Cílem této práce je vytvořit aplikaci ve formě počítačové hry. Projekt je soustředěn na herní engine Unity a programovací jazyk C-sharp. Využitím herního enginu si vývojáři ulehčují práci s vývojem, jelikož implementuje základní herní funkce, které se dají použít. Vytvořená hra je ve 2D a využívá "sprity" jako grafiku a animace. Grafika je ve stylu pixel art. Žánr hry je plošinovka s prvky "Metroidvania". Hráč se zde může pohybovat horizontálně s možností vertikálního skoku. Prostředí obsahuje různé nástrahy, které se hráč snaží zneškodnit nebo se jim vyhnout.
Anotace v angličtině
The main goal of this project is to create an application in form of a PC game. The project focuses on game engine Unity and programming language called "C sharp". Using game engine is a simpler way of coding games for multiplatform environment. It implements commonly used game functions that take care of basic game objects behaviour. Game of this project is 2D and uses sprites for graphics and animations. In this case technique called Pixel art is used. Genre of this game is a
platformer slightly leaning to "Metroidvania". A player character can move vertically with the option to jump horizontally. Environment contains traps and enemies which the player tries to avoid or eliminate. During the game progress can player reach different bonuses and score points. The game includes multiple levels with different enemies and difficulties.
Cílem této práce je vytvořit aplikaci ve formě počítačové hry. Projekt je soustředěn na herní engine Unity a programovací jazyk C-sharp. Využitím herního enginu si vývojáři ulehčují práci s vývojem, jelikož implementuje základní herní funkce, které se dají použít. Vytvořená hra je ve 2D a využívá "sprity" jako grafiku a animace. Grafika je ve stylu pixel art. Žánr hry je plošinovka s prvky "Metroidvania". Hráč se zde může pohybovat horizontálně s možností vertikálního skoku. Prostředí obsahuje různé nástrahy, které se hráč snaží zneškodnit nebo se jim vyhnout.
Anotace v angličtině
The main goal of this project is to create an application in form of a PC game. The project focuses on game engine Unity and programming language called "C sharp". Using game engine is a simpler way of coding games for multiplatform environment. It implements commonly used game functions that take care of basic game objects behaviour. Game of this project is 2D and uses sprites for graphics and animations. In this case technique called Pixel art is used. Genre of this game is a
platformer slightly leaning to "Metroidvania". A player character can move vertically with the option to jump horizontally. Environment contains traps and enemies which the player tries to avoid or eliminate. During the game progress can player reach different bonuses and score points. The game includes multiple levels with different enemies and difficulties.
Cílem práce je vytvořit aplikaci pro PC pomocí herního engine Unity. Aplikace bude provedena jako 2D arkádového typu s použitím grafické techniky sprite. Ve hře bude uživatel pohybovat postavou do stran s možností skákat, v okolním prostředí budou umístěny nástrahy, kterým se bude nutné vyhnout či je jinak zneškodnit. Hra bude obsahovat alespoň 10 úrovní.
Metodický postup:
Studium odborné literatury.
Návrh a popis vývoje a implementace výsledné aplikace.
Zhodnocení hratelnosti aplikace ostatními uživateli.
Vypracování doporučení a závěrů.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvořit aplikaci pro PC pomocí herního engine Unity. Aplikace bude provedena jako 2D arkádového typu s použitím grafické techniky sprite. Ve hře bude uživatel pohybovat postavou do stran s možností skákat, v okolním prostředí budou umístěny nástrahy, kterým se bude nutné vyhnout či je jinak zneškodnit. Hra bude obsahovat alespoň 10 úrovní.
Metodický postup:
Studium odborné literatury.
Návrh a popis vývoje a implementace výsledné aplikace.
Zhodnocení hratelnosti aplikace ostatními uživateli.
Vypracování doporučení a závěrů.
Seznam doporučené literatury
DaGraca, M., & Lukosek, G. (2018). Learning C# 7 By Developing Games with Unity 2017. (3rd ed.). Birmingham, UK: Packt.
Doran, J. P. (2017). Unity 2017 Mobile Game Development. Birmingham, UK: Packt.
Hocking, J. (2015). Unity in Action: Multiplatform game development in C# with Unity 5.. Shelter Island, NY: Manning Publications.
Lavieri, E. (2018). Getting Started with Unity 2018: A Beginner's Guide to 2D and 3D game development with Unity. (3rd ed.). Birmingham, UK: Packt.
Lintrami, T. (2018). Unity 2017 Game Development Essentials. (3rd ed). Birmingham, UK: Packt.
Price, M. J. (2017). C# 7.1 and .NET Core 2.0: Modern Cross-Platform Development. (3rd ed.). Birmingham, UK: Packt Publishing.
Sapio, F., & Ferro, L. S. (2018). Unity 2017 2D Game Development Projects. Birmingham, UK: Packt.
Thorn, A. (2017). Mastering Unity 2017 Game Development with C#. (2nd ed.). Birmingham, UK: Packt.
Troelsen, A., DaGraca, M., & Lukosek, G. (2018). Learning C# 7 By Developing Games with Unity 2017. (3rd ed.). Birmingham, UK: Packt.
Seznam doporučené literatury
DaGraca, M., & Lukosek, G. (2018). Learning C# 7 By Developing Games with Unity 2017. (3rd ed.). Birmingham, UK: Packt.
Doran, J. P. (2017). Unity 2017 Mobile Game Development. Birmingham, UK: Packt.
Hocking, J. (2015). Unity in Action: Multiplatform game development in C# with Unity 5.. Shelter Island, NY: Manning Publications.
Lavieri, E. (2018). Getting Started with Unity 2018: A Beginner's Guide to 2D and 3D game development with Unity. (3rd ed.). Birmingham, UK: Packt.
Lintrami, T. (2018). Unity 2017 Game Development Essentials. (3rd ed). Birmingham, UK: Packt.
Price, M. J. (2017). C# 7.1 and .NET Core 2.0: Modern Cross-Platform Development. (3rd ed.). Birmingham, UK: Packt Publishing.
Sapio, F., & Ferro, L. S. (2018). Unity 2017 2D Game Development Projects. Birmingham, UK: Packt.
Thorn, A. (2017). Mastering Unity 2017 Game Development with C#. (2nd ed.). Birmingham, UK: Packt.
Troelsen, A., DaGraca, M., & Lukosek, G. (2018). Learning C# 7 By Developing Games with Unity 2017. (3rd ed.). Birmingham, UK: Packt.