Hlavním cílem této diplomové práce je vypracovat návrhy a doporučení, jak zlepšit strategii společenské odpovědnosti ve vztahu k odběratelům ve vybrané organizaci. Teoretická část shrnuje informace, které jsou potřebné k pochopení dané problematiky. Čtenář je zde seznámen se základními pojmy, jako je společenská odpovědnost, zájmové skupiny nebo s tím, jaké jsou strategie ve vztahu k odběratelům. Praktická část je zaměřena na analýzu strategie společenské odpovědnosti ve společnosti Kooperativa pojišťovna, a.s., konkrétně ve vybrané agentuře Jižní Čechy a Vysočina. Nejprve je společnost krátce charakterizována. Dále je zanalyzována strategie společenské odpovědnosti ve společnosti. Následně je provedeno dotazníkové šetření u odběratelů společnosti, kde je zjišťováno jejich povědomí o společensky odpovědných činnostech prováděných firmou. Na základě analýzy a dotazníkového šetření jsou v závěru práce vytvořeny návrhy a doporučení, které by mohly přispět ke zlepšení současné strategie společenské odpovědnosti.
Annotation in English
The main goal of this diploma thesis is to make suggestions and recommendations how to improve the strategy of social responsibility in relation to customers in the particular organization. The theoretical part summarizes the information that is needed to understand the issue. The reader is acquainted with basic concepts such as social responsibility, interest groups or what are the strategies in relation to customers. The practical part is focused on analysis strategy of social responsiblity in Kooperativa pojišťovna, a.s. specifically in the agenty of South Bohemia and Vysočina. First the orgnization is briefly described. Furthermore, the strategy of social responsibility in the society is analyzed. Subsequently, a questionnaire survey is carried out among the company's customers, where their awareness of the social responsible activities performer by the company is surveyed and inquired. Based on the analysis and the questionnaire survey, suggestions and recommendations are created at the end of the thesis, which could contribute to the improvement of the current strategy of social responsibility.
Social responsibility, customers, strategy, analysis
Length of the covering note
63 s. (108 198 znaků)
Language
CZ
Annotation
Hlavním cílem této diplomové práce je vypracovat návrhy a doporučení, jak zlepšit strategii společenské odpovědnosti ve vztahu k odběratelům ve vybrané organizaci. Teoretická část shrnuje informace, které jsou potřebné k pochopení dané problematiky. Čtenář je zde seznámen se základními pojmy, jako je společenská odpovědnost, zájmové skupiny nebo s tím, jaké jsou strategie ve vztahu k odběratelům. Praktická část je zaměřena na analýzu strategie společenské odpovědnosti ve společnosti Kooperativa pojišťovna, a.s., konkrétně ve vybrané agentuře Jižní Čechy a Vysočina. Nejprve je společnost krátce charakterizována. Dále je zanalyzována strategie společenské odpovědnosti ve společnosti. Následně je provedeno dotazníkové šetření u odběratelů společnosti, kde je zjišťováno jejich povědomí o společensky odpovědných činnostech prováděných firmou. Na základě analýzy a dotazníkového šetření jsou v závěru práce vytvořeny návrhy a doporučení, které by mohly přispět ke zlepšení současné strategie společenské odpovědnosti.
Annotation in English
The main goal of this diploma thesis is to make suggestions and recommendations how to improve the strategy of social responsibility in relation to customers in the particular organization. The theoretical part summarizes the information that is needed to understand the issue. The reader is acquainted with basic concepts such as social responsibility, interest groups or what are the strategies in relation to customers. The practical part is focused on analysis strategy of social responsiblity in Kooperativa pojišťovna, a.s. specifically in the agenty of South Bohemia and Vysočina. First the orgnization is briefly described. Furthermore, the strategy of social responsibility in the society is analyzed. Subsequently, a questionnaire survey is carried out among the company's customers, where their awareness of the social responsible activities performer by the company is surveyed and inquired. Based on the analysis and the questionnaire survey, suggestions and recommendations are created at the end of the thesis, which could contribute to the improvement of the current strategy of social responsibility.
Social responsibility, customers, strategy, analysis
Research Plan
Cíl práce:
Cílem diplomové práce jsou návrhy a doporučení strategie společenské odpovědnosti ve vztahu k odběratelům ve vybrané organizaci.
Metodika práce:
Studium, získání a shromáždění primárních a sekundárních dat, zpracování a vyhodnocení odborné literatury, zdrojů a teoretických východisek zabývajících se problematikou strategie společenské odpovědnosti ve vztahu k odběratelům; komparace a syntéza dat spočívající v propojení výsledků z provedených analýz s teoretickými poznatky; doporučení na zlepšení řízení této oblasti.
Rámcová osnova:
1.Úvod.
2. Literární přehled.
3. Cíl práce a metodika zpracování.
4. Analýza současné situace.
5. Diskuze a návrhy změn.
6. Závěr.
7. Přehled literatury.
8. Přílohy.
Research Plan
Cíl práce:
Cílem diplomové práce jsou návrhy a doporučení strategie společenské odpovědnosti ve vztahu k odběratelům ve vybrané organizaci.
Metodika práce:
Studium, získání a shromáždění primárních a sekundárních dat, zpracování a vyhodnocení odborné literatury, zdrojů a teoretických východisek zabývajících se problematikou strategie společenské odpovědnosti ve vztahu k odběratelům; komparace a syntéza dat spočívající v propojení výsledků z provedených analýz s teoretickými poznatky; doporučení na zlepšení řízení této oblasti.
Rámcová osnova:
1.Úvod.
2. Literární přehled.
3. Cíl práce a metodika zpracování.
4. Analýza současné situace.
5. Diskuze a návrhy změn.
6. Závěr.
7. Přehled literatury.
8. Přílohy.
Recommended resources
Černohorská, L. (2012). Společenská odpovědnost firem a jak ji měřit? Brno: Akademické nakladatelství CERM.
Janatka, F. (2012). Organizace a řízení obchodu. Praha: VŠEM.
Kašparová, K., & Kunz, V. (2013). Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada.
Kunz, V. (2012). Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada.
Werther, W. B. Jr., & Chandler, D. (2011). Strategic Corporate Social Responsibility. London: SAGE publishing.
Recommended resources
Černohorská, L. (2012). Společenská odpovědnost firem a jak ji měřit? Brno: Akademické nakladatelství CERM.
Janatka, F. (2012). Organizace a řízení obchodu. Praha: VŠEM.
Kašparová, K., & Kunz, V. (2013). Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada.
Kunz, V. (2012). Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada.
Werther, W. B. Jr., & Chandler, D. (2011). Strategic Corporate Social Responsibility. London: SAGE publishing.