Bakalářská práce je v teoretické části zaměřena na rozbor pohádky Alenka v říši divů, porovnání knižní a zfilmované podoby a hledání archetypů. V praktické části se zaměřuje na interpretaci výtvarných realizací pohádky členy skupin tří různých věkových kategorií. Cílem bude porovnat rozdíly ve vnímání světa fantazie dítětem a dospělým. Dalším cílem je obecnější zamyšlení nad tím, jaký má fantazie význam pro člověka, a nad jejím využitím v arteterapii.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the bachelor's thesis focuses on the analysis of the fairy tale Alice in Wonderland, a comparison of the book and the filmed form and the search for archetypes. The practical part concentrates on the interpretation of visual realizations of the fairy tale by members of groups of three different age categories. The aim will be to compare the differences in the perception of the fantasy world by children and adults. Another goal is to contemplate more generally about the meaning of fantasy for humans and its use in art therapy.
Bakalářská práce je v teoretické části zaměřena na rozbor pohádky Alenka v říši divů, porovnání knižní a zfilmované podoby a hledání archetypů. V praktické části se zaměřuje na interpretaci výtvarných realizací pohádky členy skupin tří různých věkových kategorií. Cílem bude porovnat rozdíly ve vnímání světa fantazie dítětem a dospělým. Dalším cílem je obecnější zamyšlení nad tím, jaký má fantazie význam pro člověka, a nad jejím využitím v arteterapii.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the bachelor's thesis focuses on the analysis of the fairy tale Alice in Wonderland, a comparison of the book and the filmed form and the search for archetypes. The practical part concentrates on the interpretation of visual realizations of the fairy tale by members of groups of three different age categories. The aim will be to compare the differences in the perception of the fantasy world by children and adults. Another goal is to contemplate more generally about the meaning of fantasy for humans and its use in art therapy.
Bakalářská práce bude zaměřena na rozbor pohádky Alenka v říši divů. Porovnání knižní a zfilmované podoby. Hledání archetypů a dále provedení interpretace namalované pohádky (popř.koláž) členy tří skupin věkové kategorie. Cílem bude pozorovat vnímání světa fantazie dítětem a dospělým. Zamyšlení, jaký má fantazie význam pro člověka, její přednosti a úskalí.
Využití fantazie v arteterapii.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zaměřena na rozbor pohádky Alenka v říši divů. Porovnání knižní a zfilmované podoby. Hledání archetypů a dále provedení interpretace namalované pohádky (popř.koláž) členy tří skupin věkové kategorie. Cílem bude pozorovat vnímání světa fantazie dítětem a dospělým. Zamyšlení, jaký má fantazie význam pro člověka, její přednosti a úskalí.
Využití fantazie v arteterapii.
Seznam doporučené literatury
CAMPBELL, Jean. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998. 199 s. ISBN 80-7178-204-1.
CAMPBELL, Jean. Techniky arteterapie. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998. 199 s. ISBN 80-7178-428-1
J.C.COOPEROVÁ
LEWIS CAROLL
LU
ČAČKA, O. a kol. Psychologie imaginativní výchovy a vzdělávání s příklady aplikace. Vyd. 1. Brno: Doplněk, 2000. 367 s. ISBN 80-7239-034-1
DAVIDO, R. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha: Portál, 2001. 208 s. ISBN 80-7178-449-4
HOBDAYOVÁ, A., OLLIEROVÁ, K. Tvořivé činnosti pro terapeutickou práci s dětmi. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-378-1
LEWIS CAROLL , Alenka v říši divů. Praha: Naše vojsko, 2014. ISBN 978-80-206-1457-5.
RUBIN, J.A. Přístupy v arteterapii, teorie & techniky. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-093-5
SLAVÍK , J., CHRZ, V., ŠTĚCH, S. Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-2462-335-1
SLAVÍK, J. Umění zážitku, zážitek umění: teorie a praxe artefiletiky. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2001. ISBN 80-7178-262-9.
ŠICKOVÁ-FABRICI, J. Základy arteterapie. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1043-6
Seznam doporučené literatury
CAMPBELL, Jean. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998. 199 s. ISBN 80-7178-204-1.
CAMPBELL, Jean. Techniky arteterapie. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998. 199 s. ISBN 80-7178-428-1
J.C.COOPEROVÁ
LEWIS CAROLL
LU
ČAČKA, O. a kol. Psychologie imaginativní výchovy a vzdělávání s příklady aplikace. Vyd. 1. Brno: Doplněk, 2000. 367 s. ISBN 80-7239-034-1
DAVIDO, R. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha: Portál, 2001. 208 s. ISBN 80-7178-449-4
HOBDAYOVÁ, A., OLLIEROVÁ, K. Tvořivé činnosti pro terapeutickou práci s dětmi. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-378-1
LEWIS CAROLL , Alenka v říši divů. Praha: Naše vojsko, 2014. ISBN 978-80-206-1457-5.
RUBIN, J.A. Přístupy v arteterapii, teorie & techniky. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-093-5
SLAVÍK , J., CHRZ, V., ŠTĚCH, S. Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-2462-335-1
SLAVÍK, J. Umění zážitku, zážitek umění: teorie a praxe artefiletiky. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2001. ISBN 80-7178-262-9.
ŠICKOVÁ-FABRICI, J. Základy arteterapie. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1043-6