Diplomová práce se zabývá vysokoškolskou přípravou studentů oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ v oblasti zvládání kázeňských problémů žáků. Jejím cílem je analyzovat současný stav výuky v této oblasti, zjistit pohled studentů na jejich přípravu a prostřednictvím návrhů řešení dané problematiky stanovit možnosti, jak aktuální situaci v rámci výuky zlepšit a pregraduální přípravu budoucích učitelů zefektivnit. Tato práce je součástí projektu GAJU 154/2016/S "Připravenost studentů a čerstvých absolventů PF JU na řešení výchovných problémů žáků".
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the university education of future Primary School teachers in the area of coping with the pupils' discipline problems. Its aim is to analyse the current state of teaching in this field, to find out the students' perspective on their preparation and to propose ways of solving the current situation within the Framework of future Primary School teachers' preparation and its effectiveness. This work is partnof the University project GAJU 154/2016/S "Preparedness of students and fresh graduates from Faculty of Education of South Bohemian University for solving educational problems of pupils".
Klíčová slova
pregraduální příprava, učitelství pro 1. stupeň ZŠ, kázeň, kázeňské problémy, nekázeň, začínající učitel
Klíčová slova v angličtině
pre-graduate preparation, teacher training for primary schools, discipline, disciplinary problems, indiscipline, beginning teacher
Rozsah průvodní práce
107 str.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vysokoškolskou přípravou studentů oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ v oblasti zvládání kázeňských problémů žáků. Jejím cílem je analyzovat současný stav výuky v této oblasti, zjistit pohled studentů na jejich přípravu a prostřednictvím návrhů řešení dané problematiky stanovit možnosti, jak aktuální situaci v rámci výuky zlepšit a pregraduální přípravu budoucích učitelů zefektivnit. Tato práce je součástí projektu GAJU 154/2016/S "Připravenost studentů a čerstvých absolventů PF JU na řešení výchovných problémů žáků".
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the university education of future Primary School teachers in the area of coping with the pupils' discipline problems. Its aim is to analyse the current state of teaching in this field, to find out the students' perspective on their preparation and to propose ways of solving the current situation within the Framework of future Primary School teachers' preparation and its effectiveness. This work is partnof the University project GAJU 154/2016/S "Preparedness of students and fresh graduates from Faculty of Education of South Bohemian University for solving educational problems of pupils".
Klíčová slova
pregraduální příprava, učitelství pro 1. stupeň ZŠ, kázeň, kázeňské problémy, nekázeň, začínající učitel
Klíčová slova v angličtině
pre-graduate preparation, teacher training for primary schools, discipline, disciplinary problems, indiscipline, beginning teacher
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zjistit možnosti pregraduální přípravy učitelů 1. stupně ZŠ v oblasti zvládání kázeňských problémů žáků. Téma navazuje na diplomové práce Michaely Sulkové, Blanky Melkové a Kristýny Špačkové, a to v rámci projektu GAJU 154/2016/S "Připravenost studentů a čerstvých absolventů PF JU na řešení výchovných problémů žáků".\\
Teoretická část diplomové práce bude obsahovat kapitoly týkající se pregraduální přípravy učitelů 1. stupně základních škol, potřeb začínajících učitelů a jejich zvládání kázeňských problémů. \\
Praktická část bude výsledkem smíšeného výzkumu realizovaného dotazníkovým šetřením a metodou rozhovoru. Výzkumný soubor budou tvořit studenti Učitelství pro 1. stupeň základních škol. Bude zjišťován pohled těchto studentů na možnosti pregraduální přípravy v této oblasti, současný stav. Součástí diplomové práce bude návrh studentů řešení zvolené problematiky v rámci výuky.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zjistit možnosti pregraduální přípravy učitelů 1. stupně ZŠ v oblasti zvládání kázeňských problémů žáků. Téma navazuje na diplomové práce Michaely Sulkové, Blanky Melkové a Kristýny Špačkové, a to v rámci projektu GAJU 154/2016/S "Připravenost studentů a čerstvých absolventů PF JU na řešení výchovných problémů žáků".\\
Teoretická část diplomové práce bude obsahovat kapitoly týkající se pregraduální přípravy učitelů 1. stupně základních škol, potřeb začínajících učitelů a jejich zvládání kázeňských problémů. \\
Praktická část bude výsledkem smíšeného výzkumu realizovaného dotazníkovým šetřením a metodou rozhovoru. Výzkumný soubor budou tvořit studenti Učitelství pro 1. stupeň základních škol. Bude zjišťován pohled těchto studentů na možnosti pregraduální přípravy v této oblasti, současný stav. Součástí diplomové práce bude návrh studentů řešení zvolené problematiky v rámci výuky.
Seznam doporučené literatury
BENDL, S. Kázeňské problémy ve škole. Praha: Triton, 2011.\\
BENDL, S. Ukázněná třída - aneb Kázeňské minimum pro učitele. Praha: Triton, 2005/09.\\
DYTRTOVÁ, R. a M. KRHUTOVÁ. Učitel - příprava na profesy. Praha: Grada publishing, 2009.\\
MIOVSKÝ, M., L. SKÁCELOVÁ, J. ZAPLETALOVÁ, P. NOVÁK (Eds.) Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha: Sdružení SCAN, Univerzita Karlova v Praze & Togga, 2010.\\
ŠIMONÍK, O. Začínající učitel. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1994.\\
VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Karolinum, 1997.
Seznam doporučené literatury
BENDL, S. Kázeňské problémy ve škole. Praha: Triton, 2011.\\
BENDL, S. Ukázněná třída - aneb Kázeňské minimum pro učitele. Praha: Triton, 2005/09.\\
DYTRTOVÁ, R. a M. KRHUTOVÁ. Učitel - příprava na profesy. Praha: Grada publishing, 2009.\\
MIOVSKÝ, M., L. SKÁCELOVÁ, J. ZAPLETALOVÁ, P. NOVÁK (Eds.) Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha: Sdružení SCAN, Univerzita Karlova v Praze & Togga, 2010.\\
ŠIMONÍK, O. Začínající učitel. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1994.\\
VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Karolinum, 1997.