Hlavním tématem této práce je průzkum spokojenosti zaměstnanců. Cílem je zhodnotit jednotlivé faktory ovlivňující pracovní spokojenost a tím i celkovou spokojenost zaměstnanců ve vybrané firmě. Zaměřila jsem se na pobočku firmy
Kaufland, v. o. s. v Hradci Králové.
Pro tento průzkum jsem zvolila metodu anonymního dotazování a vytvořila jsem dotazník o 19 otázkách, který jsem v papírové podobě rozdala na pobočce. Po jeho vyplněni zaměstnanci jsem sečetla odpovědi na jednotlivé otázky, a ty zpracovala do tabulek, po té jsem zpracovala jednotlivé faktory do dílčích grafů.
Z těchto grafů je možné vyčíst, že jsou zaměstnanci pobočky Kauflandu převážně spokojeni. Ovšem například faktory, jako je systém odměňování, známky fluktuace nebo možnost sebevzdělávání, vykazovaly nižší hodnoty spokojenosti. Nejmenší spokojenost projevují pracovníci u nastaveného systému zaměstnaneckých benefitů.
V návaznosti na tyto výsledky byla navržena opatření, která by měla vést
ke zvýšení spokojenosti s jednotlivými faktory. Výsledky této práce byly předány firmě, která na jejich základě může provést změny a navýšit tak spokojenost svých zaměstnanců.
Anotace v angličtině
The main topic of this study is the employee satisfaction survey. The aim is
to evaluate all of the factors influencing work satisfaction and the overallsatisfaction of employees in a chosen company. I focused on a local branch of Kaufland v. o. s., Hradec Králové.
For this survey I chose the method of anonymous questioning. I created
a questionnaire with 19 questions, which I distributed on paper form at a branch. After filling it in, I counted up answers to each of questions, and this I utilized into the tables. After this I created the graphs for each of the factors.
It is possible to read, from these graphs, that the employees of the Kaufland branch are mostly satisfied. But factors such as the reward system, the signs
of fluctuation or the chance of self-education shoved lover degree of satisfaction. The least satisfaction is shown in the system of empoyee benefits.
Following these results it was suggested some arrangement, which should lead to higher satisfaction in individual factors. The results of this study were handed over to a company that can make changes and improve the satisfaction
of employees.
Klíčová slova
spokojenost zaměstnanců; dotazník; faktory pracovní spokojenosti; pobočka; fluktuace
Klíčová slova v angličtině
employee satisfaction; questionnaire; factors of employee satisfaction; branch; fluctuation
Rozsah průvodní práce
46 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním tématem této práce je průzkum spokojenosti zaměstnanců. Cílem je zhodnotit jednotlivé faktory ovlivňující pracovní spokojenost a tím i celkovou spokojenost zaměstnanců ve vybrané firmě. Zaměřila jsem se na pobočku firmy
Kaufland, v. o. s. v Hradci Králové.
Pro tento průzkum jsem zvolila metodu anonymního dotazování a vytvořila jsem dotazník o 19 otázkách, který jsem v papírové podobě rozdala na pobočce. Po jeho vyplněni zaměstnanci jsem sečetla odpovědi na jednotlivé otázky, a ty zpracovala do tabulek, po té jsem zpracovala jednotlivé faktory do dílčích grafů.
Z těchto grafů je možné vyčíst, že jsou zaměstnanci pobočky Kauflandu převážně spokojeni. Ovšem například faktory, jako je systém odměňování, známky fluktuace nebo možnost sebevzdělávání, vykazovaly nižší hodnoty spokojenosti. Nejmenší spokojenost projevují pracovníci u nastaveného systému zaměstnaneckých benefitů.
V návaznosti na tyto výsledky byla navržena opatření, která by měla vést
ke zvýšení spokojenosti s jednotlivými faktory. Výsledky této práce byly předány firmě, která na jejich základě může provést změny a navýšit tak spokojenost svých zaměstnanců.
Anotace v angličtině
The main topic of this study is the employee satisfaction survey. The aim is
to evaluate all of the factors influencing work satisfaction and the overallsatisfaction of employees in a chosen company. I focused on a local branch of Kaufland v. o. s., Hradec Králové.
For this survey I chose the method of anonymous questioning. I created
a questionnaire with 19 questions, which I distributed on paper form at a branch. After filling it in, I counted up answers to each of questions, and this I utilized into the tables. After this I created the graphs for each of the factors.
