Tématem mé bakalářské práce jsou "Specifické poruchy učení a chování na středních školách". Práce je rozdělena do dvou hlavních částí - teoretické a empirické. V teoretické části práce charakterizuji období adolescence, popisuji pozici znevýhodněných lidí v rámci celé společnosti, dále popisuji rozdíl mezi integrací a inkluzí, a v neposlední řadě se věnuji typologii specifických poruch učení a chování. Stěžejní - empirickou - část práce tvoří detailně zpracované rozhovory s žáky středních škol a středních odborných učilišť, kteří mají specifické poruchy učení nebo chování.
Anotace v angličtině
The presented bachelor thesis called "Learning and Behavioral Disabilities in high school" is divided into two main parts. The first - theoretical - part of the work describes the period of adolescence, the position of handicapped people within the society, the difference between integration and inclusion, and also includes the typolo-gy of learning and behavioral disabilities. The practical part of the work is represented by conversations made with the students of high schools and vocational schools who suffer from learning and behavioral disabilities.
Klíčová slova
specifické poruchy učení, specifické poruchy chování, adolescence
Tématem mé bakalářské práce jsou "Specifické poruchy učení a chování na středních školách". Práce je rozdělena do dvou hlavních částí - teoretické a empirické. V teoretické části práce charakterizuji období adolescence, popisuji pozici znevýhodněných lidí v rámci celé společnosti, dále popisuji rozdíl mezi integrací a inkluzí, a v neposlední řadě se věnuji typologii specifických poruch učení a chování. Stěžejní - empirickou - část práce tvoří detailně zpracované rozhovory s žáky středních škol a středních odborných učilišť, kteří mají specifické poruchy učení nebo chování.
Anotace v angličtině
The presented bachelor thesis called "Learning and Behavioral Disabilities in high school" is divided into two main parts. The first - theoretical - part of the work describes the period of adolescence, the position of handicapped people within the society, the difference between integration and inclusion, and also includes the typolo-gy of learning and behavioral disabilities. The practical part of the work is represented by conversations made with the students of high schools and vocational schools who suffer from learning and behavioral disabilities.
Klíčová slova
specifické poruchy učení, specifické poruchy chování, adolescence
Cílem bakalářské práce je zjistit, jak žáci středních škol se specifickými poruchami učení a chování zvládají učivo, výuku, zda podle nich na tuto okolnost berou učitelé ohled, jak k nim přistupují.
Teoretická část bakalářské práce bude obsahovat kapitoly týkající se specifických poruch učení a chování, jednotlivé poruchy budou detailněji popsané.
Praktická část bude obsahovat výsledky kvalitativního šetření, kdy budou komunikačními partnery žáci středních škol.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je zjistit, jak žáci středních škol se specifickými poruchami učení a chování zvládají učivo, výuku, zda podle nich na tuto okolnost berou učitelé ohled, jak k nim přistupují.
Teoretická část bakalářské práce bude obsahovat kapitoly týkající se specifických poruch učení a chování, jednotlivé poruchy budou detailněji popsané.
Praktická část bude obsahovat výsledky kvalitativního šetření, kdy budou komunikačními partnery žáci středních škol.
Seznam doporučené literatury
POKORNÁ, Věra. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Vyd. 4. Praha: Portál, 2010.
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení. Praha: Portál, 1994.
Seznam doporučené literatury
POKORNÁ, Věra. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Vyd. 4. Praha: Portál, 2010.
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení. Praha: Portál, 1994.