Studentka se v teoretické části práce zaměří na vybrané učebnice angličtiny pro 1.st. ZŠ, zejména na jejich metodické příručky pro učitele. V úvodu práce krátce diachronně představí používání učebnic pro výuku angličtiny na stanoveném stupni základních škol obecně. Poté diachronně a synchronně charakterizuje využívání metodických příruček pro jednotlivé učebnice (teacher‘s books), tak jak je vydavatelství učebnic poskytují.
V praktické části se zaměří na analýzu vybraného vzorku nejčastěji používaných učebnic, zejména na jejich soulad s již zmíněnými metodickými příručkami. Studentka analyzuje v jakých oblastech a do jaké míry poskytují tyto metodické příručku oporu učiteli. Pomocí dotazníkového šetření rovněž diplomantka prozkoumá, jak tyto metodické příručky hodnotí samotní učitele angličtiny.
Zásady pro vypracování
Studentka se v teoretické části práce zaměří na vybrané učebnice angličtiny pro 1.st. ZŠ, zejména na jejich metodické příručky pro učitele. V úvodu práce krátce diachronně představí používání učebnic pro výuku angličtiny na stanoveném stupni základních škol obecně. Poté diachronně a synchronně charakterizuje využívání metodických příruček pro jednotlivé učebnice (teacher‘s books), tak jak je vydavatelství učebnic poskytují.
V praktické části se zaměří na analýzu vybraného vzorku nejčastěji používaných učebnic, zejména na jejich soulad s již zmíněnými metodickými příručkami. Studentka analyzuje v jakých oblastech a do jaké míry poskytují tyto metodické příručku oporu učiteli. Pomocí dotazníkového šetření rovněž diplomantka prozkoumá, jak tyto metodické příručky hodnotí samotní učitele angličtiny.
Seznam doporučené literatury
Brewster, J., Ellis, G., Girard, D.: The Primary English Teacher‘s Guide. England: Piguin Books Ltd., 1992.
Cunningsworth, A.: Choosing your coursebook. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995.
Maňák, J., Klapko, D.: Učebnice pod lupou. Brno: Paido, 2006.
Průcha, J.: Učebnice: Teorie a analýza edukačního média: Příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1998.
www.msmt.cz/file/8649_1_1/
Seznam doporučené literatury
Brewster, J., Ellis, G., Girard, D.: The Primary English Teacher‘s Guide. England: Piguin Books Ltd., 1992.
Cunningsworth, A.: Choosing your coursebook. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995.
Maňák, J., Klapko, D.: Učebnice pod lupou. Brno: Paido, 2006.
Průcha, J.: Učebnice: Teorie a analýza edukačního média: Příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1998.
www.msmt.cz/file/8649_1_1/