Bakalářská práce se zabývá dětmi se sluchovým postižením v předškolním období. Teoretická část se věnuje anatomii a fyziologii sluchového ústrojí, vymezuje pojmy sluchové postižení a reedukace sluchu. Cílem práce je navrhnout zásobník her a činností vhodných pro reedukaci sluchu u dětí se sluchovým postižením. V praktické části jsou popsané reakce dětí na vybrané činnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with children with hearing impairment in the preschool period. The theoretical part deals with the anatomy and physiology of the auditory system, defines the terms of hearing impairment and reeducation of hearing. The aim of the work is to design a game magazine and activities suitable for reeducation of hearing in children with hearing impairment. The practical part describes children's reactions to selected activities.
Klíčová slova
sluchové postižení, reedukace sluchu
Klíčová slova v angličtině
hearing impairment, reeducation of hearing impairmet
Rozsah průvodní práce
66 s.(86 448 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá dětmi se sluchovým postižením v předškolním období. Teoretická část se věnuje anatomii a fyziologii sluchového ústrojí, vymezuje pojmy sluchové postižení a reedukace sluchu. Cílem práce je navrhnout zásobník her a činností vhodných pro reedukaci sluchu u dětí se sluchovým postižením. V praktické části jsou popsané reakce dětí na vybrané činnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with children with hearing impairment in the preschool period. The theoretical part deals with the anatomy and physiology of the auditory system, defines the terms of hearing impairment and reeducation of hearing. The aim of the work is to design a game magazine and activities suitable for reeducation of hearing in children with hearing impairment. The practical part describes children's reactions to selected activities.
Klíčová slova
sluchové postižení, reedukace sluchu
Klíčová slova v angličtině
hearing impairment, reeducation of hearing impairmet
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je navrhnout soubor her a činností pro rozvoj sluchového vnímání u dětí se sluchovým postižením. Následně analyzovat vybrané hry ze souboru v praxi. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se bude zabývat popisem sluchového postižení jeho diagnostikou a důsledky u dětí v předškolním období. Dále se zaměří na kompenzační pomůcky, specifika ve vývoji sluchu a reedukaci sluchu. Praktická část bude věnována kvalitativnímu výzkumu.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je navrhnout soubor her a činností pro rozvoj sluchového vnímání u dětí se sluchovým postižením. Následně analyzovat vybrané hry ze souboru v praxi. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se bude zabývat popisem sluchového postižení jeho diagnostikou a důsledky u dětí v předškolním období. Dále se zaměří na kompenzační pomůcky, specifika ve vývoji sluchu a reedukaci sluchu. Praktická část bude věnována kvalitativnímu výzkumu.
Seznam doporučené literatury
1) HORÁKOVÁ, Radka. Sluchové postižení: úvod do surdopedie. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0084-0.\\
2) HOUDKOVÁ, Zuzana. Sluchové postižení u dětí - komplexní péče. Praha: Triton, 2005. ISBN 80-7254-623-6.\\
3) JANOTOVÁ, Naděžda. Reedukace sluchu sluchově postižených dětí v předškolním věku. Praha: Septima, 1996. ISBN 80-85801-90-6.\\
4) JUNGWIRTHOVÁ, Iva. Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0944-7.\\
5) NOSKOVÁ, Milena. Produkce řeči u zdravého dítěte a u dítěte prelingválně neslyšícího po kochleární implantaci. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2013. ISBN 978-80-7394-439-1.\\
6) MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina. Péče o dítě s postižením sluchu. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5034-7.\\
7) PULDA, Miloš. Sluchová výchova u sluchově postižených dětí. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1999, 104 s. ISBN 80-210-2077-6.\\
8) ROUČKOVÁ, Jarmila. Cvičení a hry pro děti se sluchovým postižením: praktické návody a důležité informace. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-932-3.
Seznam doporučené literatury
1) HORÁKOVÁ, Radka. Sluchové postižení: úvod do surdopedie. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0084-0.\\
2) HOUDKOVÁ, Zuzana. Sluchové postižení u dětí - komplexní péče. Praha: Triton, 2005. ISBN 80-7254-623-6.\\
3) JANOTOVÁ, Naděžda. Reedukace sluchu sluchově postižených dětí v předškolním věku. Praha: Septima, 1996. ISBN 80-85801-90-6.\\
4) JUNGWIRTHOVÁ, Iva. Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0944-7.\\
5) NOSKOVÁ, Milena. Produkce řeči u zdravého dítěte a u dítěte prelingválně neslyšícího po kochleární implantaci. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2013. ISBN 978-80-7394-439-1.\\
6) MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina. Péče o dítě s postižením sluchu. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5034-7.\\
7) PULDA, Miloš. Sluchová výchova u sluchově postižených dětí. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1999, 104 s. ISBN 80-210-2077-6.\\
8) ROUČKOVÁ, Jarmila. Cvičení a hry pro děti se sluchovým postižením: praktické návody a důležité informace. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-932-3.