Tato práce zkoumá affiliate marketing jako jeden z marketingových nástrojů používaných v online prostředí. Affiliate marketing je typ marketingu založený na výkonnosti, v němž podnikatel odměňuje jednoho nebo více affiliate partnerů za každého návštěvníka nebo zákazníka, které přišel díky vlastnímu marketingové úsilí affiliate partnera. Vychází z propagace produktu společnosti prostřednictvím affiliate partnerů. Práce popisuje principy fungování, způsoby propagace partnerských partnerů a způsoby implementace inzerentů. Práce se zaměřuje na aplikaci affiliate marketingu v internetovém obchodě a také na marketingový výzkum zaměřený na identifikaci klíčových parametrů affiliate marketingu a partnerských charakteristik. Výsledkem této práce je formulace doporučení pro realizaci tohoto typu marketingu do praxe.
Anotace v angličtině
This work explores affiliate marketing as one of the marketing tools used in the online environment. Affiliate marketing is a type of performance-based marketing in which an enterpreneur rewards one or more affiliates for each visitor or customer brought by the affiliate's own marketing efforts. It is based on promoting the company's product through affiliate partner sites. The work describes the principles of how it works, the ways of promotions for affiliate partners and also the ways of implementation for advertisers. The work focuses on application of affiliate marketing into the practice and it also focuses on a marketing research aimed at identifying key parameters of affiliate marketing and affiliate partner characteristics. The result of this work is the formulation of recommendations for the implementation of this type of marketing into practice.
Tato práce zkoumá affiliate marketing jako jeden z marketingových nástrojů používaných v online prostředí. Affiliate marketing je typ marketingu založený na výkonnosti, v němž podnikatel odměňuje jednoho nebo více affiliate partnerů za každého návštěvníka nebo zákazníka, které přišel díky vlastnímu marketingové úsilí affiliate partnera. Vychází z propagace produktu společnosti prostřednictvím affiliate partnerů. Práce popisuje principy fungování, způsoby propagace partnerských partnerů a způsoby implementace inzerentů. Práce se zaměřuje na aplikaci affiliate marketingu v internetovém obchodě a také na marketingový výzkum zaměřený na identifikaci klíčových parametrů affiliate marketingu a partnerských charakteristik. Výsledkem této práce je formulace doporučení pro realizaci tohoto typu marketingu do praxe.
Anotace v angličtině
This work explores affiliate marketing as one of the marketing tools used in the online environment. Affiliate marketing is a type of performance-based marketing in which an enterpreneur rewards one or more affiliates for each visitor or customer brought by the affiliate's own marketing efforts. It is based on promoting the company's product through affiliate partner sites. The work describes the principles of how it works, the ways of promotions for affiliate partners and also the ways of implementation for advertisers. The work focuses on application of affiliate marketing into the practice and it also focuses on a marketing research aimed at identifying key parameters of affiliate marketing and affiliate partner characteristics. The result of this work is the formulation of recommendations for the implementation of this type of marketing into practice.
Affiliate marketing je jeden z marketingových nástrojů využívaných v online prostředí. V teoretické části bude popsán princip jeho fungování, způsoby propagace pro affiliate partnery a způsob implementace pro inzerenty. Praktická část se bude věnovat analýze a zhodnocení několika řešení affiliate marketingu, dále marketingovému průzkumu zaměřenému na identifikaci klíčových parametrů affiliate marketingu a charakteristiku affiliate partnerů. Cílem práce je identifikovat základní charakteristiky a předpoklady pro úspěšné fungování tohoto marketingového nástroje a formulovat doporučení pro implementaci affiliate marketingu v praxi.
Metodický postup:
Analýza principů affiliate marketingu, popis využití affiliate marketingu v hlavních odvětvích, výběr příkladů, srovnání různých e-shopů, které affiliate marketing využívají.
Identifikace základních parametrů a předpokladů pro úspěšné fungování na základě provedení několika case studií.
Obecné doporučení pro úspěšné fungování affiliate marketingu.
Závěr.
Zásady pro vypracování
Affiliate marketing je jeden z marketingových nástrojů využívaných v online prostředí. V teoretické části bude popsán princip jeho fungování, způsoby propagace pro affiliate partnery a způsob implementace pro inzerenty. Praktická část se bude věnovat analýze a zhodnocení několika řešení affiliate marketingu, dále marketingovému průzkumu zaměřenému na identifikaci klíčových parametrů affiliate marketingu a charakteristiku affiliate partnerů. Cílem práce je identifikovat základní charakteristiky a předpoklady pro úspěšné fungování tohoto marketingového nástroje a formulovat doporučení pro implementaci affiliate marketingu v praxi.
Metodický postup:
Analýza principů affiliate marketingu, popis využití affiliate marketingu v hlavních odvětvích, výběr příkladů, srovnání různých e-shopů, které affiliate marketing využívají.
Identifikace základních parametrů a předpokladů pro úspěšné fungování na základě provedení několika case studií.
Obecné doporučení pro úspěšné fungování affiliate marketingu.
Závěr.
Seznam doporučené literatury
AffiliateClub.cz, Představení AffiliateClub.cz. [online] [cit. 2018-03-16] Dostupný z: http://www.affiliateclub.cz/onas.
BROWN, Bruce. (2009). The Complete Guide to Affiliate Marketing on the Web. Florida: Atlantic Publishing Group.
COLLINS, Shawn, & FIORE, Frank. (2001). Successful Affiliate Marketing for Merchants. USA: QUE Publishing.
GOLDSCHMIDT, S., JUNGHAGEN, S., & HARRIS, U. (2003). Strategic Affiliate Marketing. Cheltenham UK: Edward Elgar Publishing Limited.
HOFFMAN, Rae. How Affiliate Marketing Works - A Step by Step Visual [online] [cit. 2018-03-16] Dostupný z: https://sugarrae.com/affiliate-marketing/how-affiliate-marketing-works/.
PRUSSAKOV, Evgenii. (2007). A Practical Guide to Affiliate Marketing: Quick Reference for Affiliate Managers & Merchants. USA: Am Navigator Llc.
Seznam doporučené literatury
AffiliateClub.cz, Představení AffiliateClub.cz. [online] [cit. 2018-03-16] Dostupný z: http://www.affiliateclub.cz/onas.
BROWN, Bruce. (2009). The Complete Guide to Affiliate Marketing on the Web. Florida: Atlantic Publishing Group.
COLLINS, Shawn, & FIORE, Frank. (2001). Successful Affiliate Marketing for Merchants. USA: QUE Publishing.
GOLDSCHMIDT, S., JUNGHAGEN, S., & HARRIS, U. (2003). Strategic Affiliate Marketing. Cheltenham UK: Edward Elgar Publishing Limited.
HOFFMAN, Rae. How Affiliate Marketing Works - A Step by Step Visual [online] [cit. 2018-03-16] Dostupný z: https://sugarrae.com/affiliate-marketing/how-affiliate-marketing-works/.
PRUSSAKOV, Evgenii. (2007). A Practical Guide to Affiliate Marketing: Quick Reference for Affiliate Managers & Merchants. USA: Am Navigator Llc.