Tato bakalářská práce se zaměřuje na sociální sítě ve volném čase žáků druhého stupně základních škol. Teoretická část zpracovává problematiku volného času obecně a popisuje možnosti trávení volného času dětí. Tématem následujících kapitol jsou sociální sítě a možná rizika s nimi spojená. Ve výzkumné části jsou analyzovány a interpretovány poznatky z výzkumu, který byl proveden metodou dotazníkového šetření. Respondenty byli žáci druhého stupně základních škol. Cílem výzkumné části je zjištění o způsobech využívání sociálních sítí ve volném čase žáků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the social networks during the leisure time of the pupils of elementary schools. The theoretical part is aimed to the problems of leisure time in general and describes the possibilities of spending the leisure time of the children. The following chapters describe social networks and the possible risks associated with them. The research part analyzes and interprets the research findings, which were done by the questionnaire survey method. Respondents were pupils of the second grade of elementary schools. The target of the research part is to find out the ways regarding social networks in the pupil´s leisure time.
Klíčová slova
volný čas, sociální sítě, rizikové chování na internetu, pravidla bezpečného užívání internetu
Klíčová slova v angličtině
leisure time, social networks, risk behaviour on the Internet, safe Internet use rules
Rozsah průvodní práce
76 s. (17 981 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na sociální sítě ve volném čase žáků druhého stupně základních škol. Teoretická část zpracovává problematiku volného času obecně a popisuje možnosti trávení volného času dětí. Tématem následujících kapitol jsou sociální sítě a možná rizika s nimi spojená. Ve výzkumné části jsou analyzovány a interpretovány poznatky z výzkumu, který byl proveden metodou dotazníkového šetření. Respondenty byli žáci druhého stupně základních škol. Cílem výzkumné části je zjištění o způsobech využívání sociálních sítí ve volném čase žáků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the social networks during the leisure time of the pupils of elementary schools. The theoretical part is aimed to the problems of leisure time in general and describes the possibilities of spending the leisure time of the children. The following chapters describe social networks and the possible risks associated with them. The research part analyzes and interprets the research findings, which were done by the questionnaire survey method. Respondents were pupils of the second grade of elementary schools. The target of the research part is to find out the ways regarding social networks in the pupil´s leisure time.
Klíčová slova
volný čas, sociální sítě, rizikové chování na internetu, pravidla bezpečného užívání internetu
Klíčová slova v angličtině
leisure time, social networks, risk behaviour on the Internet, safe Internet use rules
Zásady pro vypracování
Cílem teoretické části práce bude vymezení pojmu volný čas, zmapování možností trávení volného času, dále zpracování problematiky sociálních sítí, rizik při jejich používání a možností ochrany před těmito riziky.\\
Cílem empirické části práce bude zjistit, jak děti na druhém stupni ZŠ tráví svůj volný čas, kolik svého volného času věnují sociálním sítím, zda si uvědomují, jaká jsou rizika sociálních sítí a zda znají pravidla bezpečného chování na sociálních sítích. Výzkumné šetření bude provedeno pomocí dotazníku pro žáky druhého stupně ZŠ.
Zásady pro vypracování
Cílem teoretické části práce bude vymezení pojmu volný čas, zmapování možností trávení volného času, dále zpracování problematiky sociálních sítí, rizik při jejich používání a možností ochrany před těmito riziky.\\
Cílem empirické části práce bude zjistit, jak děti na druhém stupni ZŠ tráví svůj volný čas, kolik svého volného času věnují sociálním sítím, zda si uvědomují, jaká jsou rizika sociálních sítí a zda znají pravidla bezpečného chování na sociálních sítích. Výzkumné šetření bude provedeno pomocí dotazníku pro žáky druhého stupně ZŠ.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 2. rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.\\
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J.:. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.\\
HOFBAUER, B.:. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.\\
HOFBAUER, B.:. Kapitoly z pedagogiky volného času. České Budějovice: TF JU, 2010. ISBN 978-80-7394-240-3.\\
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.\\
KOHOUT, Roman a Radek KARCHŇÁK. Bezpečnost v online prostředí. Karlovy Vary: Biblio Karlovy Vary, 2016. ISBN 978-80-260-9543-9.\\
KOŽÍŠEK, Martin a Václav PÍSECKÝ. Bezpečně n@ internetu: průvodce chováním ve světě online. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5595-3.\\
PÁVKOVÁ, J. et al.:. Pedagogika volného času. 3. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.\\
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1.\\
SAK, P. et al.:. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0.\\
ŠEVČÍKOVÁ, Anna. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5010-1.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 2. rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.\\
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J.:. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.\\
HOFBAUER, B.:. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.\\
HOFBAUER, B.:. Kapitoly z pedagogiky volného času. České Budějovice: TF JU, 2010. ISBN 978-80-7394-240-3.\\
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.\\
KOHOUT, Roman a Radek KARCHŇÁK. Bezpečnost v online prostředí. Karlovy Vary: Biblio Karlovy Vary, 2016. ISBN 978-80-260-9543-9.\\
KOŽÍŠEK, Martin a Václav PÍSECKÝ. Bezpečně n@ internetu: průvodce chováním ve světě online. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5595-3.\\
PÁVKOVÁ, J. et al.:. Pedagogika volného času. 3. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.\\
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1.\\
SAK, P. et al.:. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0.\\
ŠEVČÍKOVÁ, Anna. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5010-1.