Hlavním cílem diplomové práce je definovat kvalitu obuvi v kontextu značky kvality Komfortní obuv. Další cíl spočívá ve zjištění pozice a vnímání dané značky na úrovni spotřebitelů, ale i jejích současných a potenciálních držitelů. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část definuje nejdůležitější pojmy související s kvalitou obuvi a značkou kvality Komfortní obuv. Popisuje také současný trh obuvi a nejdůležitější organizace s obuví spojené. Praktická část byla vytvořena na základě kvantitativního marketingového výzkumu. Byla použita metoda online dotazování na úrovni spotřebitelů, držitelů značky kvality Komfortní obuv a ostatních prodejců obuvi - potenciálních držitelů značky. Výsledky průzkumů doplňuje vyjádření garanta značky České obuvnické a kožedělné asociace.
Anotace v angličtině
The main goal of the diploma thesis is to define the quality of footwear in the context of quality brand Comfortable Footwear. Another aim of the thesis is to find out the position and perception of the given brand at the level of consumers as well as its current and potential owners of the brand.
The thesis consists of theoretical and practical parts. The theoretical part defines the most important terms related to the quality of footwear and the quality brand Comfortable Footwear. It also describes the current shoe market and the most important footwear organizations involved. The practical part has been created on the basis of quantitative marketing research. The online poll method was applied. Consumers and owners of the quality brand Comfortable Footwear and other shoe dealers - potential brand owners. The survey results are complemented by the statement of the Czech Footwear and Leather Association guarantor.
Klíčová slova
Kvalita, značka, Národní politika kvality, Program Česká kvalita, obuv, značka kvality "Komfortní obuv", trh obuvi.
Hlavním cílem diplomové práce je definovat kvalitu obuvi v kontextu značky kvality Komfortní obuv. Další cíl spočívá ve zjištění pozice a vnímání dané značky na úrovni spotřebitelů, ale i jejích současných a potenciálních držitelů. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část definuje nejdůležitější pojmy související s kvalitou obuvi a značkou kvality Komfortní obuv. Popisuje také současný trh obuvi a nejdůležitější organizace s obuví spojené. Praktická část byla vytvořena na základě kvantitativního marketingového výzkumu. Byla použita metoda online dotazování na úrovni spotřebitelů, držitelů značky kvality Komfortní obuv a ostatních prodejců obuvi - potenciálních držitelů značky. Výsledky průzkumů doplňuje vyjádření garanta značky České obuvnické a kožedělné asociace.
Anotace v angličtině
The main goal of the diploma thesis is to define the quality of footwear in the context of quality brand Comfortable Footwear. Another aim of the thesis is to find out the position and perception of the given brand at the level of consumers as well as its current and potential owners of the brand.
The thesis consists of theoretical and practical parts. The theoretical part defines the most important terms related to the quality of footwear and the quality brand Comfortable Footwear. It also describes the current shoe market and the most important footwear organizations involved. The practical part has been created on the basis of quantitative marketing research. The online poll method was applied. Consumers and owners of the quality brand Comfortable Footwear and other shoe dealers - potential brand owners. The survey results are complemented by the statement of the Czech Footwear and Leather Association guarantor.
Klíčová slova
Kvalita, značka, Národní politika kvality, Program Česká kvalita, obuv, značka kvality "Komfortní obuv", trh obuvi.
Cíl práce:
Diplomová práce představí téma kvality v aplikaci na obuvnické produkty. Budou vymezeny základní legislativní a normativní požadavky na obuv. Pozornost bude věnována rovněž nové značce kvality zahrnuté do programu Česká kvalita "Komfortní obuv". Dotazníkové šetření přinese pohled spotřebitelů na kvalitu obuvi a značky kvality, umožňující odlišit kvalitní obuvnické produkty. Spotřebitelské šetření bude doplněno o postoje výrobců (držitelů značky), prodejců obuvi i České obuvnické a kožedělné asociace.
Metodický postup:
Studium odborné literatury, legislativních a normativních požadavků
Zpracování literární rešerše
Dotazníkové šetření
Kvalita obuvi z pohledu spotřebitelů, výrobců a prodejců (analýzy)
Formulace závěrů
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastních průzkumů. 5. Závěr. 6. Seznam literatury. 7. Summary. 8. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Diplomová práce představí téma kvality v aplikaci na obuvnické produkty. Budou vymezeny základní legislativní a normativní požadavky na obuv. Pozornost bude věnována rovněž nové značce kvality zahrnuté do programu Česká kvalita "Komfortní obuv". Dotazníkové šetření přinese pohled spotřebitelů na kvalitu obuvi a značky kvality, umožňující odlišit kvalitní obuvnické produkty. Spotřebitelské šetření bude doplněno o postoje výrobců (držitelů značky), prodejců obuvi i České obuvnické a kožedělné asociace.
Metodický postup:
Studium odborné literatury, legislativních a normativních požadavků
Zpracování literární rešerše
Dotazníkové šetření
Kvalita obuvi z pohledu spotřebitelů, výrobců a prodejců (analýzy)
Formulace závěrů
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastních průzkumů. 5. Závěr. 6. Seznam literatury. 7. Summary. 8. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Dostálová, M., Tomanová, E. (n. d.) Průvodce spotřebitele. Značky a informace na obuvi a textilu. Praha: Sdružení českých spotřebitelů.
Kotler, P. & Armstrong, G. (2003). Marketing. Praha: Grada.
Larsen, Christian. (2005). Zdravá chůze po celý život. Olomouc: Poznání.
Pašiaková, T., Samsonek, J. & Dostálová, M. (n. d.). Požadavky na kvalitu bezpečnost a zdravotní nezávadnost obuvi. Zlín: ITC.
Štýbrová, M. (2009). Boty, botky, botičky. Praha: Nakladatelství Lidové noviny
Veber, J. (2007). Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. Praha: Grada.
ČSN 79 5600 Obuv - Požadavky a metody zkoušení (2005). Praha: Český normalizační institut.
www.itc.cz
www.coka.cz
Seznam doporučené literatury
Dostálová, M., Tomanová, E. (n. d.) Průvodce spotřebitele. Značky a informace na obuvi a textilu. Praha: Sdružení českých spotřebitelů.
Kotler, P. & Armstrong, G. (2003). Marketing. Praha: Grada.
Larsen, Christian. (2005). Zdravá chůze po celý život. Olomouc: Poznání.
Pašiaková, T., Samsonek, J. & Dostálová, M. (n. d.). Požadavky na kvalitu bezpečnost a zdravotní nezávadnost obuvi. Zlín: ITC.
Štýbrová, M. (2009). Boty, botky, botičky. Praha: Nakladatelství Lidové noviny
Veber, J. (2007). Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. Praha: Grada.
ČSN 79 5600 Obuv - Požadavky a metody zkoušení (2005). Praha: Český normalizační institut.
www.itc.cz
www.coka.cz