.\\
3. Zpracování dat a jejich interpretace.\\
4. Doporučení a závěr.\\
Struktura a forma bakalářské práce bude odpovídat požadavkům vyplývajících z opatření děkana ZF JU na závěrečné práce.
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Cílem bakalářské práce je analýza současného stavu trhu biopotravin na regionálním trhu s využitím marketingových metod analýzy trhu a navrhnout marketingovou strategii pro vybranou řadu biopotravin. V teoretické části autorka vymezí základní marketingové pojmy a metody, které budou dále použity v praktické části. V praktické části pak autorka zhodnotí současný stav trhu biopotravin na vybraném regionálním trhu a navrhne marketingovou strategii pro vybranou řadu biopotravin.\\
Metodický postup:\\
1. Studium teoretických pojmů souvisejících s tématem práce.\\
2. Definice problému a marketingová analýza.\\
3. Zpracování dat a jejich interpretace.\\
4. Doporučení a závěr.\\
Struktura a forma bakalářské práce bude odpovídat požadavkům vyplývajících z opatření děkana ZF JU na závěrečné práce.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, M. Jak využít internet v marketingu: krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 156 s. ISBN 80-247-1095-1.\\
DOSTÁLOVÁ, J. a KADLEC, P.. Potravinářské zbožíznalství: technologie potravin. Vyd. 1. Ostrava: Key Publishing, 2014. Monografie (Key Publishing). ISBN 978-80-7418-208-2.\\
KOTLER, P. 10 smrtelných marketingových hříchů: jak je rozpoznat a nespáchat. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 139 s. ISBN 80-247-0969-4.\\
KOTLER, P. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.\\
KOZEL, R., MINÁŘOVÁ, L., SVOBODOVÁ, H., Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vydání Praha, 2011. 288 s. ISBN 978-80-247-3527-6.\\
SKOŘEPA, L., A KOL. Regionální trh potravin. 1. vydání České Budějovice: JIH České Budějovice, 2009. 196 s. ISBN 978-80-86266-18-3.\\
STORBACKA, K. Řízení vztahů se zákazníky: Customer relationship management. 1. vyd. Praha: Grada, 2002, 167 s. ISBN 80-716-9813-X.\\
STUCHLÍK, P. Marketing na Internetu. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 247 s. ISBN 80-716-9957-8.\\
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, M. Jak využít internet v marketingu: krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 156 s. ISBN 80-247-1095-1.\\
DOSTÁLOVÁ, J. a KADLEC, P.. Potravinářské zbožíznalství: technologie potravin. Vyd. 1. Ostrava: Key Publishing, 2014. Monografie (Key Publishing). ISBN 978-80-7418-208-2.\\
KOTLER, P. 10 smrtelných marketingových hříchů: jak je rozpoznat a nespáchat. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 139 s. ISBN 80-247-0969-4.\\
KOTLER, P. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.\\
KOZEL, R., MINÁŘOVÁ, L., SVOBODOVÁ, H., Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vydání Praha, 2011. 288 s. ISBN 978-80-247-3527-6.\\
SKOŘEPA, L., A KOL. Regionální trh potravin. 1. vydání České Budějovice: JIH České Budějovice, 2009. 196 s. ISBN 978-80-86266-18-3.\\
STORBACKA, K. Řízení vztahů se zákazníky: Customer relationship management. 1. vyd. Praha: Grada, 2002, 167 s. ISBN 80-716-9813-X.\\
STUCHLÍK, P. Marketing na Internetu. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 247 s. ISBN 80-716-9957-8.\\