Tématem této práce jsou Lázeňské služby pro určitý segment zákazníků. Hlavním cílem je zhodnocení nabídky těchto služeb a spokojenosti zákazníků s těmito službami. Tato práce ukazuje historický vývoj lázeňsví a wellness, ale také popisuje současné lázeňství a wellness a nové trendy s nimi spojené. Práce je koncipována tak, aby odrážela výrazný histrorický rozdíl mezi nimi. Dále také analyzuje český lázeňský trh a služby. Rovněž se zabývá dopadem současné pandemie způsobené virovým onemocněním COVID-19, které významě ovlivňuje lázeňský a zdravotní cestovní ruch. Popisuje formy státní podpory, které mají za cíl udržet chod lázní i během omezeného provozu. Metoda je založena na dotazníkovém šetření, kde je zkoumaný vzorek respondentů rozdělen dle různých ukazatelů, kterými jsou například věk, ekonomický statut, účel návštěvy lázní aj. Dle výsledků jsou sestaveny návrhy na nové produkty v oblasti lázeňství a wellness, ale také na vylepšení stávajícíh služeb
Anotace v angličtině
The topic of this work is Spa services for a certain segment of customers. The main goal is to evaluate the offer of these services and customer satisfaction with the following services. This work shows the historical development of spas and wellness, but it also describes the current spas and wellness and the new trends associated with them. The work is designed to reflect a significant historical difference between them. Next it also analyzes the Czech spa market and services. It also deals with the impact of the current pandemic caused by the viral disease COVID-19, which significantly affects spa and health tourism. It describes the forms of state aid that aim to keep the spa running even during limited operation. The method is based on a questionnaire survey, where the surveyed sample of respondents is divided according to various idicators, such as age, economic status, purpose of the spa visiting etc. According to the results, proposals are compiled for the new products in the field of spa and wellness, but also for the improvement of existing services.
spa, wellness, the future of spa, tourism, Covid-spa
Rozsah průvodní práce
51
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této práce jsou Lázeňské služby pro určitý segment zákazníků. Hlavním cílem je zhodnocení nabídky těchto služeb a spokojenosti zákazníků s těmito službami. Tato práce ukazuje historický vývoj lázeňsví a wellness, ale také popisuje současné lázeňství a wellness a nové trendy s nimi spojené. Práce je koncipována tak, aby odrážela výrazný histrorický rozdíl mezi nimi. Dále také analyzuje český lázeňský trh a služby. Rovněž se zabývá dopadem současné pandemie způsobené virovým onemocněním COVID-19, které významě ovlivňuje lázeňský a zdravotní cestovní ruch. Popisuje formy státní podpory, které mají za cíl udržet chod lázní i během omezeného provozu. Metoda je založena na dotazníkovém šetření, kde je zkoumaný vzorek respondentů rozdělen dle různých ukazatelů, kterými jsou například věk, ekonomický statut, účel návštěvy lázní aj. Dle výsledků jsou sestaveny návrhy na nové produkty v oblasti lázeňství a wellness, ale také na vylepšení stávajícíh služeb
Anotace v angličtině
The topic of this work is Spa services for a certain segment of customers. The main goal is to evaluate the offer of these services and customer satisfaction with the following services. This work shows the historical development of spas and wellness, but it also describes the current spas and wellness and the new trends associated with them. The work is designed to reflect a significant historical difference between them. Next it also analyzes the Czech spa market and services. It also deals with the impact of the current pandemic caused by the viral disease COVID-19, which significantly affects spa and health tourism. It describes the forms of state aid that aim to keep the spa running even during limited operation. The method is based on a questionnaire survey, where the surveyed sample of respondents is divided according to various idicators, such as age, economic status, purpose of the spa visiting etc. According to the results, proposals are compiled for the new products in the field of spa and wellness, but also for the improvement of existing services.
spa, wellness, the future of spa, tourism, Covid-spa
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat současné potřeby zákaznických segmentů v lázeňských podnicích. Zjistit současný stav nabídky lázeňských služeb vybranému segmentu a navrhnout její zlepšení podle zjištěných preferencí vybraného zákaznického segmentu.
Metodický postup:
Vypracujte teoretický úvod k tématu
Charakterizujte vybraný zákaznický segment
Pomocí vhodných metod analyzujte nabídku a poptávku po lázeňských službách se zaměřením na vybraný tržní segment
Na základě získaných informací vytvořte návrhy pro zlepšení nabídky lázeňských služeb danému segmentu
Dvě opatření detailně specifikujte
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat současné potřeby zákaznických segmentů v lázeňských podnicích. Zjistit současný stav nabídky lázeňských služeb vybranému segmentu a navrhnout její zlepšení podle zjištěných preferencí vybraného zákaznického segmentu.
Metodický postup:
Vypracujte teoretický úvod k tématu
Charakterizujte vybraný zákaznický segment
Pomocí vhodných metod analyzujte nabídku a poptávku po lázeňských službách se zaměřením na vybraný tržní segment
Na základě získaných informací vytvořte návrhy pro zlepšení nabídky lázeňských služeb danému segmentu
Dvě opatření detailně specifikujte
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury.
Seznam doporučené literatury
Dryglas, D., & Salamaga, M. (2018). Segmentation by push motives in health tourism destinations: A case study of Polish spa resorts. Journal of Destination Marketing & Management. 9(2018), 234-246.
Gustavo Silva, N. (2010). A 21st century approach to health tourism spas: The case of Portugal. Journal of Hospitality and Tourism Management. 17. 127-135.
Jakubíková, D. (2012). Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí a zahraniční konkurenci. Praha: Grada Publishing.
Schwartzhoffová, E. (2016). Lázeňství a wellness. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Seznam doporučené literatury
Dryglas, D., & Salamaga, M. (2018). Segmentation by push motives in health tourism destinations: A case study of Polish spa resorts. Journal of Destination Marketing & Management. 9(2018), 234-246.
Gustavo Silva, N. (2010). A 21st century approach to health tourism spas: The case of Portugal. Journal of Hospitality and Tourism Management. 17. 127-135.
Jakubíková, D. (2012). Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí a zahraniční konkurenci. Praha: Grada Publishing.
Schwartzhoffová, E. (2016). Lázeňství a wellness. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.