V rámci bakalářské práce byl navržen výukový a osvětový program na téma Chov psa domácího. Zároveň byly ověřeny znalosti tohoto tématu u žáků 9. tříd základních škol. Otestováno bylo celkem 157 žáků z pěti škol a jednoho víceletého gymnázia v Jihočeském kraji. Účastníci byli testováni prostřednictvím nestandardizovaného didaktického testu. Účinnost výukového programu byla navíc ověřena ve dvou devátých třídách základních škol a v jedné třídě víceletého gymnázia pomocí systému pretest - posttest, kdy žáci dostali stejný test před absolvováním výukového programu, a přibližně dva týdny po něm. Z výsledků práce je patrné, že žáci mají základní povědomí o chovu psa domácího, ale absolvováním výukového programu došlo k viditelnému prohloubení znalostí.
Anotace v angličtině
In the framework of the bachelor thesis, an educational program on the topic of a domestic dog breeding was designed. At the same time, the knowledge of this topic was verified by pupils of the 9th grade of primary schools. A total of 157 pupils from five schools and one multi-year grammar school in South Bohemia was tested. Participants were tested through a non-standardized didactic test. Moreover, the effectiveness of the training program was verified in two ninth grade of primary schools and in one class of a multi-year grammar school using a pretest system - posttest, so the pupils were given a test before and after about two weeks. From the results of the work is clear that pupils have a basic awareness of the domestic dog breeding, but after the completion of the teaching program, there has been seen a visible improvement in their knowledge.
Klíčová slova
základní škola, chov psa domácího, pes domácí, domestikace, péče o psa domácího, základní anatomie psa domácího, didaktické testy, výukový program, Jihočeský kraj
Klíčová slova v angličtině
primary school, domestic dog breeding, domestic dog, domestication, dog care, basic anatomy of domesctic dog, didactic tests, educational program, South Bohemian Region
Rozsah průvodní práce
48
Jazyk
CZ
Anotace
V rámci bakalářské práce byl navržen výukový a osvětový program na téma Chov psa domácího. Zároveň byly ověřeny znalosti tohoto tématu u žáků 9. tříd základních škol. Otestováno bylo celkem 157 žáků z pěti škol a jednoho víceletého gymnázia v Jihočeském kraji. Účastníci byli testováni prostřednictvím nestandardizovaného didaktického testu. Účinnost výukového programu byla navíc ověřena ve dvou devátých třídách základních škol a v jedné třídě víceletého gymnázia pomocí systému pretest - posttest, kdy žáci dostali stejný test před absolvováním výukového programu, a přibližně dva týdny po něm. Z výsledků práce je patrné, že žáci mají základní povědomí o chovu psa domácího, ale absolvováním výukového programu došlo k viditelnému prohloubení znalostí.
Anotace v angličtině
In the framework of the bachelor thesis, an educational program on the topic of a domestic dog breeding was designed. At the same time, the knowledge of this topic was verified by pupils of the 9th grade of primary schools. A total of 157 pupils from five schools and one multi-year grammar school in South Bohemia was tested. Participants were tested through a non-standardized didactic test. Moreover, the effectiveness of the training program was verified in two ninth grade of primary schools and in one class of a multi-year grammar school using a pretest system - posttest, so the pupils were given a test before and after about two weeks. From the results of the work is clear that pupils have a basic awareness of the domestic dog breeding, but after the completion of the teaching program, there has been seen a visible improvement in their knowledge.
Klíčová slova
základní škola, chov psa domácího, pes domácí, domestikace, péče o psa domácího, základní anatomie psa domácího, didaktické testy, výukový program, Jihočeský kraj
Klíčová slova v angličtině
primary school, domestic dog breeding, domestic dog, domestication, dog care, basic anatomy of domesctic dog, didactic tests, educational program, South Bohemian Region
Zásady pro vypracování
Na základě studia odborné literatury vypracovat rešeršní část práce na téma chov psa - domestikace, péče o psa, rozdělení a přehled plemen psů, kontakt dětí a psů a další relevantní témata vázající se k tematice práce.\\
Vlastní výzkum - navržení a realizace dotazníkového šetření na dané téma v prostředí druhého stupně základních škol (výběr vhodného ročníku, škol - počet bude konzultován s vedoucím BP).\\
Vytvoření návrhu výukového programu vázaného k tématu práce.\\
Vyhodnocení a statistické zpracování získaných výsledků, diskuze a závěry práce.\\
Bakalářská práce bude členěna do obvyklých kapitol. Veškeré postupy řešení bakalářské práce budou konzultovány s vedoucí bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
Na základě studia odborné literatury vypracovat rešeršní část práce na téma chov psa - domestikace, péče o psa, rozdělení a přehled plemen psů, kontakt dětí a psů a další relevantní témata vázající se k tematice práce.\\
Vlastní výzkum - navržení a realizace dotazníkového šetření na dané téma v prostředí druhého stupně základních škol (výběr vhodného ročníku, škol - počet bude konzultován s vedoucím BP).\\
Vytvoření návrhu výukového programu vázaného k tématu práce.\\
Vyhodnocení a statistické zpracování získaných výsledků, diskuze a závěry práce.\\
Bakalářská práce bude členěna do obvyklých kapitol. Veškeré postupy řešení bakalářské práce budou konzultovány s vedoucí bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
\begin{quote}
Chlopčíková M., 2014: Interaktivní edukačně preventivní program jako efektivní prostředek prevence při kontaktu dětí a psů. In.: Denisa
Šoltésová (Ed.), Michaela Skyba (Ed.), Juraj Ferko (Ed.).
Aktivity a terapie s asistenciou psov - výskum jako východicko dobrej praxe. Konferencia s medzinárodnou účasťou 2.-3. máj 2014, Prešovská univerzita v Prešově, Štrbské Pleso, s. 26-35.
Skutil M., 2011: Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Portál Praha.
Verhoef E., 2005: Chov psů. Rebo Productions Dobřejovice.
Verhoef - Verhallen E., 2014: Psi. Velký atlas plemen. Rebo Productions Dobřejovice.
Ostatní odborná literatura
\end{quote}
Seznam doporučené literatury
\begin{quote}
Chlopčíková M., 2014: Interaktivní edukačně preventivní program jako efektivní prostředek prevence při kontaktu dětí a psů. In.: Denisa
Šoltésová (Ed.), Michaela Skyba (Ed.), Juraj Ferko (Ed.).
Aktivity a terapie s asistenciou psov - výskum jako východicko dobrej praxe. Konferencia s medzinárodnou účasťou 2.-3. máj 2014, Prešovská univerzita v Prešově, Štrbské Pleso, s. 26-35.
Skutil M., 2011: Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Portál Praha.
Verhoef E., 2005: Chov psů. Rebo Productions Dobřejovice.
Verhoef - Verhallen E., 2014: Psi. Velký atlas plemen. Rebo Productions Dobřejovice.