Hlavní náplní této práce je zjistit postoj spotřebitelů k novým technologiím v maloobchodech. Práce zkoumá postoj zákazníků ke konkrétním technologiím, jako je například samoobslužná pokladna, inteligentní nákupní vozík, cashback, bezkontaktní placení, 3D zobrazování zboží a další. Kromě toho zjišťuje i postoj k novým technologiím obecně. Zkoumá, zda zákazníci nové technologie používají, kde se s nimi setkali, nebo například důvody toho, proč je nevyužívají. Práce zjišťuje postoje celého vzorku a také jednotlivých skupin podle pohlaví, věku a bydliště. Ke sběru bylo využito dotazníkového šetření. Celkem bylo vybráno 200 respondentů. Výzkum probíhal v okrese Příbram. Na základě zjištěných dat byly navrženy doporučení pro maloobchodníky. K analýze dat slouží absolutní a relativní četnost. V práci je využito grafů, tabulek, obrázků, schémat.
Anotace v angličtině
The objective of this research is find out the attitude of customers to new technologies in retail. The results show for example the attitude to contactless payment, self-service checkout, smart shopping cart, cashback or 3D presentation of goods. It also describes the attitude to new technologies in general. It describes what barriers and motivations to use this technology are. The objective of this research si also find out if customers know about some technologies. This thesis find out the attitude of whole sample ort he attitude of some groups. Respondets are divided the to some groups according to age, place of residence or gender. The data is collected by means of a questionnaire. The number of respondents is 200. Marketing research is carried out in Příbram distict. This bachelor thesis also suggests recommendations for retails. Many graphs, tables, relative and absolut frequency, diagrams and pictures were used in this thesis.
technology, retail, random selection, analysis, respondents, recommendations
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavní náplní této práce je zjistit postoj spotřebitelů k novým technologiím v maloobchodech. Práce zkoumá postoj zákazníků ke konkrétním technologiím, jako je například samoobslužná pokladna, inteligentní nákupní vozík, cashback, bezkontaktní placení, 3D zobrazování zboží a další. Kromě toho zjišťuje i postoj k novým technologiím obecně. Zkoumá, zda zákazníci nové technologie používají, kde se s nimi setkali, nebo například důvody toho, proč je nevyužívají. Práce zjišťuje postoje celého vzorku a také jednotlivých skupin podle pohlaví, věku a bydliště. Ke sběru bylo využito dotazníkového šetření. Celkem bylo vybráno 200 respondentů. Výzkum probíhal v okrese Příbram. Na základě zjištěných dat byly navrženy doporučení pro maloobchodníky. K analýze dat slouží absolutní a relativní četnost. V práci je využito grafů, tabulek, obrázků, schémat.
Anotace v angličtině
The objective of this research is find out the attitude of customers to new technologies in retail. The results show for example the attitude to contactless payment, self-service checkout, smart shopping cart, cashback or 3D presentation of goods. It also describes the attitude to new technologies in general. It describes what barriers and motivations to use this technology are. The objective of this research si also find out if customers know about some technologies. This thesis find out the attitude of whole sample ort he attitude of some groups. Respondets are divided the to some groups according to age, place of residence or gender. The data is collected by means of a questionnaire. The number of respondents is 200. Marketing research is carried out in Příbram distict. This bachelor thesis also suggests recommendations for retails. Many graphs, tables, relative and absolut frequency, diagrams and pictures were used in this thesis.
technology, retail, random selection, analysis, respondents, recommendations
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je zjistit postoj spotřebitelů k novým technologiím v maloobchodním prodeji, míru a potenciál jejich využití a navrhnout opatření pro maloobchodníky.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr primárních dat
Analýza získaných dat
Návrh opatření
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce (hypotézy - pokud jsou s ohledem na zvolené téma potřebné).
2. Přehled řešené problematiky (literární rešerše).
3. Metodika.
4. Řešení a výsledky, případně diskuse.
5. Závěr.
X. Seznam použitých zdrojů
X. Seznam příloh (jsou-li v práci přílohy)
X. Přílohy
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je zjistit postoj spotřebitelů k novým technologiím v maloobchodním prodeji, míru a potenciál jejich využití a navrhnout opatření pro maloobchodníky.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr primárních dat
Analýza získaných dat
Návrh opatření
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce (hypotézy - pokud jsou s ohledem na zvolené téma potřebné).
2. Přehled řešené problematiky (literární rešerše).
3. Metodika.
4. Řešení a výsledky, případně diskuse.
5. Závěr.
X. Seznam použitých zdrojů
X. Seznam příloh (jsou-li v práci přílohy)
X. Přílohy
Seznam doporučené literatury
Boček, M. (2009). POP - In-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. Praha: Grada.
Cimler, P., & Zadražilová, D. (2007). Retail management. Management Press.
Kozel, R., Mynářová, L., & Svobodová, H. (2011). Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada.
Krafft, M., & Mantrala, M. K. (2010). Retailing in the 21st Century: Current and Future Trends. Springer-Verlag.
Schiffmann, L.G., & Kanuk, L.L. (2004). Nákupní chování. Brno: Computer Press.
Vysekalová, J., Tomek, I., Kotyzová, P., Jurášková, O., & Juříková, M. (2011). Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství černé skříňky. Praha: Grada Publishing.
Tidd, J., Bessant, J., & Pavitt, K. (2007). Řízení inovací. Brno: Computer Press.
Seznam doporučené literatury
Boček, M. (2009). POP - In-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. Praha: Grada.
Cimler, P., & Zadražilová, D. (2007). Retail management. Management Press.
Kozel, R., Mynářová, L., & Svobodová, H. (2011). Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada.
Krafft, M., & Mantrala, M. K. (2010). Retailing in the 21st Century: Current and Future Trends. Springer-Verlag.
Schiffmann, L.G., & Kanuk, L.L. (2004). Nákupní chování. Brno: Computer Press.
Vysekalová, J., Tomek, I., Kotyzová, P., Jurášková, O., & Juříková, M. (2011). Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství černé skříňky. Praha: Grada Publishing.
Tidd, J., Bessant, J., & Pavitt, K. (2007). Řízení inovací. Brno: Computer Press.