Bakalářská práce "SWOT analýza a strategie podniku" popisuje a zkoumá jednotlivé prvky obchodního modelu podniku XY. Cílem celé této práce je na základě získaných poznatků stanovit strategii na zlepšení současného stavu podniku. Firma XY je maloobchodní jednotkou převážně se specializující na prodej kávy a vína.
Ke zkoumání vnějšího prostředí posloužilo několik analýz. Porterova analýza pěti sil analyzuje vyjednávací sílu dodavatelů a odběratelů, sílu stávajících konkurentů, hrozbu vstupu nových konkurentů a hrozbu substitučních výrobků. PESTE analýza studuje vnější vlivy působící na podnik jako jsou sociálně-kulturní, technicko-technologické, ekonomické a politicko-legislativní. Vnitřní prostředí detailně popisuje Business model a finanční analýza. Tyto analýzy následně doplňují SWOT analýzu, která zkoumá silné a slabé stránky, příležitosti a ohrožení. Ze SWOT analýzy byly generovány nové návrhy a doporučení pro rozvoj strategického rozhodování ve společnosti XY.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis called "SWOT Analysis and Company Strategy" describes and examines individual elements of XY's business model and also describes how this business model has changed over time. The aim of the paper is to define a strategy for improving the current state of the company based on the acquired knowledge. XY is a retailer specializing in the sale of coffee and wine. The thesis also deals with the blue ocean strategy. For example, using the tools from this concept, a value curve and the coordinate grid "eliminate - reduce - raise - create" were prepared. Several analyses served to explore the marketing space. Porter's five forces analysis was used for the micro environment and the STEP analysis was used for the macro environment. These analyses subsequently complement the SWOT analysis that studies strengths and weaknesses, opportunities and threats. A SWOT matrix was created from the SWOT analysis and alternative strategies were generated.
Klíčová slova
Obchodní model, SWOT analýza, PEST analýza, Poterův model pěti sil
Klíčová slova v angličtině
Business mode, SWOT analysis, PEST analysis, Porter's Five Forces
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce "SWOT analýza a strategie podniku" popisuje a zkoumá jednotlivé prvky obchodního modelu podniku XY. Cílem celé této práce je na základě získaných poznatků stanovit strategii na zlepšení současného stavu podniku. Firma XY je maloobchodní jednotkou převážně se specializující na prodej kávy a vína.
Ke zkoumání vnějšího prostředí posloužilo několik analýz. Porterova analýza pěti sil analyzuje vyjednávací sílu dodavatelů a odběratelů, sílu stávajících konkurentů, hrozbu vstupu nových konkurentů a hrozbu substitučních výrobků. PESTE analýza studuje vnější vlivy působící na podnik jako jsou sociálně-kulturní, technicko-technologické, ekonomické a politicko-legislativní. Vnitřní prostředí detailně popisuje Business model a finanční analýza. Tyto analýzy následně doplňují SWOT analýzu, která zkoumá silné a slabé stránky, příležitosti a ohrožení. Ze SWOT analýzy byly generovány nové návrhy a doporučení pro rozvoj strategického rozhodování ve společnosti XY.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis called "SWOT Analysis and Company Strategy" describes and examines individual elements of XY's business model and also describes how this business model has changed over time. The aim of the paper is to define a strategy for improving the current state of the company based on the acquired knowledge. XY is a retailer specializing in the sale of coffee and wine. The thesis also deals with the blue ocean strategy. For example, using the tools from this concept, a value curve and the coordinate grid "eliminate - reduce - raise - create" were prepared. Several analyses served to explore the marketing space. Porter's five forces analysis was used for the micro environment and the STEP analysis was used for the macro environment. These analyses subsequently complement the SWOT analysis that studies strengths and weaknesses, opportunities and threats. A SWOT matrix was created from the SWOT analysis and alternative strategies were generated.
Klíčová slova
Obchodní model, SWOT analýza, PEST analýza, Poterův model pěti sil
Klíčová slova v angličtině
Business mode, SWOT analysis, PEST analysis, Porter's Five Forces
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je na základě business modelu podniku a SWOT analýzy stanovení strategie na zlepšení současného stavu.
Metodika práce:
1. Prostudování odborné literatury.
2. Zpracování metodiky v souladu s cílem bakalářské práce.
3. Zpracování analýzy vnějšího a vnitřního prostředí podniku.
4. Zpracování business modelu a SWOT analýzy.
5. Návrh strategie na zlepšení současného stavu.
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Literární přehled.
3. Cíl a metodika.
4. Vlastní zpracování.
5. Závěr.
6. Přehled použité literatury.
7. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je na základě business modelu podniku a SWOT analýzy stanovení strategie na zlepšení současného stavu.
Metodika práce:
1. Prostudování odborné literatury.
2. Zpracování metodiky v souladu s cílem bakalářské práce.
3. Zpracování analýzy vnějšího a vnitřního prostředí podniku.
4. Zpracování business modelu a SWOT analýzy.
5. Návrh strategie na zlepšení současného stavu.
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Literární přehled.
3. Cíl a metodika.
4. Vlastní zpracování.
5. Závěr.
6. Přehled použité literatury.
7. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Johnson, G., & Scholes, K. (2000). Cesty k úspěšnému podniku. Praha: Computer Press.
Kim Chan, W., & Mauborgne, R. (2009). Strategie modrého oceánu. Praha: Management Press.
Osterwalder, A., & Pigneur, Y. (2015). Tvorba business modelů. Brno: BizBooks.
Porter, M., E. (1994). Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing s.r.o.
Souček, Z., & Marek, J. (1998). Strategie úspěšného podniku. Ostrava: Montanex a.s.
Whittington, R. (2002). What is strategy? And does it matter? London: Thomson Learning.
Seznam doporučené literatury
Johnson, G., & Scholes, K. (2000). Cesty k úspěšnému podniku. Praha: Computer Press.
Kim Chan, W., & Mauborgne, R. (2009). Strategie modrého oceánu. Praha: Management Press.
Osterwalder, A., & Pigneur, Y. (2015). Tvorba business modelů. Brno: BizBooks.
Porter, M., E. (1994). Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing s.r.o.
Souček, Z., & Marek, J. (1998). Strategie úspěšného podniku. Ostrava: Montanex a.s.
Whittington, R. (2002). What is strategy? And does it matter? London: Thomson Learning.