Tématem bakalářské práce je výuka pravopisu na druhém stupni základních škol. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část, jejímž cílem je zjistit současný stav pravopisných znalostí žáků základních škol. Teoretická část bude věnována vybraným pravopisným příručkám, historii, vývoji a dělení českého pravopisu. Součástí teoretické části bude pojednání o výuce pravopisu na druhém stupni základních škol. Kapitoly se budou věnovat učivu v jednotlivých ročnících druhého stupně, na základě RVP a učebnic, které žáci používají. Praktická část bude založena na analýze pravopisných cvičení, která budou vypracována žáky 2. stupně ZŠ. Na základě vyhodnocení cvičení budou popsány nejčastější pravopisné chyby, kterých se žáci dopouštějí.
Anotace v angličtině
The theme of bachelor's work is teaching spelling in the second grade of elementary school. The work will be divided into theoretical and practical part. The aim is to establish the current state of spelling knowledge of pupils in elementary schools. The theoretical part will be devoted to selected manuals of spelling, history, development and division of the Czech spelling. The theoretical part will study spelling of pupils in the second grade of elementary schools. The chapter will be devoted to the subject matter in the various grades of the second degree, on the basis of the FEP (the framework educational programme) and textbooks that pupils use. The practical part will be based on the analysis of the spelling exercises, which will be developed by the pupils of the second grade of elementary schools. On the basis of the evaluation ofthe exercise will be described the most common spelling mistakes made by pupils.
Klíčová slova
pravopis, český jazyk, pravopisná cvičení, pravopisné učivo, pravopisné chyby
Tématem bakalářské práce je výuka pravopisu na druhém stupni základních škol. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část, jejímž cílem je zjistit současný stav pravopisných znalostí žáků základních škol. Teoretická část bude věnována vybraným pravopisným příručkám, historii, vývoji a dělení českého pravopisu. Součástí teoretické části bude pojednání o výuce pravopisu na druhém stupni základních škol. Kapitoly se budou věnovat učivu v jednotlivých ročnících druhého stupně, na základě RVP a učebnic, které žáci používají. Praktická část bude založena na analýze pravopisných cvičení, která budou vypracována žáky 2. stupně ZŠ. Na základě vyhodnocení cvičení budou popsány nejčastější pravopisné chyby, kterých se žáci dopouštějí.
Anotace v angličtině
The theme of bachelor's work is teaching spelling in the second grade of elementary school. The work will be divided into theoretical and practical part. The aim is to establish the current state of spelling knowledge of pupils in elementary schools. The theoretical part will be devoted to selected manuals of spelling, history, development and division of the Czech spelling. The theoretical part will study spelling of pupils in the second grade of elementary schools. The chapter will be devoted to the subject matter in the various grades of the second degree, on the basis of the FEP (the framework educational programme) and textbooks that pupils use. The practical part will be based on the analysis of the spelling exercises, which will be developed by the pupils of the second grade of elementary schools. On the basis of the evaluation ofthe exercise will be described the most common spelling mistakes made by pupils.
Klíčová slova
pravopis, český jazyk, pravopisná cvičení, pravopisné učivo, pravopisné chyby
Tématem bakalářské práce je výuka pravopisu na druhém stupni základních škol. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část, jejímž cílem je zjistit současný stav pravopisných znalostí žáků základních škol. Teoretická část bude věnována vybraným pravopisným příručkám, historii, vývoji a dělení českého pravopisu. Součástí teoretické části bude pojednání o výuce pravopisu na druhém stupni základních škol. Kapitoly se budou věnovat učivu v jednotlivých ročnících druhého stupně, na základě RVP a učebnic, které žáci používají. Praktická část bude založena na analýze pravopisných cvičení, která budou vypracována žáky 2. st. ZŠ. Na základě vyhodnocení cvičení budou popsány nejčastější pravopisné chyby, kterých se žáci dopouštějí.
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce je výuka pravopisu na druhém stupni základních škol. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část, jejímž cílem je zjistit současný stav pravopisných znalostí žáků základních škol. Teoretická část bude věnována vybraným pravopisným příručkám, historii, vývoji a dělení českého pravopisu. Součástí teoretické části bude pojednání o výuce pravopisu na druhém stupni základních škol. Kapitoly se budou věnovat učivu v jednotlivých ročnících druhého stupně, na základě RVP a učebnic, které žáci používají. Praktická část bude založena na analýze pravopisných cvičení, která budou vypracována žáky 2. st. ZŠ. Na základě vyhodnocení cvičení budou popsány nejčastější pravopisné chyby, kterých se žáci dopouštějí.
Seznam doporučené literatury
Behún, D. a P. Behún. Pište správně česky: poradna šílených korektorů. Nové, rozšířené vydání. Brno: Zoner Press, 2015.
Čechová, M. a V. Styblík. Čeština a její vyučování. Praha: SPN, 1998.
Čechová, M. a V. Styblík. Didaktika češtiny. Praha: SPN, 1989.
Grepl, M. a kol. Příruční mluvnice češtiny. Praha: Lidové noviny, 2008.
Hauser, P.; Klímová, K.; Kneselová, H.; Martinec, I.: Didaktika českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ. Brno: Masarykova univerzita, 2007.
Pravdová, M. a I. Svobodová, ed. Akademická příručka českého jazyka. Praha: Academia, 2014.
Seznam doporučené literatury
Behún, D. a P. Behún. Pište správně česky: poradna šílených korektorů. Nové, rozšířené vydání. Brno: Zoner Press, 2015.
Čechová, M. a V. Styblík. Čeština a její vyučování. Praha: SPN, 1998.
Čechová, M. a V. Styblík. Didaktika češtiny. Praha: SPN, 1989.
Grepl, M. a kol. Příruční mluvnice češtiny. Praha: Lidové noviny, 2008.
Hauser, P.; Klímová, K.; Kneselová, H.; Martinec, I.: Didaktika českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ. Brno: Masarykova univerzita, 2007.
Pravdová, M. a I. Svobodová, ed. Akademická příručka českého jazyka. Praha: Academia, 2014.