V rámci bakalářské práce byl navržen výukový program na téma myslivost a byly ověřovány znalosti žáků devátých tříd základních škol o dané problematice. Na testování spolupracovalo celkem 196 žáků ze sedmi škol Jihočeského kraje. Respondenti byli testováni formou nestandardizovaného didaktického testu. Efektivita výukového programu byla navíc ověřena na základě systému pretest - posttest (test před a po absolvování výukového programu) ve třech devátých třídách základních škol. Z výsledků práce je patrné, že žáci základní povědomí o myslivosti mají a absolvováním výukového programu došlo ještě k jejich rozšíření.
Annotation in English
In this theses there was suggested the learning program covering the topic of gamekeeping and pupils of the ninth grade of the elementary school were tested on this topic. In total 196 pupils from 7 elementary schools from the South Bohemian region took part of the testing. The test had a form of non-standardized didactical test. The test efficiency was checked by the system of pretests and posttests (pupils took the best before and after the learning programme) in three different elementary school classes. The results show that pupils have a basic knowledge of gamekeeping and that the participation in the learning programme broadened this knowledge even further.
Keywords
základní škola, myslivost, didaktické testy, výukový program, Jihočeský kraj
Keywords in English
elementary school, gamekeeping, didactical tests, learning programme, South Bohemian region
Length of the covering note
67 s. (132 648 znaků)
Language
CZ
Annotation
V rámci bakalářské práce byl navržen výukový program na téma myslivost a byly ověřovány znalosti žáků devátých tříd základních škol o dané problematice. Na testování spolupracovalo celkem 196 žáků ze sedmi škol Jihočeského kraje. Respondenti byli testováni formou nestandardizovaného didaktického testu. Efektivita výukového programu byla navíc ověřena na základě systému pretest - posttest (test před a po absolvování výukového programu) ve třech devátých třídách základních škol. Z výsledků práce je patrné, že žáci základní povědomí o myslivosti mají a absolvováním výukového programu došlo ještě k jejich rozšíření.
Annotation in English
In this theses there was suggested the learning program covering the topic of gamekeeping and pupils of the ninth grade of the elementary school were tested on this topic. In total 196 pupils from 7 elementary schools from the South Bohemian region took part of the testing. The test had a form of non-standardized didactical test. The test efficiency was checked by the system of pretests and posttests (pupils took the best before and after the learning programme) in three different elementary school classes. The results show that pupils have a basic knowledge of gamekeeping and that the participation in the learning programme broadened this knowledge even further.
Keywords
základní škola, myslivost, didaktické testy, výukový program, Jihočeský kraj
Keywords in English
elementary school, gamekeeping, didactical tests, learning programme, South Bohemian region
Research Plan
Na základě studia odborné literatury vypracovat rešeršní část práce na téma myslivost a další relevantní témata vázající se k tematice práce.\\
Vlastní výzkum - navržení a realizace dotazníkového šetření na dané téma v prostředí druhého stupně základních škol (výběr vhodného ročníku, škol - počet bude konzultován s vedoucím BP).\\
Vytvoření návrhu výukového programu vázaného k tématu práce.\\
Vyhodnocení a statistické zpracování získaných výsledků, diskuze a závěry práce.\\
Bakalářská práce bude členěna do obvyklých kapitol. Veškeré postupy řešení bakalářské práce budou konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
Research Plan
Na základě studia odborné literatury vypracovat rešeršní část práce na téma myslivost a další relevantní témata vázající se k tematice práce.\\
Vlastní výzkum - navržení a realizace dotazníkového šetření na dané téma v prostředí druhého stupně základních škol (výběr vhodného ročníku, škol - počet bude konzultován s vedoucím BP).\\
Vytvoření návrhu výukového programu vázaného k tématu práce.\\
Vyhodnocení a statistické zpracování získaných výsledků, diskuze a závěry práce.\\
Bakalářská práce bude členěna do obvyklých kapitol. Veškeré postupy řešení bakalářské práce budou konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
Recommended resources
\begin{quote}
ANDRESKA J., ANDRESKOVÁ, E. Tisíc let myslivosti. Nakladatelství TINA, Vimperk 1993, 439 s.
ČERVENÝ, Jaroslav a kol. Encyklopedie myslivosti. 1. vyd. Praha: Ottovo nakladatelství - Cesty, 2004, 591 s. ISBN 8071819018
HELL, Pavel, HROMAS, Josef. Nová příručka myslivce. 2. aktualizované vyd. Bratislava, 2004, 280 s. ISBN 8007013032
ŠTĚPÁNEK, Zdeněk. Základy znalostí z myslivosti. Nově přepracované vyd. Praha: PENZUM, 2001. 277 s. ISBN 8023841165
VACH M., a kol. Myslivost. Nakladatelství Silvestris, Uhlířské Janovice. 1999, 265 s.
Ostatní odborná literatura
\end{quote}
Recommended resources
\begin{quote}
ANDRESKA J., ANDRESKOVÁ, E. Tisíc let myslivosti. Nakladatelství TINA, Vimperk 1993, 439 s.
ČERVENÝ, Jaroslav a kol. Encyklopedie myslivosti. 1. vyd. Praha: Ottovo nakladatelství - Cesty, 2004, 591 s. ISBN 8071819018
HELL, Pavel, HROMAS, Josef. Nová příručka myslivce. 2. aktualizované vyd. Bratislava, 2004, 280 s. ISBN 8007013032
ŠTĚPÁNEK, Zdeněk. Základy znalostí z myslivosti. Nově přepracované vyd. Praha: PENZUM, 2001. 277 s. ISBN 8023841165
VACH M., a kol. Myslivost. Nakladatelství Silvestris, Uhlířské Janovice. 1999, 265 s.