Cílem bakalářské práce bylo charakterizovat přínos funkčních potravin pro lidské zdraví a formulovat efektivní postup při zavádění funkčních potravin na regionální trh potravin při využití nástrojů marketingového mixu.
Pro zhotovení práce bylo provedeno dotazníkové šetření, které mělo za úkol zjistit, zda obyvatelé znají funkční potraviny. Díky tomu bylo zjištěno, že většina obyvatel nezná pojem funkční potraviny a jejich vliv na zdraví. Na základě těchto dat bylo navrženo řešení, jak spotřebitele informovat o těchto potravinách a jejich zvýšení spotřeby.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis was to characterize the contribution of functional foods to human health and to formulate an effective procedure for introducing functional foods into the regional food market using marketing mix tools.
A questionnaire survey was carried out for the thesis to determine whether the inhabitants knew functional foods. As a result, it was found that the majority of the population do not know the concept of functional foods and their health effects. Based on this data, a solution was proposed to inform people about these foods and how to increase their sales.
Klíčová slova
funkční potraviny, marketingový mix, spotřební trh
Klíčová slova v angličtině
functional foods, marketing mix, consumer market
Rozsah průvodní práce
61 s. (67303 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce bylo charakterizovat přínos funkčních potravin pro lidské zdraví a formulovat efektivní postup při zavádění funkčních potravin na regionální trh potravin při využití nástrojů marketingového mixu.
Pro zhotovení práce bylo provedeno dotazníkové šetření, které mělo za úkol zjistit, zda obyvatelé znají funkční potraviny. Díky tomu bylo zjištěno, že většina obyvatel nezná pojem funkční potraviny a jejich vliv na zdraví. Na základě těchto dat bylo navrženo řešení, jak spotřebitele informovat o těchto potravinách a jejich zvýšení spotřeby.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis was to characterize the contribution of functional foods to human health and to formulate an effective procedure for introducing functional foods into the regional food market using marketing mix tools.
A questionnaire survey was carried out for the thesis to determine whether the inhabitants knew functional foods. As a result, it was found that the majority of the population do not know the concept of functional foods and their health effects. Based on this data, a solution was proposed to inform people about these foods and how to increase their sales.
Klíčová slova
funkční potraviny, marketingový mix, spotřební trh
Klíčová slova v angličtině
functional foods, marketing mix, consumer market
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude charakterizovat přínos funkčních potravin pro lidské zdraví a formulovat efektivní postup při zavádění funkčních potravin na regionální trh potravin při využití nástrojů marketingového mixu. V dotazníkovém šetření se zaměřit na spotřebitelské preference, povědomí spotřebitelů o funkčních potravinách a jejich spontánní znalost. \\
Metodický postup:\\
1. Studium teoretických pojmů řešeného problému.\\
3. Definice problému a realizace dotazníkového šetření na regionálním trhu.\\
4. Zpracování dat a jejich interpretace.\\
5. Závěr a doporučení pro praxi.\\
Struktura a forma diplomové práce bude odpovídat požadavkům vyplývajících z opatření děkana ZF JU na závěrečné práce.\\
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude charakterizovat přínos funkčních potravin pro lidské zdraví a formulovat efektivní postup při zavádění funkčních potravin na regionální trh potravin při využití nástrojů marketingového mixu. V dotazníkovém šetření se zaměřit na spotřebitelské preference, povědomí spotřebitelů o funkčních potravinách a jejich spontánní znalost. \\
Metodický postup:\\
1. Studium teoretických pojmů řešeného problému.\\
3. Definice problému a realizace dotazníkového šetření na regionálním trhu.\\
4. Zpracování dat a jejich interpretace.\\
5. Závěr a doporučení pro praxi.\\
Struktura a forma diplomové práce bude odpovídat požadavkům vyplývajících z opatření děkana ZF JU na závěrečné práce.\\
Seznam doporučené literatury
HEASMAN, Michael a Julian MELLENTIN. The functional foods revolution: healthy people, healthy profits?. London: Earthscan, 2001, xxii, 313 p. ISBN 18-538-3687-7.\\
KALAČ, P. Funkční potraviny - kroky ke zdraví. 1. vyd. Č. Budějovice: DONA, 2003.
ISBN 80-7322-029-6 : 95.00\\
SKOŘEPA, L., A KOL. Regionální trh potravin. 1. vydání České Budějovice: JIH České Budějovice, 2009. 196 s. ISBN 978-80-86266-18-3\\
Trommsdorff, V., Steinhoff, F. Marketing inovací. C.H. Beck. Praha: 2009
ISBN 978-80-7400-092-8\\
Kotler, P., Wong, V., Saunders, J., Armstrong, G. Moderní marketing. Grada Publishing a.s. Praha: 2007. ISBN: 978-80-247-1545-2\\
KOUDELKA, Jan. Spotřební chování. 1. vydání. Praha: Oeconomica, 2010. 158 s.
ISBN 978-80-245-1698-1\\
KVASNIČKOVÁ, Alexandra. Sacharidy pro funkční potraviny: probiotika - prebiotika - symbiotika. 1. vyd. Praha: ÚZPI-Ústav zemědělských a potravinářských informací, 2000, 81 s. ISBN 80-727-1001-X.\\
Seznam doporučené literatury
HEASMAN, Michael a Julian MELLENTIN. The functional foods revolution: healthy people, healthy profits?. London: Earthscan, 2001, xxii, 313 p. ISBN 18-538-3687-7.\\
KALAČ, P. Funkční potraviny - kroky ke zdraví. 1. vyd. Č. Budějovice: DONA, 2003.
ISBN 80-7322-029-6 : 95.00\\
SKOŘEPA, L., A KOL. Regionální trh potravin. 1. vydání České Budějovice: JIH České Budějovice, 2009. 196 s. ISBN 978-80-86266-18-3\\
Trommsdorff, V., Steinhoff, F. Marketing inovací. C.H. Beck. Praha: 2009
ISBN 978-80-7400-092-8\\
Kotler, P., Wong, V., Saunders, J., Armstrong, G. Moderní marketing. Grada Publishing a.s. Praha: 2007. ISBN: 978-80-247-1545-2\\
KOUDELKA, Jan. Spotřební chování. 1. vydání. Praha: Oeconomica, 2010. 158 s.
ISBN 978-80-245-1698-1\\
KVASNIČKOVÁ, Alexandra. Sacharidy pro funkční potraviny: probiotika - prebiotika - symbiotika. 1. vyd. Praha: ÚZPI-Ústav zemědělských a potravinářských informací, 2000, 81 s. ISBN 80-727-1001-X.\\