It is possible to read, from these graphs, that the employees of the Kaufland branch are mostly satisfied. But factors such as the reward system, the signs
of fluctuation or the chance of self-education shoved lover degree of satisfaction. The least satisfaction is shown in the system of empoyee benefits.
Following these results it was suggested some arrangement, which should lead to higher satisfaction in individual factors. The results of this study were handed over to a company that can make changes and improve the satisfaction
of employees.
Klíčová slova
spokojenost zaměstnanců; dotazník; faktory pracovní spokojenosti; pobočka; fluktuace
Klíčová slova v angličtině
employee satisfaction; questionnaire; factors of employee satisfaction; branch; fluctuation
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\9˘
Cílem bakalářské práce je pomocí dotazníkového šetření zhodnotit spokojenost zaměstnanců ve vybraném podniku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část, ve které student vypracuje literární rešerši k problematice spokojenosti zaměstnanců a v praktické části, kde pomocí dotazníkového šetření, určí konkrétní složky spokojenosti zaměstnanců ve vybraném podniku. \\
Metodický postup:\\
1. Úvod.\\
2. Literární přehled.\\
3. Metodika.\\
4. Vlastní práce.\\
5. Závěr.\\
6. Seznam literatury.\\
Struktura a forma bakalářské práce bude odpovídat požadavkům vyplývajících z opatření děkana ZF JU na závěrečné práce.\\
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\9˘
Cílem bakalářské práce je pomocí dotazníkového šetření zhodnotit spokojenost zaměstnanců ve vybraném podniku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část, ve které student vypracuje literární rešerši k problematice spokojenosti zaměstnanců a v praktické části, kde pomocí dotazníkového šetření, určí konkrétní složky spokojenosti zaměstnanců ve vybraném podniku. \\
Metodický postup:\\
1. Úvod.\\
2. Literární přehled.\\
3. Metodika.\\
4. Vlastní práce.\\
5. Závěr.\\
6. Seznam literatury.\\
Struktura a forma bakalářské práce bude odpovídat požadavkům vyplývajících z opatření děkana ZF JU na závěrečné práce.\\
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M. (1999). Personální management. 1.vyd. Praha:Grada, 1999. 963 s. ISBN 8071696145.\\
ARNOLD J. (2007). Psychologie práce pro manažery a personalisty. 1.vyd. Brno:Computer Press. 629 s. ISBN 978-80-251-1518-3.\\
BEDRNOVÁ, E., NOVÝ, I. (2002). Psychologie a sociologie řízení. 2. rozšířené vyd. Praha: Management Press, 2002. 586 s. ISBN 80-7261-064-3.\\
JUROVSKÝ A. (1971). Spokojnosť s prácou a jej činitele. 1. vyd. ČSVÚP. Bratislava: Alfa, 1971. 214 s.\\
JUROVSKÝ A. (1980). Osobnosť človeka pri práci.1. vyd. Bratislava : Práca, 1980. s. 238.\\
KOLLÁRIK, T. (1986). Spokojnosť v práci. Bratislava: Práca, 1986. 237 s. KOLLÁRIK, T., KUBALÁK, M., MÜLLNER, J. (1980). Dotazník spokojnosti vedúcích pracovníkov (T-303). Bratislava: Psychodiagnostické testy, 1980.\\
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M. (1999). Personální management. 1.vyd. Praha:Grada, 1999. 963 s. ISBN 8071696145.\\
ARNOLD J. (2007). Psychologie práce pro manažery a personalisty. 1.vyd. Brno:Computer Press. 629 s. ISBN 978-80-251-1518-3.\\
BEDRNOVÁ, E., NOVÝ, I. (2002). Psychologie a sociologie řízení. 2. rozšířené vyd. Praha: Management Press, 2002. 586 s. ISBN 80-7261-064-3.\\
JUROVSKÝ A. (1971). Spokojnosť s prácou a jej činitele. 1. vyd. ČSVÚP. Bratislava: Alfa, 1971. 214 s.\\
JUROVSKÝ A. (1980). Osobnosť človeka pri práci.1. vyd. Bratislava : Práca, 1980. s. 238.\\
KOLLÁRIK, T. (1986). Spokojnosť v práci. Bratislava: Práca, 1986. 237 s. KOLLÁRIK, T., KUBALÁK, M., MÜLLNER, J. (1980). Dotazník spokojnosti vedúcích pracovníkov (T-303). Bratislava: Psychodiagnostické testy, 1980.\\