Tato bakalářská práce se zabývá ochranou spotřebitele v elektronických komunikačních službách. Cílem práce je seznámení se základními právními instituty ochrany práv stanovených českým právním řádem na ochranu spotřebitele jako slabší smluvní strany v rámci smluvních vztahů uzavíraných s poskytovateli elektronických komunikačních služeb, jejichž hlavními představiteli jsou mobilní operátoři. Popisuje také celý proces od jednání před uzavřením smlouvy, jejím ukončení až po případné řešení sporů. Praktická část je zaměřena na ověření znalostí a informovanosti běžných občanů s rozsahem jejich spotřebitelských práv a povinností. A to při uzavírání smluv s poskytovateli služeb elektronických komunikací s využitím dotazníkového šetření a jeho následného vyhodnocení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with consumer protection in the electronic communication market. The aim of this thesis is understanding the basic legal construct of consumer protection, especially in the contractual relationship between consumers and providers of electronic communication services, where a consumer is seen as the weaker party. It also describes the whole process from dealing before a conclusion of the contract to contract cancellation. And it also includes possible ways of dispute solution. In connection with this is described the function of Czech telecommunication office. The research is focused on citizens and their knowledge and awareness of their rights as consumers, especially when concluding contracts with mobile operators. Data for this part were collected through a survey.
Klíčová slova
ochrana spotřebitele, služby elektronických komunikací, spotřebitel, zákon o ochraně spotřebitele
Klíčová slova v angličtině
consumer protection, electronic communication market, consumer, consumer protection law
Rozsah průvodní práce
67 s. (90 897)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá ochranou spotřebitele v elektronických komunikačních službách. Cílem práce je seznámení se základními právními instituty ochrany práv stanovených českým právním řádem na ochranu spotřebitele jako slabší smluvní strany v rámci smluvních vztahů uzavíraných s poskytovateli elektronických komunikačních služeb, jejichž hlavními představiteli jsou mobilní operátoři. Popisuje také celý proces od jednání před uzavřením smlouvy, jejím ukončení až po případné řešení sporů. Praktická část je zaměřena na ověření znalostí a informovanosti běžných občanů s rozsahem jejich spotřebitelských práv a povinností. A to při uzavírání smluv s poskytovateli služeb elektronických komunikací s využitím dotazníkového šetření a jeho následného vyhodnocení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with consumer protection in the electronic communication market. The aim of this thesis is understanding the basic legal construct of consumer protection, especially in the contractual relationship between consumers and providers of electronic communication services, where a consumer is seen as the weaker party. It also describes the whole process from dealing before a conclusion of the contract to contract cancellation. And it also includes possible ways of dispute solution. In connection with this is described the function of Czech telecommunication office. The research is focused on citizens and their knowledge and awareness of their rights as consumers, especially when concluding contracts with mobile operators. Data for this part were collected through a survey.
Klíčová slova
ochrana spotřebitele, služby elektronických komunikací, spotřebitel, zákon o ochraně spotřebitele
Klíčová slova v angličtině
consumer protection, electronic communication market, consumer, consumer protection law
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je zjištění současného právního stavu ochrany spotřebitele při poskytování služeb elektronických komunikacích. Praktická část ověří znalost a informovanost spotřebitele v této oblasti na základě dotazníkového šetření a jeho následného vyhodnocení.
Metodický postup:
1. Studium odborné literatury a právních norem vztahujících se k tématu
2. Analýza zjištěních informací
3. Zhodnocení zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod
2. Literární rešerše
3. Teoretická část
4. Praktická část
5. Závěr
6. Literatura
Summary a keywords v anglickém jazyce
Seznam použitých zdrojů
Seznam obrázků a tabulek
Seznam příloh
Přílohy
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je zjištění současného právního stavu ochrany spotřebitele při poskytování služeb elektronických komunikacích. Praktická část ověří znalost a informovanost spotřebitele v této oblasti na základě dotazníkového šetření a jeho následného vyhodnocení.
Metodický postup:
1. Studium odborné literatury a právních norem vztahujících se k tématu
2. Analýza zjištěních informací
3. Zhodnocení zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod
2. Literární rešerše
3. Teoretická část
4. Praktická část
5. Závěr
6. Literatura
Summary a keywords v anglickém jazyce
Seznam použitých zdrojů
Seznam obrázků a tabulek
Seznam příloh
Přílohy
Seznam doporučené literatury
Hulmák a kol. (2014). Občanský zákoník V. Závazkové právo. Obecná část (\S{} 1721-2054). Komentář. Praha: C. H. Beck.
Chudomelová, Z., Beran, M., Jadrný, V., Němečková, Š., & Novák, J. (2016). Zákon o elektronických komunikacích. Komentář. Praha: Wolters Kluwer.
Vítová, B. (2016). Zákon o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Komentář. Praha: Wolters Kluwer.
Reich, N., Micklitz H. W., Rott, P. (2014). European Consumer Law: Second edition (Ius Communitatis). Intersentia.
Zákon č. 127/2005 Sb., zákon o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 634/1992 Sb., zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Seznam doporučené literatury
Hulmák a kol. (2014). Občanský zákoník V. Závazkové právo. Obecná část (\S{} 1721-2054). Komentář. Praha: C. H. Beck.
Chudomelová, Z., Beran, M., Jadrný, V., Němečková, Š., & Novák, J. (2016). Zákon o elektronických komunikacích. Komentář. Praha: Wolters Kluwer.
Vítová, B. (2016). Zákon o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Komentář. Praha: Wolters Kluwer.
Reich, N., Micklitz H. W., Rott, P. (2014). European Consumer Law: Second edition (Ius Communitatis). Intersentia.
Zákon č. 127/2005 Sb., zákon o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 634/1992 Sb., zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.